• lillawi

Fler Stockholmsbrudar i september 2007?

Fler som gifter sig i september 2007? Vore roligt att läsa om val av kyrka och ert upplägg och hur långt ni kommit i planerna!
    Vi gifter oss en sen eftermiddag början av september, alldeles förmodligen i Bromma kyrka och med efterföljande bröllopsfest på Skytteholms herrgård.

Har kommit så långt att vi utsett värdpar, bestman och näbbar. Sambon har besökt en skräddare som han känner och jag har börjat planera hur klänning, hår etc skulle kunna se ut (klipper och klistrar bilder på sånt jag gillar).

?Min? frisör ska göra hår och makeup och en släkting till sambon som jobbar med blommor ska göra brudbukett, corsage och eventuell dekoration. Håller som bäst på att planera musik och annat till både kyrka och fest? Har en nära vän som ska sjunga och en annan vän som är musiker och som ska vävas in i det hela på något vis. Fotografer känner jag, så där hoppas jag komma undan med ?kompispris?? ;)

Budgeten är inte helt spikad, men vi ska stå för alla kostnader själva och måste försöka hålla i slantarna så mycket det bara går förstås.

Hoppas ni vill dela med er av era förberedelser!

lillawi

• Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?
  • MrsMe

lillawi:
    Jag har inte bokat blommor. En nära väns vän är utbildad florist och vi har pratat om att hon ska binda buketterna, blommorna tänker jag nog köpa på Hötorget så att jag kan få MÅNGA blommor utan att ruinera mig.

Fru (snart) Lundberg: Har dålig koll på psalmer. Vet att skördetiden kan firas högtidligt i kyrkan men vet inget om psalmer till det eller om de passar till bröllop.

• lillawi

MrsMe: Smart med Hötorget! Undrar om man t o m skulle kunna åka till Frihamnen och handla (som blomaffärsinnehavarna själva gör)? Det är onekligen bra med kontakter ibland. Speciellt vid såna här tillfällen då kostnaderna gärna skenar! Min Blivandes syster förestår en handelträdgård så det kan bli en liknande lösning för oss. I alla fall att hon fixar blomsterdekorationer till kyrkan och/eller festen. Får se om hon har möjlighet och tid, har inte riktigt kollat idén med henne själv än... :)

lillawi

• brud 070901

jag har inte bokat några blommor men jag vet hur jag vill ha det, i amelia brud o bröllop (heter den så??) så finns den en avantgardistisk höst bukett med nypon o äpplen som jag tycker e fantastisk... kan ni inte kolla om ni har möjlighet, o säga vad ni tycker??

• lillawi

brud 070901: Ska kolla! Lovar att återkomma! :)

lillawi

• lillawi

brud 070901: Vad fin den var! Verkligen höstig i sina fina, mustiga färger. Jag gillar äpplena!

lillawi

• brud 070901

grekens. fantastisk månad!! med klar luft men fortfarande varmt och underbara färger... bästa månaden i världen faktiskt! fyller även år den 3/9 så den e klart bäst om du frågar mig!

varför valde ni september?

• brud 070901

lillawi. ja! visst var den lite annorluna och fin... jag gillade den! kan kanske använda sig av äpplen och nypon i utsmyckningen också. hur ser dina blioomr ut?

• Fru (snart) Lundberg

Tips: Gå in på den här sajten www.piri-piri.cc
    Där har de kurser i hur man gör blomsterarrangemang och brudbuketter. Själv har jag inte beställt blommor än, vet bara ungefär hur jag vill ha den, fast det lär ju ändras

• Fru (snart) Lundberg

Har ni några tankar om att beställa klänning på nätet? Är det för riskabelt med tanke på passform och så???

Jag är även lite förvirrad när det gäller färg på klänning, det finns ju hur många varianter som helst med ljusa färger på bröllopsklänning. Vad tycker ni är finast???

• brud 070901

hej på er!!

såg att några av er var inne på min tråd om körkortsproblem idag!!!

vågar jag visa mig här utan att bli lynchad?

Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?