Får man ha hunden med i kyrkan?
Vill gärna att vovven "har hand" om ringen... Men får man ha hundar i kyrka?
Vill gärna att vovven "har hand" om ringen... Men får man ha hundar i kyrka?
Folk har faktiskt färre allergier längre söderut =). Vi är för renligt här i Sverige.
Att vara hundrädd är trist och oftast (inte alltid) beror det på ovana. Tråkigt för de som är drabbade av det, både de hundrädda och hundägarna.
Vi hade också tänkt ha med vår älskade hund men bestämde i sista stund att han mådde bättre av att vara bortlämnad trots att vi var i vår trädgård.
Tanken på hur glad han skulle bli när vi kom hem fixade och klara med brudklänning och allt.Hur vi sedan skulle se ut efter hälsnings cermonin vill jag inte tänka på.
Stressen han sedan skulle utsättas för vid maten mm fick oss att tänka om.
Vi har en Berner Sennen men mini hundar kanske det fungerar bättre med?
Berner,
Vår hund är högt och lågt samt galen i mat (labbe). Det gick utmärkt, väl över förväntan att ha honom som ringbärare. Han var så stolt, möjligen brädad av stolt matte och husse. Han var nöjd över att vara med under dagen och kvällen, många intryck och han somnade gott mitt på golvet mellan borden under middagen.
Lite hundhår på kläderna är vi ju vana vid men det var som att han förstod att det var speciellt och visade sitt bästa jag. Vi hade en vän som han är van vid som hade huvudansvaret för hunden under dagen och kvällen så att vi själva inte behövde passa på honom. Det var jättebra!
En liten kommentar: man behöver inte ha en kyrklig vigsel i en kyrka utan man kan ha den var som helst.
Jag är inte allergisk och uppväxt med hund men jag tycker det är ohygieniskt med hundar som ska vara med överallt. Likadant med andra husdjur. Jag tycker det är jättebra med djurförbud på resturanger och liknande.
Ohygieniskt med hund? Ja, man har rätt att tycka vad man vill, visst är det härligt! Det är skönt att vi är olika och olikheterna berikar.
Mysigt med hunden som ringbärare!
Vår hund älskar att bära på saker, så han hade säkert klarat det.
(Idag bar han runt på en barnmatsburk av glas och var så stolt)
Lite synd att vår älskling inte var med men han hade det bra hos min exmake!
Visst är det härligt att vi är så olika vi människor.
Jag älskar hundar och kan inte tänka mig ett liv utan, men han behöver inte vara med jämt för det. Men ohygenisk det är väl ändå att ta i eller?
Älskar barn också och har flera egna, men det är rätt ohygeniskt med soriga ungar också i så fall!
snoriga ska det givetvis vara!
eftersom hundhår lätt far runt från en hund så tycker jag inte har att göra på platser där mat serveras eller mat tilllagas (med undantag för hemmet såklart)
Nej hundar, katter eller vad man nu har för husdjur ska inte vara med överallt.
Det kan jag hålla med om, men en del människor står sina husdjur väldigt nära.
Kanske närmare än någon annan och det måste man också respektera.
Jag har förmånen att ha en underbar man , egna barn, bonusbarn och en hund som är den bästa man kan ha.
Men en del har bara sin älskade hund och ingen annan.