• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Äsch - det är sånt vi är till för. Skönt att kunna deppa av sig någonstans bland folk som åtminstone nästan förstår.

• Liten med Mindre

Nu ska jag också hem - och hoppas att jag håller mig pigg och glad med ÄL på gång (tror jag). Törs inte använda stickor - för då blir jag än mer hetsig och vi blir båda mer stressade = fiasko.

Trevlig kväll!

• lollan79

mindre: ja det är ju risk för det. Så kände jag också, men ville va säker denna månad att jag verkligen har ÄL.

• missZapon

OK nu kommer jag till nästa fråga; har alla ni jämna period cyklar? Jag har ALDRIG haft regelbunden mens förutom när jag åt p-piller då. Är detta ovanligt? Jag har lixom aldrig tänkt på det här så mycket med ÄL och BIM och så utan bara kört på som vanigt, haft sex när det fallit oss in och så. Känns som om jag från landet inte hänger med på hur man blir med barn nu för tiden

• lollan79

nej, de är ju helt sjukt med alla datum man ska hålla reda på! Jag är en människa som alltid oroar mig för saker & ting, så jag vet inte hur många gånger jag trott att jag har blivit gravid fast jag ätit piller! Om jag visste då hur svårt det är att bli gravid skulle jag nog övervägt att äta dessa piller i så många år...
    Känns som det är typ 1 chans på miljonen att bli gravid = helt hopplöst... låter jag bitter nu?????????? :)

• mugglesfan

missZ: jag har alltid haft oregelbunden cykel innan jag började äta p-piller (vilket är väääldigt många år sedan), dvs jag visste aldrig exakt när jag skulle ha mens. Jag tror inte att det är jätteovanligt. Det konstiga är att nu när jag slutat äta p-piller (sedan i somras) så har jag haft väldigt regelbunden cykel.

Jag tror det bästa om du har tålamod är att köra just som du beskriver och inte bry dig för mkt om dagar hit och dit...

Jag anmäler mig förresten till klubben som satsar på nästnästa ÄL! Precis de tankarna hade jag i mina deppstunder igår - jag skiter i nästa ÄL, jag ska hela tiden tänka på ÄL som är gången efter det. Ska försöka iaf... Det innebär också att ÄL-stickorna får stanna hemma Men Herr Bisolvon och Fröken Rosenrot får följa med...

• _koko_

Hej vänner, vad jag saknar er... Sååå tråkigt att inte kunna hänga här på dagarna, men det funkar verkligen inte.
    :( :( :( :( :( :(

Har en grym mensvärk idag, första dagen med värktabletter. Hade hoppats att omega3 åtminstone skulle lätta mensvärken nu när det inte gjorde mig på smällen, men inte... Känner mig jättekinkig idag...
    Är uppe i 8 dagars flytningar/mens nu, kan det räcka någon gång eller? Mensen har ju sett ut så i 5 månader nu, så jag borde ju vänja mig... Men ändå.
    Ska nog ringa KS snart och kolla om de fått min remiss och hur lång kötiden är, vore skönt att ha det att "se fram emot".

En av mina närmaste vänner plussade nyligen, på andra försöket. Är jätteglad för deras skull såklart, men det svider förstås också...
    En annan kompis påbörjar ivf i dagarna. De har ett unerbart ivf-barn redan, men det ökar tydligen inte chanserna att försök två ska gå lika bra. Hoppas jättemycket för deras skull.
    Allt det här ökar min känsla av att bli ensam kvar... Att alla ni andra här kommer bli gravida en efter en och jag får sitta här ensam till slut...

Tror det är konkurrens om deppmanteln just nu... :(
    Kram, nu måste jag jobba lite till...

• sweetstreet

Koko!!!!!!

Skickar varma choklad-med-marshmallows-kramar till dig!!!!!!!!!!!!!! Visst kan det kännas så otoligt deppigt och ibland är det som om man tror att det verkligen aldrig kommer lyckas. Och jag håller med dig. Man gläds verkligen åt alla som plussar, men samtidigt finns det ju en liten svundsjuk tagg orsakad av oro, längst därinne. Men jag tror nog inte att du kommer bli "ensam kvar" här inne på tråden iallafall!

Och du, kolla gärna upp om din tid på KS. Det skadar aldrig att "ligga på"!!!!

• sweetstreet

Muggles,

Välkommen till NästNästa-ÄL-klubben (NNÄ)!!!!
    Det är alltid bra med mer folk här. Vårt motto i NNÄ är "gör NNÄ till ett JJA - men om det inte går denna gång kanske det går nästa!"

Jag skulle förstås gärna försöka mig på ett medlemskap i "ingen-fokusering-bara-avstressad-relaxad-nivå-på-barnproduktionen" också, men tyvärr klarade jag inte inträdesprovet där. J-gt knivigt var det! En massa frågor om hur man skulle koppla bort ÄL-fixering och slemanalyser. Och självklart kunde jag inte svaret på detta. Inte heller klarade jag av den audition som jag gick på utan blev utkickad eftersom ÄL-stickorna stack upp ur byxfickorna... :( ;)

• sweetstreet

Och du Koko,
    se upp med de smälta marshmallowsarna!!1 Kan bli väldigt seeeeeeeeeega kramar.....

Fast det kanske är bra, då "håller de ju längre"!! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???