• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Alltså - vi mumsade inte upp hela peppisdegen - bakade en väldig massa kakor också.

• Jessie76

Jag är oxå här ju

Men jag är så j-a trött!! Det kom över mig som en käftsmäll alldeles nyss gässp

• start september

Hej!

Jag är här också. Sitter på jobbet och har som alltid problem att vara inne på denna sida för mycket - folk springer som tokiga hos mig varje gång jag går in.

Trodde jag skulle fått full böj på testet imorse men inte det. Dock när man plockade isär det (CB) så var det ett svagt andra streck, kanske betyder det ändå att den är på G? Lät bli rosenrot och bisolvon i alla fall.

På det ikväll är planen så får vi se om det blir nåt. Jag tror ju inte det eftersom vi äter penicillin båda två, men man ska väl ändå försöka nu när jag varit så duktig med pillerna. Berocca har jag tatt några dagar - man blir ju jättepigg!

Hoppas på fler plus från alla andra snart, även om mitt fokus nog mer är NNÄ...

• Snart så....

Mindre: Hur gör du de lussebullarna? Smälter du chokladen eller rullar du in hela bitar??
    Själv brukar jag göra med mandelmassa men tänkte göra lite olika varianter :)

• Liten med Mindre

Kavlar ut som till vanliga bullar. Brer på mjukt smör, strör över socker och vaniljsocker (tar en te-sil till det senare), strör över hackad vit choklad (grovhackad).

Rulla ihop och skär till bullar. Ställ i form. Har också på pärlsocker efter penslingen - mycket socker blir det. :)

200g vit choklad till en bulldeg (50 g jäst)

• Snart så....

Mindre: aha du gör så, det måste jag prova när jag ska baka.

• Bröllopstokiig

Fasen vad gott det lät med vit choklad i lussebullarna!! WOW!

• Liten med Mindre

Mmm, det är vår receptionist som är läckergom och förmedlar goda bakrecept. Och nu kläckte hon precis ur sig att hon testat ett recept på vit chokladmuffins med hallon. Som hade varit kanongott!

Och så undrar ni varför jag tränar... :)

• Liten med Mindre

Snart så - det går mycket fortare och ser väldigt gott ut att skära vanliga bullar av saffransdegen.

Ett annat bra tips jag hittat är att hälla 50 g smält smör över degen när den ska jäsa. Den kladdar aldrig för mig när jag gör så.

(Minns barndomens lussebullsbakande med deg upp till öronen. Ett aber att rulla kladdeländet.)

• Eden-06

Snart så.... : Ja jag pluggar medicin. Borde ha näsan djupt i böckerna nu men svårt med motivationen ibland.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???