• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Min mamma var 35 när hon fick mig och hon blev gravid på första försöket efter att ha slutat med piller. Det var inte skoj när hon berättade det för mig...och vi hade försökt i 4 månader.

Här sitter jag och tycker att det känns som mensvärk och har kört den där pappersmetoden men hittar inget blod utan bara otroligt mycket flytningar. Den som lever får se...borde få den mycket snart eller så har den aldrig varit så här sen.

• Frejis

Trådlösa internetuppkopplingar är SÅ irriterande. Hela meddelandet försvann när jag skulle posta den och så fick jag inte komma in hit heller :( *grrrrrrrr*

Håller tummar och tår tills de blir blå att någon/några i tråden ska plussa. Väntar med spänning på resultat när ni nu bestämmer er för att testa :)

Helgen i Köpenhamn där min man för tillfället jobbar har varit helt underbart romantisk. Den bästa weekend som vi hittils har haft tillsammans, och varför det blev så vet jag inte. Kanske Sexspelets "fel"? Det är i alla fall något att rekommendera, lite fånigt, men ändå kul. Har man druckit lite vin (eller för den delen champagne) är det roligare att spela än Monopol.

Var bland annat på julmarknad på Tivoli. Så mycket julpynt, kom hem med två stora påsar. Älskar julpynt i alla dess former :)

Hade självklart *lite ironiskt* ingen ägglossning under helgen. Missade att testa med ÄL stickor, men borde inte ömma bröstvårtor och stora finnar i ansiktet vara ett symptom? I så fall var det en tidig ägglossning denna månad.

Evigheter till BIM som väntas den 5-6 december :(

• nu är jag fruL

lapinette:
    FY vad spännade !!!!!!!!!!!!!!!!
    Ihhhhhhhhhhhhh jag blir helt pirrig i magen!!!!!!!!!!!!!!!!
    tänk om det blir två stockholmsbruttor som plussar den här månaden

har du haft mycket flytningar någon annan gång? annars är det ju verkligen mysko och borde ha en orsak

ihhhhh spännande!!!!!!!!!!

• Frejis

Ser att jag är lite motsägelsefull där i slutet av meddelandet, men det vore ju kul att berätta för barnet: "Du blev till i Köpenhamn och det var såååå härligt" i stället för "Vi körde lite tvångssex under ägglossningen"... ;)

• Frejis

Testa Lapinette och stilla vår nyfikenhet! :) det vore jättekul med ett pluss :)

• nu är jag fruL

frejs:
    vad kul att ni hade en lyckad helg. Hur ofta är din make bortrest? veckopendlar han ?
    i sådana fall STACKARE!!!!!
    förstår helt stress med att pricka ÄL osv.

själv väntar jag inte på BIM denna månad utan redan på nästa månads ÄL. är helt övertygad om att det sket sig denna månaden.

och det har i sådana fall en positiv grej, att jag kan ta hepatit B spruta nummer 2 innan vi åker på bröllopsresa.!

Klämkäcka jag måste försöka se något positivt i att vi missade ÄL...

ast jag är urusel på att vara klämkäck och se positivt på saker

mycket bättre på att se allt i svart och vara negativ ...

• Frejis

Välkommen till min värld fruL, jag är också "duktig" på att vara pessimist. Men... om man ser allting i svart kan man inte bli besviken, eller hur?

Min man reser ganska oregelbundet, ibland är det en två nätter i veckan, ibland är det fem. Vet inte alltid i förväg när det blir heller och resmålen är också olika. Han håller sig dock fortfarande inom Europa *peppar peppar*

Han ställde faktiskt in en resa den här veckan för att inte missa ÄL, men jag tror att min kropp spelar spratt med våra planer och ägglossningen har redan varit. Eller så kommer den om en vecka... bläh, jobbigt det här. Hur länge har du rest så här fruL?

• Liten med Mindre

Då späder jag på neggigheten lite.

:[ Luskade just reda på att cheferna på avdelningen tänker placera om mig till ett större rum med mer folk (som jag absolut inte gillar), på norrsidan utan sol - bara för att det tycks passa organisationsförändringen.

Vad hände med att fråga först??? Det fanns en anledning att jag valde ett litet rum på solsidan med en sjysst kollega när vi fick välja i våras. :[:[

Fattar de inte att jag är deppig nog i november utan bebis i magen - utan behöver trycka till lite extra????

(Ok, kanske lite svårt att förstå det där om bebis, även om alla säkert räknar med att jag får en snart.)

• Liten med Mindre

Deppar extra för att mannen inte riktigt vill inse att det där med barn inte är så lätt. I alla fall inte prata högt om det.

Fast det började röra på sig lite i huvudet igår. Kanske polletten trillar ner snart - att det inte bara är jag som behöver äta nyttiga saker och piller, gymma, stressa av (?), gå till doktorn etc. :[

• Liten med Mindre

*mumsar på en kanelbulle för att känna mig lite bättre och "tryggare" - comfort food av bästa sort*

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???