• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Sweet, tittar in hemifrån och vinkar till dig over there. Pickn mår skitbra och det gör blivande mamman med, jag är så glad att den lever än så länge och att den är normal osv
    Nu kan man ju ta det lite lugnt och strunta i att man inte har det minsta lilla symptom. Tur får vi se det som!
    Kul att du med har ÄL i dagarna, ska bli spännande att se vilken nästa trådbebis blir, Pickn vill ha många trådkusiner!

Start September, ja man är lättad nu! ibland stessar man upp sig lite i onödan, men det vet man ju inte förrän i efterhand,som jag nu

Page: Berocca innehåller massa vitaminer som gör att man blir piggare och gladare samt inte drar på sig infektioner så lätt! Detta gör i sin tur att ägget fäster lätare, men det har inte något med att lättare bli gravid att göra på det sättet. Liksom folsyra, som Berocca innehåller och som man kan äta i tablett form - alltså endast folsyra, det gör det liksom inte heller lättare, men det är rekommenderat av BM att äta det 3 månader innan man blir gravid...
    Rosenrot ökar däremot fertiliteteen, o det är bevisat.
    Bisolvon, som jag åt, gör att slemmet mellan benen blir tunnare och då kan spermierna lättare simma genom in till ägget. Detta är också bevisat o det finns tom något som heter Bisolvonmetoden!!!
    Vill du ha mer info, så googla, står massor...

• sweetstreet

Cicci,

*vinkar glatt tillbaka*
    Ser du mig?? Tjejen som hoppar upp och ner oh viftar som en tok med armarna!!!!!

Ja jag är fortfarande helt glad i hela kroppen för din och Pinkn´s skull! Känns verkligen kul att få följa med enda från början! Och NU snackar vi verkligenBÖRJAN! Alltså redan från diskussionerna om bästa ställningarna, haha!! :D

Tänkte skicka ut en lathundsfråga igen. Vilken koncentration på roesenrot åt du??
    Var den satt till mg?
    Jag har hittat olika. Allt från runt 200-600 mg.
    Tror du sagt dtta tidigare men nu orkar jag inte leta upp sidan eftersom den lär vara mååååååånga sidor bak med tanke på hur frenetiskt alla skriver här! ;)

Bisolvon hittade jag inte alls, men har hittat ett annat slemlösande medel (Hm, låter verkligen inte bra alls - slemlöande medel, urk Äckligt!!!! ;) )
    med en aktiv substans som jag tror ska vara likvärdig. Iallafall när jag kollade runt på nätet; Guaifenesin (tror jag substansen hette). Verkar vara den substansen flest "förkylningstabletter" har här. Sägs ska lösa upp slemmet i bronkerna när man är förkyld så at man lättare ska hosta bort det. Och det är väl det som aktiva substansen i bisolvonet gör också tror jag? Så vi får väl se.

• sweetstreet

Förresten är det någon mer som känner som en 80-årig gamma kärring nuförtiden?????

Med alla piller man stoppar i sig per dag!

Kanske ska man skaffa sig en sådan där "tablettask" där det står måndag. tisdag, onsdag... osv hela veckan...
    Det hade alla gamlingarna när jag jobbade extra i hemtjänsten för öänge sedan.

• sweetstreet

länge sedan ska det vara såklart....

• sweetstreet

Page,

förresten välkommen in i tråden!!!
    Glömde bort att säga det.

Hoppas det går bra för er!
    Men jag tycker också det är lite konstigt att de inte kollar simmarna med tanke på vad den blivande pappan varit med om för behandling. För OM de är hel okej så är det ju ingen skada skedd att ha kollat de i förväg. Men ifall de visar sig vara färre, mindre simkunniga eller annat som kan sätta ned förmågan att få barn så sparar ni ju tid på att få veta det innan det gått 1 år.
    Kanske kan ni fråga igen eller fråga annan läkare??

• sweetstreet

Inser att jag sitter här och sladdrar med mig själv just nu. Hm trist. När man själv har lite tid så är alla ni där hemma troligtvis på väg att göra er iordning för natten.

Jaja. Och syrran verkar ju vara extremt busy hon också nuförtiden. Eller så ligger hon bara i och försöker supa några fler japaner under labbänken..! ;)

• sweetstreet

Nenne, här kommer ett litet rim till dig!!! Du efterlyste ju det, eller...???? :) :D

Det är inte alltid så lätt
    att lura simmarna att hitta rätt.
    Man får vara väldigt slug:
    stå på huvudet eller köra centrifug
    Alla trix är värdefulla
    men det allra säkraste är såklart att kn*lla!
    Och det helst när ägget är löst och börjar gno
    på väg mot det som sedan ska bli bebbens första bo.
    Detta märks såklart på aladåb, snigelspår och böj
    Se isåfall sjuttsingen till att få lite röj!
    Lyckas du på din man få fjong
    så är simmarna snart på gång.
    Och har du då knaprat ditt bisolvon som du ska
    borde slemklumpen inget hinder för simmarna va.
    Svisch så har de simmat igenom på rekordtid
    och en liten äggcell bildar nu med simmaren en ny liten individ!!

Ha, nu ska jag gå hem!!!!!!

Ses imorgon tjejer!
    Och rimma lugnt! ;)

• sweetstreet

Det svåraste lär vara att hitta en juklapp som passar till rimmet.....
    Just nu tror jag inte det blir någon sådan juklapp tyvärr... :(

Men skam den som ger sig! :)
    På pålen igen!

Eh.... Skampåle fick plötsligt en ny dbetydelse.... :D :D :D

• Page

Sweetstreet: Tack! Det är så himla kul att "lyssna" på er här och tack vare att lyssna på era diskussioner tjatar jag mindre på mina kompisar. Hur kul är det egentligen att diskutera ÄL om man inte planerar att skaffa barn?
    Appråpå de handikappade simmarna; hela situationen är lite känslig (eller så inbillar jag mig det). Läkarna skulle säkert gå med på att undersöka kvalitén men jag drar mig för att föreslå det för min man. Dels för att han tyckte att det var jobbigt i första taget att samla in dem som ligger nedfrusna, dels så vill jag inte bete mig som en hysterisk och kontrollerande fru som vill ha barn NU. Jag har fått för mig att det skulle påverka min man negativt. Det är en sak att jag surfar graviditet, förlossning, barn, uppfostran ect varje kväll, men jag vill inte stressa honom.

Så till en annan fråga. Har ni involverat era respektive i allt detta om aladåber, BIM, ÄL-stickor, örtkurer osv? Eller försöker ni "spontant" få till det runt ÄL?

• mss

hej tjejer, jag råkade rammla in här när jag tittade runt. Ni verkar vara duktiga på symtom...vill ni tolka mina. Gifte mig 21 oktober (var sista dagen på mensen) hade oskyddat sex ( var inte meningen) köpte ett dagen efter piller och tog det (vill supergärna ha barn men pluggar). Fick ingen blödning eller liknande men var jätte öm i brösten i ca 2 veckor (ca 2 veckor efteråt). Mensen skulle ha kommit efter 4 veckor (är extremt regelbunden) men kom inte. tog gravtest som inte visade resultat. Har nu gått 2 veckor över när mensen skulle kommit och har inga symtom på att få mens.

Är det dags för mig att gå till gyn? har det hänt någon av er? Har aldrig varit senare än 2 dagar tidigare...

hoppas på svar =)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???