• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Mindre: Jag har mjöl över då slipper man oxå kletet.

• Liten med Mindre

Så - nu till en fråga:

Vad har ni för jultraditioner som ni vill föra vidare / har överfört till era barn?

• Storasystern

Hej på er därhemma!

Sitter fortfarande i Japan och har en himla massa symptom, trots att jag med väldigt stor säkerhet _inte_ är gravid... Jag kan prestera:
    -illamående (lite till och från, men mest på morgon och kväll)
    - Yrsel
    - Törstig
    - Lite ömma bröst

Hur deprimerande är inte det??? Hur kommer det då att bli om/när jag verkligen blir gravid??

Kan f.ö. meddela att japaner gillar glögg! Jag hade med mig en flaska blossa och den gick minsann åt rätt snabbt i helgen! :)

• Storasystern

Tänk om man ändå kunde baka lussebullar... MMmm...Jag blir alldeles hungrig av att läsa era tips ju!

• Liten med Mindre

Svarar själv:

Hembakat
    Kuddpaket
    Morgonjulklapp
    Göra godis
    Titta på luciatåg (eller för barnens del, delta)

Inser att jag själv har frångått endel traditioner som var oumbärliga när jag var liten. Vill ju gärna återuppta dem också förstås. De flesta är matrelaterade.

• Liten med Mindre

Minns när jag ställde fram en burk pepparkakor i studenthemmet i Singapore. Ställde fram den på kvällen, tom på morgonen.

De var riktiga kakmonster. Fast lika bra var det. Kakorna var knapriga ca 20 sekunder efter att du hade öppnat burken. :)

• Lapinette

Storasystern - gillar inte japaner all slags sprit? Åtminstone karlarna sitter ju oftast ute på någon pub efter jobbet och drinker sig berusade. Det är ju bara då de riktigt kan vara sig själva.

• Storasystern

Pepparkakorna (köpta på ett varuhus i Japan - äkta "Annas"! ) tog slut på en kvart! :)

Och Lapinette - jo, de verkar gilla sprit, men i labbet är det faktiskt tjejerna som är mest alkohol-orienterade... Det var iallafall mysigt med _någonting_ som påminde om svensk jul! :)

• sweetstreet

Morsning!

Bara en liten kortis här idag för jag har såååå mycket att göra.... Hm!

Snartis, TUUUUUR att du fick böjen innan maken stack! :)
    Jag väntar fortfarande på min, men jag är som sagt inställd på NNÄ för just nu är allt så jäääättestressigt omkring mig, med en massa massa massa jobb.....
    Jobbade i stort sett hela helgen :( stackars mig... oc känner mig trots det helt superstressad över allt jag inte lyckades hinna emd. Suck!

Cissi,
    Skoj att du blir glad av att kräkas. Jag skulle vara superglad om man slipper. Om man nu nå´nsin blir gravid...
    Och jag sällar mig till de glada skarorna som ropar Skrönor, skrönor!!!! Som vetenskapskvinna kan jag abra säga att ALLT ni hör om illamående, magformer etc etc är bara SKRÖNOR SKRÖNOR!!!!!
    Med tanke på att man har 50% chans att gissa "rätt" så är det ju väldigt ofta det "passar in" med allt detta. Fast om ni gör en liten undersökning ("statistiskt") ska ni se att det är ca 50% som det inte stämmer på....! ;)

Har själv vänner som mått illa och fått killar och mått illa och fått tjejer. MInte knt något alls och fått tjejer och samma sak för killar. Så ja, det är nog inte mycket sanning i det där.
    Men huvudsaken är ju att det blir något oavsett tjej eller kille?!

Och apropå aladåb så har jag aldrig aladåb. Kanske är det ett måste för att det ska bli något??? Hjälp! Isåfall ligger jag risigt till!!!!

måste springa vidare nu men puss på er alla! Och sup inte ner alla japanerna nu syrran!!! ;)

• Storasystern

Sweet, de super ner sig själva så bra utan min hjälp... ;)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???