• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

skärgårdsbruden
    vi ska till afrika som sagt och kommer definitivt att ta profylax. det finns gamla beprövadde varianter som INTE innebär någon som helst risk för foster. Gravida och ammande kan ta dom.
    MEN dom är inte lika effektiva som de nya. Jag gissar att du åt malarone som är det nyaste och bästa. dock inte helt testat på gravida.

MEN åker vi så kommer vi självklart ta profylax, men de "snälla".

• missZapon

Då ska jag börja med att säga ett jätte GRATTIS till dig brudsommar, låter jätte hemskt med att du blev dålig men det verkar osm du är bättre nu då trots virriga BM, det är ju ett litet problem så länge du är frisk!

• Liten med Mindre

Jag skulle inte vilja åka till malariatrakter om jag var gravid.

Vi försökte med både kläder och myggmedel i Indonesien (och myggmedel på kläderna), men blev ändå bitna. Och visst hittar de alltid någonstans att sticka. Lite svårt att knata omkring i en biodlardräkt.

• Skärgårdsbruden

Start september och fru L - vi fick rådet från Vasa Vaccination i Stockholm att vänta med bebeverkstan ngr månader efter att vi kommit hem. Men alla brudpar på resan ahde fått olika råd, så jag pratade med en infektionsläkare på Huddinge när vi kom hem. Han gav följande råd: Om man har ätit malariamedel är risken väldigt lite att man fått malaria. Att man skulle vänta i 3 mpnader är för att man ska se om malaria bryter ut, men den kan bryta ut inom 3 år, menade han. Så han sa att vi kunde börja så fort medicinen gått ur kroppen - dvs två veckor efter sista tabletten. Vi väntade 2 vecor till för säkerhets skull.

• Liten med Mindre

Missade att ni skulle äta profylax FruL.

Då kanske det skulle fungera, ifall bedömningen är att det medlet räcker dit ni ska.

• Skärgårdsbruden

Japp Frullan, malarone var det vi åt.

• Skärgårdsbruden

Frullan, har du haft möjlighet att prata med ngn infektionsläkare? Jag skulle bolla din fråga med en sådan, om jag vore du. Förstår ditt dilemma, verkligen!

• start september

Stämmer, det var Malarone jag tänkte på.

Jag vet inte heller riktigt hur jag skulle göra i din situation.

Nämnde inte du Seychellerna för länge sen? Där har jag varit (jättehäftigt) och det är ju malariafritt.

• mugglesfan

fruLlan: jag skulle ha åkt iaf. Man måste som sagt leva. Om man ska lyssna på allt man inte ska göra om man ska bli gravid då kan man ju inte leva (inte dricka kaffe, inte dricka vin...). Det går ju inte! Ta du dina profylax och åk! Skulle jag gjort...

Jag ska ju till Thailand och tänkte inte äta malariaprofylax (behövs inte dit vi ska) men vi ska köpa inhemskt myggmedel som tydligen är mkt effektivare än vårt här hemma. Och så kan man se till att ha lite långärmat och -bent på kvällen. Men vi ska ju inte till djungeln direkt...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???