• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Som sagt, det finns alltid något att skylla på. Känns som jag vill testa riktigt seriöst en gång till sen lägger jag ned i några månader. Ska till min gyn i nästa vecka och snacka om att han kommer att få tusen frågor från mig.

• nu är jag fruL

varför ska du lägga ner i några månader? fast det är bra att gå till gyn

• Lapinette

Det konstiga är att jag faktiskt inte känner mig ledsen. Har varit mer besviken vid andra tillfällen. Kanske blir jag mer och mer uppgiven?

• nu är jag fruL

kanske är det så att du inte känner dig lika ledsen den här månaden för att du faktiskt inte riktigt trodde att det skulle fungera nu när ni varit mitt uppe i stressen med flytten. Vilken jag faktikst tror kan ha bidragit.

Så om du innerst inne inte trott kanske du inte hoppats lika mycket och därav inte blir lika besviken.

men varför ska du sluta försöka ett tag?

• Lapinette

Varför lägga ned...det verkar ju ändå inte spela någon rull vad man gör så kanske bättre att koncentrera sig på annat och blir det så blir det. Kan dock ju längre tiden går lägga ned projekt syskon. Nu vet jag att jag går händelserna i förväg (vilket gör min man tokig) men om det tar evigheter att få till ett barn så lär jag aldrig hinna med två innan 40.

• Lapinette

Har sagt till maken att blir det inget barn så får han köpa Porsche!

• Lapinette

Det hade bara varit så trevligt att tala om för släkten min på julafton och min mans släkt i Frankrike på nyår att man var gravid .

• nu är jag fruL

lapinette: jag är likadan och ska planera allt i förväg vilket även retar min make...

och visst jag tror att det kan vara en vinnande metod att lägga ner och bara ta det som det kommer. men tyvvär så skulle jag inte kunna det. jag skulle vara HELT fokuserad trots att jag försökte inbilla migsjälv och andra att jag inte brydde mig.

Näe ska vi ta avbrott i produktionen så måste det till ett skydd så att det blir en tydlig gräns mot att försöka.

Usch jag lider med dig gumman. Förstår hur du känner med att tiden tickar och att inget händer.

• Frejis

Lapinette - vad tråkigt :( Jag kan också känna att vi aldrig hinner att få två barn även om jag "bara" är 33, nästan 34. Men man kan ju få barn även efter 40. Det kan ju också bli så att man inte kan sluta få barn när man väl fått sitt första ;) Min man och även min mor tror av någon anledning på detta.

• nu är jag fruL

ja dte hade varit trevligt att tala om för dom vid jul. Men nu gäller det er och barn inte er familj och släkt.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???