• lillawi

Fler Stockholmsbrudar i september 2007?

Fler som gifter sig i september 2007? Vore roligt att läsa om val av kyrka och ert upplägg och hur långt ni kommit i planerna!
    Vi gifter oss en sen eftermiddag början av september, alldeles förmodligen i Bromma kyrka och med efterföljande bröllopsfest på Skytteholms herrgård.

Har kommit så långt att vi utsett värdpar, bestman och näbbar. Sambon har besökt en skräddare som han känner och jag har börjat planera hur klänning, hår etc skulle kunna se ut (klipper och klistrar bilder på sånt jag gillar).

?Min? frisör ska göra hår och makeup och en släkting till sambon som jobbar med blommor ska göra brudbukett, corsage och eventuell dekoration. Håller som bäst på att planera musik och annat till både kyrka och fest? Har en nära vän som ska sjunga och en annan vän som är musiker och som ska vävas in i det hela på något vis. Fotografer känner jag, så där hoppas jag komma undan med ?kompispris?? ;)

Budgeten är inte helt spikad, men vi ska stå för alla kostnader själva och måste försöka hålla i slantarna så mycket det bara går förstås.

Hoppas ni vill dela med er av era förberedelser!

lillawi

• Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?
  • lillawi

Usch vad slarvigt jag skrev ovan, sorry. Har lite bråttom. :)

lillawi

• Cornelia-07

Åh, tack för tipsen! Jag ska "surfa" runt så mycket som möjligt inna jag ger mig ut. Hur har ni gjort med tärnans klänning förresten? Vi ska bekosta den, men jag vet inte om vi ska hyra eller köpa....

• Fru (snart) Lundberg

lillawi: Jag vet ine riktigt vad jag vill ha för stil, det är det som är problemet....fast jag vill att den ska vara stilren med enkla linjer med nåt litet extra. Kjolen ska vara ganska stor (men inte för stor:-S).

Sofia kyrka är den som ligger uppe vid vitabergsparken. Riddersviksgård låter som ett bra val, har varit mycket i de krokarna och det är verkligen fin omgivning där, däremot har jag aldrig varit inne på själva gården men har hört att det ska vara fint där.

Cornelia-07: Jag har valt att låta min tärna stå för sin klänning själv (hon ska få den uppsydd av en sömmerska hon känner) däremot ska hennes dotter vara näbb och hennes kläder ska vi stå för.

• lillawi

Fru (snart) Lundberg: Ja, Vitabergsparken menar jag ju! Då är det den! Kul! Härliga omgivningar. Riddersvik är jättefint, en klassisk herrgård, nyrenoverat i tidstypisk stil. Bäst av allt är att vi bor nära, om nåt skulle glömmas eller strula på nåt sätt. :) Har du kollat Sincerity-klänningar? Aspera? Båda har ju ganska stilrena klänningar, en del med mycket vidd och släp på kjolen. Forever yours också. Garamajs klassiska kollektion är ju också enkel, elegant och stilren. Fast inte så mycket vidd i kjolen. Mipaform då? Själv har jag förälskat mig i Alvina Valenta och Vera Wang, men ack ack så ouppnåeligt... :)

Cornelia-07: Vi kommer också att bekosta tärnans klänning. Har inte börjat kolla alls på tärnkläder ännu och vet faktiskt inte om vi hyr eller köper. Men jag tror vi köper. Eller hyr... Eller... Äh, vi får se. Har ni några bra tips på fina prisvärda tärnklänningar?

lillawi

• naddii

:O Ni har ju full koll märker jag, jag har bokat kyrka och var och kollade på en festlokal idag. Har redan börjat få mardrömmar, drömde häromnatten om plastbestick och papperstallrikar *ih!*

22 september i sthlm för mig och min baby :)

• lillawi

Naddii: Välkommen hit! Var i Stockholm ska ni hålla till?

lillawi

• grekens

Hallihallå!
    4 september på Rastaborgsslott, ekerö, blir det:)
    Dagen man har drömt om sålänge...
    Lokal, fixad(duuh!)
    Präst, fixad(gifter oss därute)
    Maten, fixad
    Fotograf, fixad
    Toasmaster, nästan fixad
    Hår o make, fixat
    Klänning, fixat
    Ring, på g
    Jobbar stenhårt på att göra inbjudningar nu, vill ha ut dom i mitten av april..
    Thats about it, än så länge....
    Drar ihop sej nu, kul att vi är så många som valde just september:):):) Underbar månad, eller hur:)

• Fru (snart) Lundberg

Jag är lite nyfiken på vad ni har valt för psalmer, eller vad ni har tänkt er??? Finns det några som är typiska för september? September räknas väl till en höstmånad egentligen? Fast det är väl typ sommar då?

• MrsMe

Hej hej, här är en blivande september brud i Sthlm till.
    Lånar Grekens lista:

29 september Seglora kyrka - Aquaria vattenmuseeum
    Lokal - Aquaria
    Präst - ej bokad!
    Maten, fixad
    Fotograf, fixad
    Toasmaster, nästan fixad
    make-up, fixat
    Klänning - vald men inte sydd
    Ring - vald men inte skapad
    Inbjudningar - inte än

Jag har ganska många idér färdiga i huvudet så jag känner mig inte så stressad. Men ge mig nån månad till eller så.... Jag är mästar på att stressa, men jobbar å andra sidan bäst under press.

• lillawi

Välkomna grekens och MrsMe!

Alla: Har ni beställt blommor än? Läste nån galen planeringskalender i nån tidning där det under ?6 mån innan? bl a stod: Beställ blommor. Låter ju helgalet tidigt. (?) Har ni andra beställt eller tänker beställa inom en snar framtid?

Fru (snart) Lundberg: Jag har börjat kika lite på psalmer, och har några favoriter. Men har ingen aning om några rent höstiga sådana. ?I denna ljuva sommartid? t ex tycker jag funkar i början av september, sommaren blir ju längre och längre. ?Den blomstertid?? känns väl inte klockren i till hösten, men det finns ju en annan text till den man kan sjunga, om man älskar melodin.

lillawi

Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?