• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Lapinette - det är beundransvärt att du inte började testa för flera dagar sedan, att det faktiskt finns vettiga människor som kan hålla sig och se hur det går i stället för att slösa bort en massa pengar (och tid) på tester i onödan som jag gjorde. Det fanns visst några trådar om testmissbrukare på FL förut men usch, dit vill man ju helst inte...

Nåväl, fick i alla fall svaret på NUPP-testet igår och fick en låg sannolikhet på 1 på 9000. Så det känns som om vi är nöjda med det, vi struntar i fostervattenprov, chansen för missfall är trots allt 1 på 100. Kanske törs man nu börja känna sig gravid "på riktigt" nu när man är förbi både 12 veckor och NUPP-test, jag vet inte.

• Snart så....

Moppy: Trots allt så låter det väldigt bra, kort blödning mm. Hoppas din kropp återhämtar sig snabbt så får du börja cykla igen.

BIM har nog bara Lapinette nu. Nästa gäng (frullan, nenne mm) har nog just haft ÄL så nu börjar en lång väntan...
    Vi är ett gäng som kommer ha ÄL till helgen oxå

• BrudSommar2006

A&M - har du en regelbunden cykel är ÄL normalt sett också regelbunden. Men har du en oregelbunden cykel beror det ju på att ÄL-fasen (lutealfasen eller vad det nu heter) också kan variera.

• Lapinette

Bara jag som har BIM ! Är det ingen som vill deppa med mig när mensen kommer?

BrudSommar2006 - förstår inte riktigt nöjet med att testa innan BIM? Jag köper test om min mens inte har kommit på torsdag/fredag dvs är 2-3 dagar försenad. Jag tror för övrigt inte att jag är gravid och att mensen kommer idag. Känns så i kroppen. Vad då pessimist!

• Moppy

Pratade precis med min gyn igen och han sade att mina gravhormoner har sjunkit så snabbt och är så låga att han trodde att ÄL skulle komma om 2 veckor! Känns så skönt att det trots allt blev ett snabbt slut på detta elände...

Brusommar: Grattis! Vad skönt! Nu kan du ju verkligen slappna av och njuta av din bebbe. Härligt! Har ni berättat för kompisar och familj ännu?

Lapinette: jag håller tummarna....

• Lili 2006

Hej,

Har inte varit inne på ett par veckor här, har haft lite mycket på jobbet. Hoppas att det är bra med er tjejer här! Har försökt att läsa ikapp och hänga med på det senaste.
    Jättegrattis till CicciL för plusset och ett stort medkännande till Moppy och ni andra som fått mens-h-vetet.

Lapinette - du är inte ensam - jag ska BIMa i veckan. Cykeln har lite ojämna hjul, men ett tecken i alla fall som får mig att hoppas är att det hittills inte kommit några för-droppar som det brukar. Tänkte köra på Ciccis teknik och pappers-muffa - det gick ju bra där.
    ( tänk vad kul om det skulle lyckas :) )

• BrudSommar2006

Moppy - alla vet väl inte än men jag blev tvungen att berätta på jobbet redan i vecka 7 när jag blev dålig. Det kändes inte jättekul att behöva berätta för alla så tidigt men kanske man vågar hoppas på att det blir bra nu då. Närmsta familjen var och hälsade på på sjukhuset också och vi fick ställa in en del sociala saker vi planerat så många fick veta det mycket tidigare än vi tänkt.

Lapinette - jag håller med, det ÄR inget nöje! Ändå kunde jag inte låta bli, helt galet! Lite kanske jag kan skulla på att jag har så oregelbunden cykel så man tänkte att kanske, kanske är det redan dags...

Om det inte har tagit den här gången så har du ju faktiskt flyttstressen att skylla på. Se till att baka, handla julklappar och fixa allt som ska göras de närmsta veckorna så kan ni köra en avslappnad glögg-period när det är dags nästa gång.

• Moppy

Lite husmorstips som jag samlat på mig när jag snackat lite mer informellt med alla gynekologer på sista tiden:
    - Zink är bra för fertiliteten. Både män och kvinnor ska äta de där Mitt Val kvinna /Man på apoteket
    - Män ska inte käka för mycket vitlök, det kan hämma fertiliteten (!)
    - För mycket mjölkprodukter runt ÄL kan göra slemmet hos män och kvinnor segare och göra det svårare att befrukta
    - Morötter är bra
    - Kaffe är ej bra. I Danmark avråder man alla som försöker att sluta dricka

Hmm det var allt jag kom på just nu. Känns som jag lärt mig ett och annat under den senast veckan.. ;) (ett och annat får man väl också ta med en nypa salt)

• Moppy

jag menar förstås att man i Danmark avråder alla att dricka kaffe om man försöker... blev lite snurrigt....

• missZapon

God Morgon! Vaknade nyss efter en skön sovmorgon och titta nihar redan hunnit skriva flera sidor så jag måste läsa ifatt.

BrudSommar2006 - måste ha misaat vad smo hänt med dig, kan jag få en snabb repris?

Moppy - Samma saka hände med en arbetskamrat till mig och hon blev gravid vlditg snabbt efter missfallet. Men jag ska väl inte ge dig en massa förhoppningar nu om du fått tillbaka ett "normalt" tänkande angående barnverkstan igen Men är du tillbaka här så smittar "hetsen" ganska fort.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???