• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • Jessie76

Mmm... Jo, jag har nog provat det mesta tyvärr...
    Dricker vatten som en galning, känns som att det är det enda som hjälper.
    Tyvärr kan jag inte äta vindruvor. Däremot skulle jag kunna testa Plommon kanske?

• Snart så....

det är molvärk med skarpa ilningar/smärta mer på sidorna. Antar att det kan vara ligamenten som flyttar sig??

Får ringa imorgon om det skulle fortsätta..

• Jessie76

Så det är en konstant "smärta"?

• Meddelande borttaget
  • Snart så....

Jessie, molvärk har jag hela dagen men denna extra smärta kommer på em runt 15

omsan, tror att det är vila som behövs, mådde mkt bättre efter att ha vilat igår.
    Annars är jag ganska lugn så svarar nej på alla dina frågor.

• Meddelande borttaget
  • Snart så....

Tusen tack Jessie och omsan, MASSA KRAMAR och PUSSAR på er.

Känns jätteskönt att få prata med personer som redan har född barn och gått igenom allt detta.

• Snart så....

Ja det är ju missfallrisken jag är orolig för.

Nu ska jag bege mig hemåt och vila lite.

på er.

• Meddelande borttaget
  • Jessie76

Jag håller med dig Oms. Och du har absolut rätt, inget snack om saken. Men jag kommer själv ihåg när jag väntade första och man var svinrädd hela tiden. Man har ju ingen aning om vad som händer och vad som SKA och KAN hända och vad som är fel.

Jag fick en känsla sent i grav att det var nåt tokigt. Som vanligt, som alla gör, bagatelliserades detta för jag var förstagångsföderska. Jaja, allt gick väl och han kom ut.
    Spydde som en gris och sög aldrig igång mjölken. Åt kanske 25 ml och spydde det dubbla. Jag var jätteorolig och stod nästan på BVC och skrek å grät att det är fel, men allt var så normalt så och jag fick gå hem.
    När det vart så en vecka och gossen gått ner över 500g så började dom fundera. Fick akutremiss till Boden och blev akut inlagd. Han hade övre UVI och vi fick ligga inne en vecka. Vi kämpar fortfarande med detta och han har flera ärr på njurarna av MASSOR med UVI och vi har varit 2 ggr i uppsala På akademiska för detta.
    Jag hade alltså rätt.

Vi betalar ju faktist en hel del pengar till sjukvården i Sverige och skryter med att det är "gratis" så utnyttja den för faan.... Så tycker jag! Varför inte? Även om man vet med sig att det inte är någon fara - varför inte få en garanti???

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......