• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Mindre, har du några nya symptom?????????Berätta!

• Liten med Mindre

Nä, inga mer symptom här. Förutom att jag är ett nervvrak som inte kan koncentrera mig.

Får väl se hur det går efter cyklingen ikväll. Kommer det drippelidropp så brukar det ju börja efter ett gympapass.

Ni som känner för att träna - SATS har öppethus idag. Gratis träning för alla om jag förstått det rätt.

• BrudSommar2006

Izzie, vi har letat sedan i somras, det kanske inte är så länge men när man tittar på högen av prospekt som ligger hemma så känns det som om vi har hållit på hur länge som helst!

Mindre, jag dånar, det här är ju helt olidligt spännande, menar du att vi måste vänta tills på torsdag eller förmodligen ännu senare med att få veta???

• BrudSommar2006

När jag fick mitt plus så blev jag så skakis att jag fick sätta mig i soffan och kunde inte tänka klart. Och så ringer mannen och pladdrar på och jag vill inte berätta på telefon och så ska han springa runt på stan och uträtta ärenden och blir sen hem från jobbet och jag höll på att bli helt hysterisk innan han väl dök upp. När han väl kom hade jag redan hunnit lugna ner mig och någorlunda vant mig vid tanken, det var ju inte oplanerat liksom.

• A.M.

Mindre: Är det på torsdag du BIM:ar? Oj, vad jag hoppas att det blir ett plus! Och tror!

CicciL: Påmindes av ett av Brudsommars inlägg om ännu en sak som är bra att ha till bebis (fast inte förrän efter de första veckorna kanske) BABYSITTER - har räddat många middagar och frukostar. Babybjörn har en snygg (svart och vit-rutig) ställbar variant.

Just nu delar jag min tid mellan denna tråd och min blogg ... Livia leker med sitt babygym (som också är en bra-att-ha-grej efter någon månad).

Frejis: Trist! Men vi fortsätter hoppas!

Kram till alla

• Bröllopstokiig

Men tidigare har väl det droppat HELA veckan innan du hade BIM Mindre??
    Det är ju annorlunda denna gången eller hur?
    Har du kännt stickningar i boobsen? Gasig?? Täppt?
    Nä jag står på mig, jag tror nog att det kan ha gått vägen denna gången och att det blir en liten bebis i oktober!

• Liten med Mindre

Jag försöker sluta analysera. Ibland har det för-droppat allt mellan fredag och tisdag i veckan innan (som från i fredags då).

bara för att retas kanske det inte för-droppar alls denna gång?

Tyvärr får vi alla vänta ett tag till.

Var rädd om era tummar!

• Bröllopstokiig

A.M, vi kollade på BABYSITTER i helgen, det är ett måste och sen ska vi ha en bärsele, vi som är gourmander o går på krogen och andra middag vill kunna hänga ungen på magen om den är ledsen o ändå kunna använda båda händerna
    Babysitter
    Vagn
    Skötbord
    Bilbarnstol
    Bärsele
    (+ lite andra barnängen produkter o kläder + blöjor o de där.....)Säng har vi redan
    Men vad bra att det fanns en snygg variannt på Babysitter, för de jag har sett i katalogerna var med massa fula björnar på. Jag gillar när det inte är så "gulligt" så det matchar annat möblemang

• BrudSommar2006

Vi ska hyra babyskydd/bilbarnstol från försäkringsbolaget, verkar smidigt. Skötbord får vi vänta med tills vi vet om vi bor kvar i lägenheten, i så fall får det bli en variant som sätts på badkaret. Fast det lutar ju mer och mer åt att vi inte kommer hinna flytta nu, suck.

• A.M.

Nej precis CicciL - vad är det med alla dessa nallar på allting? Varför? Det är ju inte så att man ändrar smak o estetik mara för att man får barn!
    Kolla in Babybjörns babysitter 1-2-3 (det finns en rad tränallar att köpa till men man behöver inte)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???