• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 2
  • MissTess

Hur går det för er tjejer?

Här händer inte så mycket just nu...
    Vi har gjort klart det mesta. Pratade med min frisör igår, hon hade massor av idéer, så det lät väl bra.

• Dalabrud-07

Här går det undan - del 2 av tråden! Så kul!
    Det händer väl inte så mycket här heller just nu.....
    Känns som om det mesta är klart som går att göra så här långt i förväg:
    *Kyrkan och prästen är bokade
    *Solist samt musiker till kyrkan är bokade
    *Festlokalen är bokad
    *Maten är bestämd och proväten
    *Klänning är utsedd och en första betalning är gjord
    *Fotograf är bokad
    *Frisören är tillfrågad, kunde inte definitivt boka så långt i förväg....
    *Alla papper till alla trycksaker är beställda
    *Glas till brudskålen är inhandlade
    *Toastmadame tillfrågad, svarat ja
    *Toastmaster tillfrågad, inte svarat än...
    *Handduka till toaletterna inhandlade
    *Korgar med innehåll som ska stå på toaletterna är inhandlade
    *Floristen är konsulterad

Ja, tror att det var allt.
    Nästa steg blir att utforma inbjudningarna som ska tryckas upp och skickas ut i februari/mars någon gång.
    I Januari ska sambon prova och bestämma vilka kläder han ska ha. Passar samtidigt på att titta på barnens kläder.
    I Mars ska min klänning provas igen och sys in!

• Tallen

Dalabrud-07

Det måste vara skönt att ha så många "punkter" avklarade.
    Vi har kyrkan, festlokal och fotograf bokade och gifter oss i juni-07.

På något vis känner jag mig lugn ändå. Jag har planerat mitt bröllop i tankarna i 15 år, så jag vet hur jag vil att det skall vara. Men jag inser att jag liksom du måste börja ta tag i saker så att det blir som jag vill.

Förreste var köpte du din klännin?

Lycka till!

• MissTess

Vi var iväg hela gänget och provade kläder förra veckan (vi, tärna, marskalk, näbbar). Alla blev såååå fina

• Tallen

Ni måste tro jag har problem med stavningen.

Dalabrud-07 Det skall stå:
    Förresten var köpte du din klänning?

• Dalabrud-07

Jag köpte min klänning på Barbros i Borlänge, eller jag ska hyra den. Sambon och barnen kommer också att hyra sina kläder därifrån.

• emma77

Hej hej!

Jag ska gifta mig sommaren -07 och vi har inte definitivt bestämt vare sig lokal, kyrka el datum än. Inte ens spikat vilken del av landet än! Det troligaste alternativet är dock Dalarna. Min blivande makes släkt är därifrån och jag tycker det är så vackert däruppe. Han är lite rädd att folk kommer tro att det är han som tryckt på om Dalarna, men så är det verkligen inte - helt min idé - och folk tycker så mycket ändå. I helgen ska vi upp och titta på Oreälvens vandrarhem som har både sängplatser och festlokal, samt Skattunge kyrka. Är det någon som vet något om lokalen eller kyrkan? Någon som har bra tips om cateringfirmor el frisörer i Orsatrakten? Eller andra idéer om lokaler (som kan ta 140 pers!!) i Siljansområdet? Har någon som bor däruppe tips om när väder /myggläge osv är bäst 16/6 el 25/8?

Mycket tacksam för tips! Vet att vi är lite sent ute, men vill ju väldigt gärna att allt ska bli så bra som möjligt ändå.

Tack på förhand!

• Dalabrud-07

Här var det dött..... Känner att jag måste påminna alla om att tråden faktiskt finns

• Akvavit

Vill tipsa om annan lokal, Furudals bruk. Vet inte själv något om det, utom att jag är hemskt sugen på att själv ha min fest där, trots att jag inte varit där. Men man kan välja mellan att bara hyra lokalerna eller att låta dem fixa mat och allt. Där finns även boende och sånt. Om du kollar upp det skulle det vara jätteroligt att få höra vad de säger om priser och sånt!
    www.furudalsbruk.se

• Akvavit

(Inlägget ovan var riktat till emma77 alltså :) )

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 2