• lillawi

Fler Stockholmsbrudar i september 2007?

Fler som gifter sig i september 2007? Vore roligt att läsa om val av kyrka och ert upplägg och hur långt ni kommit i planerna!
    Vi gifter oss en sen eftermiddag början av september, alldeles förmodligen i Bromma kyrka och med efterföljande bröllopsfest på Skytteholms herrgård.

Har kommit så långt att vi utsett värdpar, bestman och näbbar. Sambon har besökt en skräddare som han känner och jag har börjat planera hur klänning, hår etc skulle kunna se ut (klipper och klistrar bilder på sånt jag gillar).

?Min? frisör ska göra hår och makeup och en släkting till sambon som jobbar med blommor ska göra brudbukett, corsage och eventuell dekoration. Håller som bäst på att planera musik och annat till både kyrka och fest? Har en nära vän som ska sjunga och en annan vän som är musiker och som ska vävas in i det hela på något vis. Fotografer känner jag, så där hoppas jag komma undan med ?kompispris?? ;)

Budgeten är inte helt spikad, men vi ska stå för alla kostnader själva och måste försöka hålla i slantarna så mycket det bara går förstås.

Hoppas ni vill dela med er av era förberedelser!

lillawi

• Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?
  • brud 070901

Fru (snart) Lundberg: pronovias har kanon klänningar, köp (om du inte redan gjort det) cosmopolitan brud... massor av fint!

• Fru (snart) Lundberg

brud 070901 - Tack för tipset, jag håller med, de har verkligen fantastiska klänningar.
    Vet du vart jag kan prova deras klänningar någonstans?

Jag har kollat lite på den här typen av modell : www.dreambrid.se (sök: 7890), vad tycker ni om den? Har ni sett några liknande någonstans?

• Dynah

När ska ni skicka ut inbjudningskorten? Är livrädd att folk bokar upp sig på annat och inte kan komma!
    Vi gifter oss den 8 september, när är lagom/brukligt att skicka ut dem? Och när ska dom osa? Någon som vet?

• Fru (snart) Lundberg

Dynah - Jag gifter mig också den 8:e

Vi ska nog skicka ut inbjudningskorten straxt efter midsommar och kommer skriva osa senast 10/8 (det är tanken nu alla fall)

• Dynah

Jag beställde nyss inbjudningskorten på Vistaprint. Där kunde man lägga till en massa "gratis" så såg jag även i en tråd att man kunde skicka ut "spara datumet" som vykort eller kylskåpsmagneter. Så jag beställde även såna som man ju kan skicka ut närsomhelst!
    Blivande fru Lundberg - var ska du gifta dig?

• ollesmamma

Här är en till som ska gifta sig i september. Den 1:a närmare bestämt. Idag har jag varit (överallt!?) och kollat papper till inbjudningarna och igår tror jag minsann att jag hittade klänningen med K! Brudkällan på hornsgatan har en toppentjej som jobbar där: Susanna! Hon tog sig an mig och kämpade tills vi hittade klänningen. Jag som trodde jag var ett hopeless case
    Däremot, vad är det för fel på hon som jobbar på Lily, herrejisses....

brud 070901: jag kunde inte låta bli att följa med i din tråd som väckte mycket känslor. Jag råkar ha samma yrke som mannen som skrattade åt er. Vill bara säga att det var oproffsigt och hoppas att situationen löser sig för er. Utöver det lägger jag mig inte i ämnet tror jag...

• brud 070901

ollesmamma: ja det tycker vi med.. han var väldigt otrevlig och provocerande men vi har varit i kontakt med hans stationsbefäl och gjort en anmälning, så han får nog stt han med...

fru(snart)lundberg: den var jätte fin! hade du tänkt dig den färgen som var på bilden?

• lillawi

Hej alla septembertjejer,

nu börjar jag få mycket att göra på alla fronter, så jag har inte haft mycket tid att vara här! Hur går det för er alla?

Jag hinner ju för tusan aldrig ut till några bröllopsbutiker :( men tänker försöker ta min kära unge under armen och rejda runt lite i nästa vecka när dagis har stängt för planeringsdag. Vem vet, vi kanske hittar en brudnäbbskläder samtidigt? ;)

Sen sist jag var här har vi bokat hotell inför bröllopsnatten (trodde jag var hur lugnt som helst, men det visade sig bli en pärs - läkarkonferens i stan just vår helg), haft möte på herrgården för att diskutera upplägget inför festen och insett att vi måste tänka ett varv extra på - dukningen. Har inte alls funderat mycket på servetter och grejer ? har varit så fokuserad på kläder, tema, blommor, festlokaler, transporter och sånt. Så min fråga är: hur gör ni med dukningen och tänker ni låta vår sköna månad september skymta i dukningen?

Vi har ett vintage-tema (ej bundet århundrade eller årtionde) och festansvarig på gården tyckte absolut att vi skulle ta en funderare på hur vi vill ha det för att låta det gå igen i dukningen. Min flummiga tanke so far är bordsdekorationer i retrotappning med pioner eller rosor, ormbunke, påfågelsfjädrar, ofärgad spets, medaljongmönster? men har inte formulerat det noggrannare än så just nu. Konkreta tips?

Dynah: Vistaprint kollade jag också på, men hittade mest visitkort? Har du en bra länk?

Septemperkramar,
    lillawi

• Fru (snart) Lundberg

Brud 070901-Jag vet inte vilken färg jag vill ha riktigt, ska ut på klänningjakt i morgon och prova lite olika färger och modeller så får vi se vad som känns bäst.

Dynah-Sofia kyrka blir det, själv?

Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?