Vår dag 070707... #4
Försökte skriva i våran tråd, men den var stängd för svar, så nu öppnar jag en nu. Välkommen alla gamla som nya bekanter!
Försökte skriva i våran tråd, men den var stängd för svar, så nu öppnar jag en nu. Välkommen alla gamla som nya bekanter!
Va roligt!!! Ska oxå gifta mig 070707!!!
Gerda
Hur är det med magen? Mår den bra?
Jag skulle också vilja gå på såndär sminkkurs. Undrar om man ska gå själv eller ta med sig tärnan efter nyår och bara ha skoj. Behöver ju en del smink hemma i alla fall och får man kurs så är det toppen. Men hur mycket smink får man för kurspriset egentligen?
Annars är det ju något som är kul att få på ev möhippa, men det vet man ju aldrig om och när det blir och vad den innehåller.
Ska iväg och titta på sköthäst idag. Jag bara längtar!
Hej tjejer,
Någon har har slagits av tvivel om att man gör rätt som drar igång ett stort kyrkbröllop så här 8 mån innan den stora dagen?
Min bästa väninna tackade nämligen nej till att vara toastmadame, något jag blev väldigt förvånad och naturligtvis besviken över.
Min respektive sa då igår att det kommer säkert komma ännu fler saker som går fel eller personer som man blir besviken över innan det är dags för bröllopet.
Man hör ju om alla gäster som inte svarar på inbjudan, möhippor/svensexor som inte blir roliga, brudpar som bråkar och annat som går fel då det är så många inblandade.
Det är ju fruktansvärt mycket pengar att lägga på en dag...
Min dröm har ju alltid vara att få ha en riktig stor fest med alla nära och kära när jag väl skulle gifta mig, så att rymma iväg en sådan dag ligger inte riktigt för mig...
Skånebrud 070707
Din blivande har så rätt så! Det är nog inte sista besvikelsen som du kommer stöta på. Själv är jag inne på tärna nr 3. Inget kul alls och fler problem har jag haft på vägen. Bl a blommor som jag vill ha och andra saker som jag helt enkelt har fått tänka om i.
ALLA
Just nu har vi problem med musiken. Om man nu ser det som ett problem. Min blivande är spelman(kvinna) och känner en spelgrupp som vi gärna vill ha ner och dessutom preliminärt sagt ja. Något närmare besked kommer vi inte få innan typ 3 månader innan på sin höjd.
Sedan har vi den spelman som hon idag spelar med som redan nu har börjat spåna på att skriva en egen marsch åt oss.
Så frågan är vad vi vill och vad vi kan tänka oss. Antingen kan vi ta den spelman som vi känner båda ganska väl (frun är toastmadame tillsammans med sin syster) och få specialskrivna låtar.
Eller så har vi gruppen som dock kostar att få hit + att vi måste ordna boende m.m.
The,
Så du är inne på tärna nr 3, ja då har jag inte så mycket att komma med. Mina tärnor tackade iaf ja.
Är folk så rädda för att få mer att göra att det är därför de tackar nej till sådana uppdrag (själv hade jag blivit hedrad att bli tillfrågad)???
Mycket hänger ju faktiskt på gästerna när det väl är dagen d, även om vi som brudpar planerat allt i minsta detalj så avgörs ju festen helt beroende på gästerna...
Till din fråga, kör på era vän som dessutom lagt ner jobb med att börja skriva ihop en specialskriven marsch till er. Hon kommer säkert att göra ett bra jobb då hon verkar engagerad redan nu...
Skånebrud 070707
Jag vet inte vad de första tärnorna trodde att ett hedersuppdrag var, men nr1 hade inte varken ork eller tid och nr2 ville inte ta sig tid. Man kan väl påstå att det visar vilka som är ens egentliga vänner eller inte..
Han (vännen) kommer säkert göra ett kanonjobb! Hon kommer inte spela alls. Hon ska ju gifta sig med mig!
Men vi har ett litet eget förslag:
Inmarsch - Vännen
Psalm: En vänlig grönskas.. - Piano (Kantor) + Gruppen
Sång: Nu är tid att leva - Vännen
Psalm: På bröllopsdagen (den blomstertid i folkvisetappning) - Piano (Kantor) + Gruppen
Utmarsch - Gruppen
Musik vid kyrktrappan - Vännen
Gångmarsch till lokalen - Gruppen
Valsen - Vännen
The,
Sorry, jag menade naturligtvis honom...
Skånebrud 070707
Ingen fara.. *ler* Brukar få ändra folk hit och dit. Sen när blev "sambo" ett absolut han eller "gubben"? Ibland orkar jag inte bry mig, men många gånger ändrar jag folk.
Vi tror vi har hittat en lösning för oss ang. musiken. Sedan vet vi inte om vi ska ha kantor alls eller om vi plockar bort piano-spelet och låter allt vara i folkmusikernas händer.
Var lugn! De 8 månaderna som är kvar kommer behövas för att planera, planera om och lägga rätt saker. Folk sa att vi var tidiga när vi vi började i våras. Idag är vi tacksamma, för så mycket vi har fått fundera över och tänka om på så har det verkligen behövts! Och mer problem lär vi stöta på innan allt går vår väg. Har ju problem med kyrka och präst än så länge.. Men det ska väl lösa sig så småningom.
Att leva i ett lesbiskt förhållande är inte lätt i det samhälle som vi har idag. Att dessutom vilja gifta sig i kyrkan i en konservativ församling gör inte saken enklare. Kan väl bara säga att vi börjat vänja oss vid motgångar och strider.. *skratt* Inte så farligt som det låter!
The
Tack för att du frågar, magen mår bra! Mår själv illa 3:e dagen idag... kan bero på hormonspurt så här på slutet har jag hört. Ska inte klaga, klarar att va uppe etc... men jag har varit bortskämd med en "lätt graviditetet" hittills....
Jag tror att man får smink för nästan hela kurssumman, vilket jag tycker verkar jätte bra. Har testat smink fr både Make Up store och Face och har inte fått allergiska reaktioner fr ngn av dem, men på MUS får man mer smink så
Ang. möhippa - blir säkert svårt för min del eftersom vi dessutom bor i Oslo, och så en bebis... men tjejkompisarna säger att NÅT gör vi. Har dock sagt att jag faktiskt vägrar springa runt på stan o "skämma ut mig" och de vill ju heller inte skämmas ut när det är deras tur så jag hoppas verkligen att mitt förslag om att bara träffas, middag, spa eller så tas på allvar hehe...
The
Ang. musiken
Jag tycker att det verkar underbart att få specialskriven musik till er... kanske kan ni komplettera med ett annat spelmansband som inte kommer att kosta lika mycket?
Det beror ju på hur mkt ni vill ha just bandet ni har bokat?