• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

Nu har jag pendlat så här i tre månader och kommer hålla på en till...
    INTE roligt. Innan detta har jag pendlat en del innan men sluppit längre perioder.
    Jag hoppas att jag kommer slippa i framitden för det tär på ens privatliv MINST sagt. Man hinner verkligen inte någonting. Inte hemmet, maken, hobbys eller kompisar, allt blir kaos och man hinner ingenting tycker jag.

Ja jag fattar inte varför jag ALLTID ska måla fa*n på väggen och alltid tro det värsta i alla situationer. Maken kan bli ski*t irriterad på att jag är så.
    Men det är precis som du säger, man blir inte lika besviken om man inbillar sig att det inte kommer fungera ändå.

MEN nu efter några månader i bebis verkstaden så borde jag ha lärt mig att den taktiken INTE fungerar. man blir ju HELT förkrossad även fast man inbillat sig att det inte är något på g...
    så...

men den här månaden ÄR jag faktiskt säker på att vi missat ÄL och att det är kört. Men konstigt nog känns det okej och jag ser fram emot nästa ÄL.
    konstigt.

• Frejis

Mindre - ibland tar det lite längre tid för män att inse vissa saker som är självklara för kvinnor.

Kanelbullar är såå goda :) men jag tänker alltid på vikten INNAN jag bestämmer mig för att äta dem.

Organisationsförändringar tycks ha blivit ännu ett modernt skällsord :( usch, det som du berättar låter jobbigt på sikt.

• nu är jag fruL

mindre:
    usch stackare. kan du i allafal inte säga till chefen att du är beroende av ljus för att må bra och att du därför gärna behöver ett soligt rum. Är det en vettig chef så borde dom vilja hålla sin personal frisk och glad.
    Pröva, det låter inte som du har något att förlora.

Min make börjar också precis äntligen fatta att det inte bara är att trycka på en knapp så blir man gravid. Han hade nog aldrig räknat med att det skulle ta så här lång tid för oss att bli gravida. Men det hade å andra sidan inte jag heller räknat med.

• Frejis

FruL - amatörpsykologen här gissar på en försvarsreaktion för att inte bli besviken igen.

• Liten med Mindre

Jo, jag mejlade chefen om mina åsikter. När jag blir upprörd blir jag tyvärr ledsen - inte bästa utgångspunkten för förhandling. (Hatar verkligen att vara sån.) Skrivna ordet fungerar bättre, om jag bara tänker mig för vad jag skriver.

Kanelbullar - jo, visst kan man gå upp i vikt. Men någon gång ibland så behövs de. Tack och lov inte kanelbulledeppig så ofta. :) Hade jag möjlighet skulle jag deppa av mig på ett träningspass, men då är det svårt att sitta vid skrivbordet samtidigt.

• nu är jag fruL

deppa av sig på ett träningspass
    du är ju inte normal gumman

deppa gör man hemma i soffan och äter onyttiga saker INTE genom att vara duktig och träna

skulle aldrig komma på tanken att rör mig när jag deppar
    annat än till kylskåpet då

• Snart så....

OT Här är en till som är neggo!!
    vi har lite "problem" med ett kompispar och har i princip brutit kontaken pga många anledningar bla deras bröllop. Många små och ganska stora saker har blivit för mkt för oss. (Eller kanske ska säga för min m2b som känner sig så sviken)
    Nu har jag fått ett klämcheckt mail som jag måste svara på
    Gaahhhhhh...

• viktualia

snart så....

smygläsaren kliver in....

jobbigt med klämkäckt mail... sådana mail brukar jag låta vara några dagar tills jag formulerat en riktigt stilig avspisning... säg till om du behöver hjälp

• Snart så....

vickan: tack men har redan skrivit ett kort svar. Klarar inte ha såna mail liggandes, då tänker jag bara ännu mera på det.

• Snart så....

nää du Frullan, alla försvinner när jag skriver här!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???