• Fru The

Vår dag 070707... #4

Försökte skriva i våran tråd, men den var stängd för svar, så nu öppnar jag en nu. Välkommen alla gamla som nya bekanter!

• Svar på tråden Vår dag 070707... #4
  • förhoppningsis

då vi har valt att gifta oss ett rätt populärt datum som dessutom är mitt i alla andras semestertider skulle jag inte våga chansa på att några av gästerna ev blir utan boende. Inte kul att behöva ha massa nödlösningar så jag skulle prelboka hotell och vandrarhem och i inbjudan skriva att om man vill ha ett av de rummen ska man anmäla det SNARAST, på det sättet kommer ni runt att ev behöva betala för rum som inte kommer användas.

Jo vi ska göra inbjudningarna själva, och alla andra trycksaker. Inget jätte avancerat men passar vårt tema och kul att pyssla lite...

Idag är det precis 9 månader kvar till dagen B!!

• Lollo070707

Lol!

Tror jag har missat att den andra tråden var stängd... :D hehe oups!
    Satt just och undrade varför den aldrig kommer upp med fetstil under mina favoriter... snurrig!
    Så hur är det här inne? Hur går planeringen?
    Har du kommit hem nu The?

• Fru The

Lollo070707

Japp, hemma från en underbar semester till en trist var dag. Vill du se lite (sådär drygt 100st) kort så får du gå till therese-boman.magix.net och kika runt.

Ja, den andra tråden stängdes innan nån kom på att det var dags att skapa en ny. Hoppas att resten också kommer hit. Vore synd att tappa alla.

Själv har jag ägnat veckan till semesterkorten, beställt brudklänning och ska börja städa så vi slipper ha saker över hela lyan. En kompis kommer om en timme.. Brådis!

• Lollo070707

The

Av korten att döma så verkar ni ha haft en underbar semester, mycket upplevelser och aktiviteter :D Lite avis är jag allt :D

Dom hittar nog hit och flera ändå förmodligen.

Oki vad nice! Alltid gott att kunna gotta sig lite i semestern efter man har kommit hem oxå.
    Vad blev det för klänning var det Nixa du pratade om va?

Städa usch ja, inte min specialitet men men nödvändigt ont. Hade en lite rush hemma i morse städa ut kylarna och pusta fläkten och spis och micro som bara den (rostfria, hopplösa varje lite finger syns med en gång) tog en lite paus framför datorn och nu är det lite svårt att hitta städlusten igen :( Gillar inte att solen kommer fram och lyser ibland syns verkligen att jag behöver pusta mina fönster...

• Gerda

Uff!

Ingen lyckad trycksaksshopping idag. Pappret som vi kunde tänka oss fanns bara i ena färgen - jätte fin pärlemorvit och en cremevit som också hade fungerat. Men den blodröda verkar de inte kunna få in mer!

Så det blir att leta andra papperssorter *sucka*. Vill verklige verkligen får inbjudningskorten färdiga innan bebis kommer!

The

Vilka härliga bilder Jag tittade in jag med. Underbart med semester, en annan får vänta till bröllopsresan ju... långt kvar, men ändå inte! Deppade ju ordentligt i år över att inte ha tid att åka utomlands - då jag varit tvungen att jobba ihop dagar till FP. Vi avbokade dessutom västindien-kryssning eftersom bebis ska födas den tiden... men i framtiden får vi väl ta den kryssningen då.

• förhoppningsis

Gerda
    kan du inte höra varifrån de köper in sina papper och kontakta grossisten direkt? Antingen köpa därifrån eller få adresser till andra ställen sm säljer det pappret?

• Gerda

förhoppningsis

Det är egentligen inte så viktigt. Det finns många ställen att köpa papper från och olika sorter att finna Blir bara så irriterad - tänkte att de kunde bli klara inom en snar framtid

• förhoppningsis

längar tills uppsatsen är klar så att jag kan ta tag i allt igen, vill oxå få klart inbjudningarna

Hur gör ni med era infoblad?
    Vi kommer inte ha kuvert utan vika ihop pappret så att det ser ut som ett kuvert. Stoppar vi i lösa blad kommer de att med stor sannorlikhet trilla ut på sidorna

• Fru The

Lollo070707

Ja,en helt underbar semester var det. Synd att vardagen ska ta i så fort. Men härligt när man börjar fått satt in dem i album. Ska bara skriva alla korttexter och rubriker också. En del att fixa på datorn. Men det kommer bli kanon när albumet är klart!

Det blev Nixa 458 som jag förälskade mig i direkt. Jag var på väg att ta den ur butiken redan då i februari. Men jag är på sätt och vis glad att jag inte gjorde det, för nu har jag hunnit prova en hel del annat och är ännu säkrare på att mitt första val är rätt!

Städa är nödvändigt. Här har hemmet fått förfalla sedan vi kom hem. Vår kattvakt hade sett till blommorna och dammsugit åt oss. Verkligen jättegulligt av henne! Men sedan klampar vi in och sprider ut saker över hela vardagsrumsbordet, golven m.m. Nåväl, vi hann nästan färdigt innan hon kom. Dammsög bara det sista.

Sambon hjälpte henne att formatera om datorn och det tog hela dagen och kvällen. Datorer!!

• Fru The

Gerda

Första riktiga utlandssemestern. Den kan jag leva på länge! Efter bröllopet blir det nog bara ett par dagar spa eller så, men det kan ju vara minst lika underbart med sin FRU!

Synd att du inte hittade papperna du ville ha. Men det är bara att söka vidare eller ändra val! *fniss*

Svar på tråden Vår dag 070707... #4