• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Snart så....

Hellöööö

Vi storhandlar redan *duktiga* och när vi göra det så åker vi tillsammans. Jag orkar inte släpa på allt själv och sambon gillar att få bestämma lite över vad vi ska äta.

Småhandligen gör jag och det mesta hemma. Fast inte dammsuga hahahah BM sa till att sambon skulle sköta det framöver :D :D

• Oms

Hur fördelar ni er hushållstjänster där hemma? *mini enkät*

jag småplockar jämt och maken han sköter disk o tvätt. Jag rengör badrummet o tvättar speglar etc, han dammsuger o våttorkar och jag dammar, jag viker tvätten och plockar upp i dotterns rum och han städar i förråd etc... vi turas om att laga mat, jag lagar nog mer än maken i dagsläget då han jobbar lite knäppa tider men annars så e det jämt.

väldigt jämlikt faktiskt, fast av naturliag skäl har jag större ansvar över dottern och hennes liv och DET tar tid.

• viktualia

Hm.. dåligt med snusk..

svar på enkäten:

Vi försöker göra hälften var och diskuterar ofta vem som ska göra vad - helt utan konflikt. Det har blivit så att maken tar lite mer ansvar för tvätten (eftersom jag inte hinner hem till tvättiden börjar) och jag tar lite mer ansvar för matinköp (eftersom jag dessutom köper mat för att göra matlådor till mig själv). Allt annat arbete fördelas rättvist mellan oss.

(utom när nån av oss är borta HEMSKT mycket.. som jag har varit ett tag... då går det ju inte att vänta in den frånvarande parten...)

• Jamsan

Omsan! Huva vad avis jag blir på dig som har proppat med mat hemma nu! Jag älskar att storhandla och fylla på hemma, men vi har ingen bil längre så nu blir det att handla mat på närlivsen snordyrt verkligen! Det är så jobbigt att inte ha nåt hemma och behöva gå och handla middag varje dag för runt 200 kr

Tellis! Vaddå mail, vad har jag missat..Sak sis skicka mail i såfall vill jag också ha mail ju

Vickan! Pittpartaj, JAG KOMMER

Snartis!? Hej längesen vi sågs Har magen börjat synas än?????????

• Snart så....

Hmmm jag gör mest hemma men det har nog med att jag kommer hem tidigare från jobbet. Då "plockar" jag lite i alla rummen mest köket. Med plocka menar jag fixa disken. laga mat, ta smutskläder från sovrummet till korgen mm
    Tvättar kläder gör vi mest på helgerna och då hjälps vi åt.
    Städandet hjälps vi åt med, han tar badrummet och dammsuger. Jag dammar och våttorkar och pysslar.

• Jamsan

Hur fördelar ni er hushållstjänster där hemma?

Vi delar verkligen på allt!!

Mat
    om den ena lagar mat, diskar den andra!

Tvätt
    Både har tvättstugan tillsammans

Städ
    Jag skurar toaletten, det har han nog aldrig gjort.. annars dammsuger han och jag dammtorkar

• Snart så....

Majsan, jaaa det var länge sen. Magen syns när jag går i mjukisar men inte med vanliga byxor. Ser bara otroligt tjock ut

• Telemarkgrrl

Majsan, jaaaaa, Sis har lovat att skicka mejl och där avslöja lite mer om sig själv! Jag kan knappt sova ..... ehum jobba menar jag....pga spänningen! :):)

• viktualia

Telestubben... Sis skickade mail till mig... bara.... du får väl böna och be när hon kommer tillbaka...

• Snart så....

Hur går det på nya jobben majsan och Telis??

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3