Får man ha hunden med i kyrkan?
Vill gärna att vovven "har hand" om ringen... Men får man ha hundar i kyrka?
Vill gärna att vovven "har hand" om ringen... Men får man ha hundar i kyrka?
Visserligen älskar jag mina katter o de är verkligen familjemedlemmar - men på djurs villkor. Ett djur är inte en människa och har heller inte samma "syn" på saker och ting. Kissemissarna får stanna hemma när det gäller bröllopet!
Nej, min hund jämnställer jag inte med människor, men en del människor har ingen annan än sin hund.
Jag tycker att djur gott kan vara med överallt där det är tillåtet, och så länge det är vad ägarna vill och vad djuret verkar gilla...
Jag tycker det låter helt underbart med hunden som ringbärare! Har inte hört talas om det förut.
Skulle verkligen vilja se min berner sennen komma lufsande med våra ringar!
Jag kan se min egen Berner framför mig!
Visst skulle det vara gulligt!
Visst är det ohygeniskt med snoriga barn. Vem trodde något annat? De smittar ju som skam. Snoriga barn bör hållas hemma eller typ leka utomhus långt från andra människor.
Visst, jag visste att någon skulle hålla med mig!
hej rolig tråd!!
Jag vill ha min hund som ringbärare när jag gifter mig och jag ska ta upp frågan med min präst... får jag inte det blir jag väääldigt ledsen, det är det viktigaste dagen i ens liv och hon betyder ju jätte mycket för mig och min m2b- klart vi vill ha med henne! :)
F´låt om en hund (och katt-) älskande präst lägger sig i.... :)
Älskar som sagt var djur och är uppvuxen med både hundar och katter (och diverse andra fyrfota eller befjädrade vänner)
Så att ha hunden med på vigseln som t.e.x. ringbärare ser jag inte som ngt större problem.
MEN....Inte i kyrkan!!!
Och det är enbart på grund av allergi.
Som någon här påpekade så kan det vara både en och två vigslar/dop efteråt, och alla som har haft husdjur vet hur ***** svårt det är att få bort alla små ytte-pytte hår som trots allt fälls från den mjuka mysiga pälsen.
Så därför är poicyn i de flesta kyrkor (precis som i de flesta andra offentliga lokaler) att inga husdjur är tillåtna. :(
Men som någon sa, kyrklig vigsel behöver ju inte nödvändigtvis inbegripa en kyrka.... :) Har fått ha ett dop i ett stall, så varför inte en vigsel ?? :)
Vi vigdes i trädgården.