• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nenne78

pirr!
    jag har ingen koll längre, är lite dagvill. Vilka vet du har plussat och inte?

frullan plussade ju precis efter nyår.

• Frejis

Japp, Cicci, det är bara ringa mig! Har ju även en man hemma som verkar vara extremt barnkär just nu, han smälter bara om han får hålla i en bebis :) så han skulle nog också be om att få följa med på en barnpassningstur. Vi bor nog rätt nära er också :)

• Bröllopstokiig

Perfekt Frejis!

• BrudSommar2006

I kväll är det fler visningar som gäller och blir det inget så tänker vi hålla oss hemma på helgerna framöver.

Vår buggkurs börjar på söndag, jag vet inte än om jag kommer att klara av det, måste nog prova hemma några steg. Jag kan ju inte ens hämta vovven på dagis längre utan att få kramp i magen.

Vad det gäller kön så vill jag absolut veta, jag är en sådan där otålig typ! Så vi har ju bokat in vårt svindyra privata ul i mars eftersom den låg med navelsträngen mellan benen och vägrade samarbeta vid förra ul...

• Izzie

Trist Frejis! Lika surt varje gång...

Mindre - Jag håller fortfarande mina numera slitna tummar! Hoppas hoppas!

Nenne - Hur går det för dig? Några spår?

Själv jagar jag böj och borde få utslag imorgon. Men jag har ju gissat fel förr. Igår berättade maken att han planerat in en tjänsteresa som han åker på imorgon bitti. Så där gick nog chansen denna månaden. Usch vad tråkigt! Väntan blir ju så lååååång.

• BrudSommar2006

Izzie, nej men måste han åka nu! Då har du ju slösat bort energi på att jaga böj i onödan. Säg åt honom att han får ändra resan! Alternativt hoppas vi att böjen kommer senare än beräknat.

Cicci, det var en märklig känsla första gången man försökte dra in magen och det tog tvärstopp i nedre delen!

Vi har ju varit runt på babyland och så och letat barnvagn, säng och annat men så fick vi en vagn av bekanta, visserligen lite sliten i tyget men inget fel på i övrigt så nu blir det den. Nu har vi fått en spjälsäng också som vi ska ha på landet och en korg och babysitter är visst på väg åt vårt håll också så från att ha trott att vi skulle köpa allt nytt så har det inte blivit så.

• Izzie

Finns det något sätt förresten att begränsa tiden för ägglossningen? Eller rättare sagt att verkligen pricka in den?

En kompis till mig berättade om en bekant som hade sina svärföräldrar på besök och sedan hade sådana problem eftersom de var tvungna att ha sex en viss tid. De fick smita iväg under dagen för att ha sex vid det specifika klockslaget och mycket riktigt, 9 månader senare efter det föddes deras bebis. Jag kan ju inte låta bli att undra - hur visste hon att det var just då?? Om man testar stickor vet man ju bara att det är på G. I informationen som medföljer i förp står det ju att ägglossningen sedan sker 12-36 eller är det 12-24, jag måste springa och kolla...
    Nä det stod visst "LH-stegringen inträffar normalt 24-36 h innan ett ägg frigörs från äggstocken". Vad jag menar är ju att det är svårt att veta exakt när ägget släpper. Har sett filmer där folk rusar hem för att ha sex under lunchen och så, man borde ju lika gärna kunna vänta fem timmar tills man slutat? Eller?

Under hur lång tid visas LH-stegringen förresten? Är det någon som testat det? Stickorna är ju så j-vla dyra, så jag har alltid slutat så fort jag fått böj.

• Liten med Mindre

Izzie - men om det är böj imorgon - se till att få ditt ikväll, och kanske imorgon innan han åker. Så kanske det finns en chans. Man skulle ju se till att få till det ett par dagar före ÄL.

Nu får han ställa upp och producera!

• Izzie

Tack för sympatin BrudSommar! Nej han kunde inte ändra. Jag har redan försökt övertala honom till det. Han skulle eg åkt förra veckan men blev sjuk så nu kunde han inte med att avboka ytterligare en gång. Samtidigt blir jag förbannad på mig själv för att jag inte varit tydlig med att berätta när jag skulle få ÄL, men jag trodde ju han skulle vara hemma...

Har du letat hus länge?

• Izzie

Producera ja! Det är verkligen så det känns med sex runt ÄL... Snacka om tandbortssex

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???