• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Frejis

Ett helt dumt inlägg, men jag kom på det när jag läste TomKats fråga.

Visste ni att det bara tar ett par timmar för spermier att simma upp i äggledaren och befrukta ägget? Såg en liten film om befruktning på www.vardguiden.se igår

• Lapinette

I know fruL men ändå så vet man ju att familjen (speciellt våra mammor) bryr sig något otroligt över ett nytt barnbarn.

Fick nu tröstande sms från min man som är i Tel Aviv. Han tror att det kommer att gå när vår hektiska period är över (vi har ju flyttat två gånger sen vi börjat försöka).

• nu är jag fruL

Vilken bar man du har lapinette!
    vad skönt att han kan se framåt och stötta när du känner dig låg.

fast hmmm jag kom precis på att jag blir skitarg på min make som säger att nästa gång så kommer det att fungera, när man precis fått mens

Men vad skönt att han stöttar!

• Skärgårdsbruden

Tjenare tjejer!

Lapinette, usch vad ledsamt! Men som tröst kan jag säga att jag haft massor av vänner som haft lite svårt att bli gravida första gången, men andra gången har det gått hur lätt som helst. Det verkar som om kroppen är mer förberedd andra gången så You hang in there, girl!

• nu är jag fruL

jag tror också att han kan ha rätt. Stress ÄR inte bra på något sätt och jag tror att det sänker oddsen enormt.

Inget dumt inlägg frejs. jag trodde det tog lånmg tid och att det var därför man skulle ha 6 innan ÄL för att de skulle ha simmat klart när ägget släpper.

fasiken det finns ju hela tiden något nytt att lära om detta med barn och hur man får dom...

• Skärgårdsbruden

Hur går det för er, Eden och Lili2006? Och Koko, jag håller med de andra. Dina symptom är ju verkligen graviditetsaktiga! Vad skumt! Säkert att du inte ska ringa gyn och fråga i alla fall?

Mindre - säger som Cissi. Snabbis i duschen funkade bra för oss också när vi hade mycket men ändå ville "jobba på saken", he he

• Liten med Mindre

Önskar att snabbisar funkade för oss. :( Men vi är segisar båda två (även om det kvittar hur seg jag är i det här fallet).

Jag som inte ens gillar sega godisar - på tal om ingenting.

• Liten med Mindre

Att ni inte slår ihjäl er i duschen förresten. :o Eller har jag missat någon teknisk abrovinkel nu? :?

Vi som har badkar tycker att det är både trångt och halt, i karet alltså.

• BrudSommar2006

Vi har också badkar och vi skulle absolut halka och slå halvt ihjäl oss. Om man dessutom är en kort och en väldigt lång känns det rent livsfarligt!

• Moppy

Lapinette: STOR kram till dig!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???