• Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • elja651

Hej allihop
    Har inte varit inne på den här tråden tidigare och vill lufta en fundering.

Jag har bokat flera ställen både för vigsel och fest. Hur väljer man och vad prioriterade ni?
    Ställe nr 1. Osäkert från deras sida vad som händer nästa år, det finaste alternativet men också dyrare än vi tänkt. Vigseln är lite sen också.
    Ställe nr 2. Lagom prisklass, fräscht och fint, men lite längre hemifrån.
    Ställe 3. Lägst prisklass, nära hem så det känns mer personligt, men är rädd att det ska bli lite sunkigt, lokalen känns inte så speciell men går kanske att piffa.

Vill bestämma mig så att man kan komma igång med resten annat än i huvudet.

Vad hade ni valt och varför?

• Tossi

elja651, svårt det där.
    Men jag skulle först tänkt över hur viktig lokalen är, för mig är den inte super duper viktig. Så alt 1 hade gått bort av det skälet (alltså att den är för dyr). Sen att känna att en lokal är sunkig känns ju liksom fel bara av det så alt 3 går också bort av det alternativet. Alternativ 2 låter i mina öron bäst spelar liksom ingen roll att det är någon mil extra om den känns bra och ligger i rätt prisklass. Men om du tycker att priset kompenserar för att det är närmare och lite finare så tycker jag att ni kan köra på det, fast du nämner ju även att vigseln är lite senare och att det är lite osäkert inför nästa år än.

Hoppas det svamlet gjorde någon nytta, välkommen till tråden :)

• e.m.

Hej hej! Här är en till som gifter sig i Sep 2007. Får man vara med???

Tossi,
    Såg att du har bokat Hotell Läckö i Lidköping för bröllopsnatten. Vi ska också gifta oss i Lidköpingstrakten!!! Och det hotellet är definitivt ett alternativ för bröllopsnatten. Men sviten kanske är upptagen av er nu... ;)

• Tossi

e.m. Så roligt :) Vi gifter oss den 15 så om ni har ett annat datum så kan det ju vara ledigt, vet inte om de har mer än 1 svit dock.

• e.m.

Dåså! :) Vi gifter oss två veckor innan er så det ska ju inte vara några problem! Du får gärna tala om hur sviten ser ut när ni har varit där och tittat för jag har faktiskt inte sett den.

• Saffranin

Elja651:

Vi tog till slut den dyraste lokalen eftersom den trots allt var så mkt finare än de andra. Kändes tråkigt tyckte vi att veta att man valt det näst bästa. Vi tyckte båda att festlokal kändes viktigt att satsa på och kanske hellre spara in på brudklänning, blomsterarrangemang m.m.

• Tossi

e.m. Det kan jag absolut göra! Har heller aldrig varit där, men såg den på deras hemsida (tror jag iaf).

• Billa

Välkommna elja651 och e.m.!!

Vi ska åka å titta på bygdegården idag! Ska bli jätteskoj!

Har även pratat med min jobbarkompis som är sömmerska om klänning! Hon vill ha besked i feb, mars så jag har lite tid på mig att bestämma mig för hur jag vill ha den!

• fes

Hej!
    Ansluter mig till gänget!
    Vi ska gifta oss den 1 september.

Vet vart vi vill gifta oss (borgligt), kollar klänningar, oillar med inbjudan och i allmänhet bara drömmer hela tiden !

Svar på tråden September 2007 !!!