• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

nenne78 - vi fick också en vinrad men från mitt jobb och i Gigondas. Detta då Gigondas var den närmaste vinraden de hade då vi bodde i Cannes. Vi åkte förbi där i augusti och provade viner. Helt ok men inte så vi ville ha 12 flaskor så nu har vi bytt till min favorit, Chablis istället. Vi får se om vi kan åka dit under sommaren då det är ett några timmars bilresa från svärmor.

Förstår om det kanske inte blir så skoj att bila dit ned med en liten....faktiskt inte heller som höggravid. Mannen din måste stanna bilen varje halvtimme för du behöver kissa och sen kan du inte prova vinerna heller.

• nenne78

Lapinette
    eller hur, det låter ju inte helt optimalt.
    Å andra sidan måste man åka efter småvägar så man får se lite andra byar på vägen. Men det kommer att ta 8 veckor att ta sig dit.

snartis... japp, det är min hake på honom att han stannar kvar *pratar med maffiosoröst* ey, passa annars knäpper jag dig!

• Snart så....

Dagens symptom: Har INGA :D

Sist fick jag ju ont i bröstvårtorna nästan direkt efter ÄL...

• Bröllopstokiig

God morgon tjejer!

Känner mig lite deppig idag... var är är manteln ?? NU är det min tur att ha den ett par timmar.
    Jag mådde inte alls illa i morse, jag mår så jäkla normalt så jag håller på att bli tokig!
    Ringde MamaMia idag, men där hade de inte tid förrän i januari, så jag kan inte få tidigare vul (än det som jag bokat den 19 dec).
    Så nu ska jag tillbaka till läkarhuset på Odenplan i dag kl 15. Jag är skit nervös.

Har ju hela tiden varit misstänksam att allt inte har varit bra. Märkligt när man känner så, precis som Moppy gjorde...
    Så nu har det gått för många veckro tycker jag utan att man känner något någonstans, så jag vill veta vad som händer där inne!
    Är det en tom honsäck eller något, vill jar ha en skrapning innan jul så man kan börja om...

USCH vad nervigt!!!
    Hoppas allt är bra mot alla förmodan.
    Håll tummarna!

• start september

Hej!

Nu cyklar jag iallafall! Full böj i morse och för första gången känner jag faktiskt av ÄL! Det måste väl vara ett bra tecken?! Kanske rosenroten?

Fick till det igår ikväll så nu måste det väl vara rätt tajmat vad det gäller dagar iallafall.

Nån som vet om det är skadligt att ta Berocca om man nu högst osannolikt skulle vara gravid? Det kan det väl inte vara? CicciL, fortsatte du ta Berocca? Hur mår du idag förresten?

• Snart så....

Nenne: hahaha helt rätt :D

• Lapinette

CissiL - vi håller tummarna hårt så de vitnar!!!! Kram på dig!

• Bröllopstokiig

start september: Jag äter fortfarande Berocca, det är ju bara massa vitaminer och precis vad både foster och Du behöver, så det kan du fortsätta med. Bisolvon och Rosenrot ska man sluta med vid ÄL, eftersom de inte finns medicinska bevis att det inte skadar.

Jag mår skit bra! Just därför är jag deppig, det är sjukt! Jag vet...
    I går var jag hur glad som helst när jag mådde lite skumt på morgonen och behövde spy lite. Den glädjen var kortvarig... ja ja... vi får se vad det säger idag. Vissa människor har inga symptom, men eftersom jag har varit gravid förr, vet jag ju hur jag kände då! DÅ kände jag massor, jag var överlycklig och kände mig gravid i hela kroppen - en särskilld känsla som liksom infann sig! Sen mådde jag illa och hade svårt att äta etc... så kanske inte så konstigt nu när jag inte har något av det, att jag känner mig lite orolig!

• start september

Jättebra att du fick en tid i eftermiddag tycker jag. Man ska inte gå och vara orolig. Är det inte så (hjälp mig ni som har barn typ Jessie) att alla graviditeter är lite olika? Sen förändras ju kroppen över åren också, det gör väl också att det kan kännas annorlunda? Jag hoppas så för din skull, du har gett oss andra så mycket hopp!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???