• lillawi

Fler Stockholmsbrudar i september 2007?

Fler som gifter sig i september 2007? Vore roligt att läsa om val av kyrka och ert upplägg och hur långt ni kommit i planerna!
    Vi gifter oss en sen eftermiddag början av september, alldeles förmodligen i Bromma kyrka och med efterföljande bröllopsfest på Skytteholms herrgård.

Har kommit så långt att vi utsett värdpar, bestman och näbbar. Sambon har besökt en skräddare som han känner och jag har börjat planera hur klänning, hår etc skulle kunna se ut (klipper och klistrar bilder på sånt jag gillar).

?Min? frisör ska göra hår och makeup och en släkting till sambon som jobbar med blommor ska göra brudbukett, corsage och eventuell dekoration. Håller som bäst på att planera musik och annat till både kyrka och fest? Har en nära vän som ska sjunga och en annan vän som är musiker och som ska vävas in i det hela på något vis. Fotografer känner jag, så där hoppas jag komma undan med ?kompispris?? ;)

Budgeten är inte helt spikad, men vi ska stå för alla kostnader själva och måste försöka hålla i slantarna så mycket det bara går förstås.

Hoppas ni vill dela med er av era förberedelser!

lillawi

• Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?
  • Höstbrud-07

Vi har idag bokat lokalen, så bröllopet blir den 22/9. Något annat har vi inte gjort ännu, men jag hoppas få klart med kyrka den här veckan, så datumet verkligen kan spikas. Jag blir helt fascinerad av hur långt många här verkar ha kommit redan...

• september22

Bokade festlokal igår och kyrka idag, det blir 1/9.
    Problemet är bara att vi inte kunnat få någon offert från stället där vi ska ha festen då de har stängt nu och inte får någon köksmästare innan april. Hoppas bara att det inte blir för dyrt. Håller på att fundera ut en plan B..
    Annars har vi inte fixat något mer, har inte ens köpt några förlovnigsringar.

• Dynah

Gifter mig också i Bromma Kyrka i september. Vi har inte förberett någonting alls ännu, bara pratat om att ha festen hemma hos oss då vi har det som kombinerad bröllop/inflyttningsfest då vi byggt eget hus.

• Septembercess

Även jag gifter mig i September och i Brommakyrka, festen kommer att hållas på Ängbyslott dit vi beställer catering och köper egen dryck.
    Har inte planerat så mkt mer eftersom min blivade man är bortrest och jag väntar tills han kommer hem igen innan vi går vidare i våra planer.

• Lina_K

Om allt går som planerat gifter vi oss den 22 september i Ingarö kyrka. Vi har hunnit fundera lite över gästlista, färger etc men inget är ingående utan bara helt övergripande och kan ändras 100 ggr till.

/Lina

• brud 070901

jag gifter mig den 1/9 07 i fasterna kyrka med festen på rånäs slott. vi blir runt 100 personer och allt det stora e redan bokat, har i dagarna valt meny och bokat fotograf samt lite små saker såsom presenter till gästerna etc. hur går det för er andra...

• lillawi

Börjar få koll på det mesta - känns kul! Men det har varit en del sömnlösa nätter då jag stressat upp mig helt i onödan. ;)
    Vi har bytt kyrka - förflyttat oss från Bromma till Ekerö, jag har ordnat med klänning (får se om det blir den - har en tendens att vara lite velig med sånt där...), bokat fotograf och tid med festansvarig på herrgården där vi ska vara. Hmm, mer... Jo, bokat tid för avsmakning av meny och i huvudet börjat planera trycksaker. Vill ha lite vintage/barock-tema möter modernt, svart/vita mönstrade trycksaker med nåt "tungt" snirkligt typsnitt varvat med ett modernare rakare snitt, stiligt som sticker ut utan att vara pråligt. Tärnans kläder har jag inte börjat fundera på än, men det kommer snart...
    Skor väntar jag med en månad till (tills affärerna får in vår/sommarkollektioner) och accessoarer ska jag leta i antikaffärer. Skulle till Antikmässan i helgen, men hann inte pga jobb, tyvärr!

Har börjat snöa in på detaljer, men jobbar på att hålla i alla fall en gnutta distans (undvika bridezilla-fenomenet). ;)

lillawi

• lillawi

brud 070901: Fint med Rånäs slott! Så vackert där!
    Fasterna kyrka, var ligger det?

Nyfiken på att höra vad ni planerar för presenter till gästerna, har en del lösa idéer men svårt att hitta nåt som känns klockrent.

lillawi

• Höstbrud-07

En fråga, varför har man gåvor till gästerna? Har sett det lite här och var på BT att folk har det men förstår inte tanken eller syftet. Aldrig varit på något bröllop där man fått det...

• Lina_K

Instämmer med föregående talare.. Har inte heller varit på bröllop där man har fått gåvor. Varför ger man det...?

Svar på tråden Fler Stockholmsbrudar i september 2007?