Vår dag 070707... #4
Försökte skriva i våran tråd, men den var stängd för svar, så nu öppnar jag en nu. Välkommen alla gamla som nya bekanter!
Försökte skriva i våran tråd, men den var stängd för svar, så nu öppnar jag en nu. Välkommen alla gamla som nya bekanter!
Oj, oj, oj vad dagarna går fort..... Känner paniken kommer krypande vissa dagar.
*Jag har varit till reklamfirman som ska göra våra trycksaker och beställt hem papper, sen ska det bara bestämmas hur dom ska se ut och vad som ska stå innan dom trycks och skickas ut i fabruari/mars någongång.
*Klänningen är bestämd, ska hyra en, första delbetalningen är gjord.
*Frisören är tillfrågad. Jag ville boka men hon kunde inte lova något än...
*Präst och kyrka är bokat, jag ska ringa och dubbelkolla på torsdag att det verkligen är så.
*Fotografen är bokad.
*Festlokalen är bokad och provdukad. Har kommit på att vi måste ändra på vissa saker....
*Gästlistan är spikad *skönt*.
*Maten bestämd och proväten.
*Toastmadam tillfrågad och hon har tackat ja.
*Toastmaster tillfrågad - tackat nej! Ännu en tillfrågad som inte bestämt dig än.... *suck*.
*Har handlat glas till brudskålen. Blev faktiskt champagneglas i plast.
*Har börjat handla saker till korgarna som ska stå inne på toaletterna.
*Floristen som ska göra blommorna är konsulterad.
Tror att det var allt. När jag listar det så här så ser det så himla bra ut. Jag har ju hunnit med ganska mycket så jag borde inte ha panik, ändå får jag det... Hur mycket har ni andra gjort?
Dalabrud-07
Du är jätte duktig! *avis*
Här har vi endast bokat/klart:
* fotograf
* festlokal (mat, personal, arrangör etc)
* gästlistan spikad
* handlat provark till trycksakerna + lite till (designen ej klar alls, gahhh!)
* Guldsmed är klart, beställs i feb/mars pga. vi avvaktar min ringstorlek.
...................................
Halvklart:
* Toastmaster är tilltänkt, ej tillfrågad.
* Florist - vet nog vilken vi beställer ifrån.
* samlat material till festprogram samt börjar skriva på gästpres.
Gerda - hur många gäster kommer ni att ha på bröllopet? Vi kommer att ha runt 100. Vissa dagar önskar jag att vi valde ett mindre, med bara familjen.
Dalabrud-07
Vi bjuder in ca. 50+ inkl. barn varav 15 är fr USA och alla kommer inte att kunna komma.
Så inkl. barn räknar vi med 35-45 gäster.
Närmaste familjen och vännerna!
Hej tjejer,
Nu är äntligen toastmaster och toastmadame klara, gissa om jag var nervös när vi nu skulle fråga (så min sambo fick faktiskt fråga, jag sa att jag inte skulle klara av att få ett till nej...). Vi bestämde oss för att ta ett par så att uppgiften inte skall kännas alltför betungande för en person plus att de kan spåna med varandra.
Jag är så glad att den biten nu är avklarad, nu skall bara min sambo fråga sina kompisar kring att vara marskalker..
Oj vad mycket ni har fått gjort. Själv har det inte hänt så mycket men här är min lista:
*Bokat kyrkan.
*Bokat festlokal.
*Köpt min drömklänning med tillbehör.
*Köpt skräddarsydd kostym till min blivande samt plastrong och näsduk.
*Bestämt meny? I alla fall är en förslagen.
*Köpt inbjudningskort.
*Satt budget.
*Bestämt antal gäster(ca 50-55). Dock har gästlistan förändrats en hel del.
*Bokat serveringspersonal och hovmästare!
*Valt ut blommor och utseende på brudbuketten. Även koll på vart vi vill beställa den.
*Köpt ena vigselringen. Den andra är troligtvis uttittad.
*Färgteama satt.
*Bordsdekorationer planerade och till stor del köpta.
*Placeringskort gjorda. Roligt jobb!
*Skor köpta till oss båda.
*Örhängen, halsband och tiara köpta.
*Tärna och marskalk tillfrågade och sagt ja.
*Present till tärna och marskalk köpta.
*Toastmadames tillfrågade och sagt ja.. full planering på gång! De är toppen!
*Kyrkblad utformat. Psalmer, sång och dikter valda. Marscherna kommer vi få specialskrivna!
*Festhäfte är klart. Ev. ändring i menyn eller så när det är mer bestämt.
*Papper till trycksakerna köpt.
*Frisör bokad. En bekant ska frisera - får det som present!
*Filma ska en annan bekant göra, även det present.
*Folkmusiker bokade till kyrka och fest.
*Bokat hotellnatt
*Partnerskapsregistreringen skall förmodligen göras i samband med fotograferingen.
*Börjat på gästpresentationen.
Något som jag har glömt?
Dalabrud-07:
Var köpte du champagneglasen?
irin - dom köpte jag på GeKås i Ullared Billigt och bra
Hej! Får jag också hänga här! Vi ska gifta oss 070707 också. Hur många är ni? Vad pratar ni om just nu?
The - du har ju hunnit med jättemycket ju! *avis* Skönt att ha så mycket gjort i sån god tid, så man slipper stressa som en tok på slutet.