• Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • Ansu

Hej,
    Vi ska också gifta oss i september, närmare bestämt den 1/9. Sen tar vi med närmsta familjen utomlands (men de betalar sin egen resa) det ska bli så härligt. Hemma i Sverige på själva vigseldagen tar vi familjen och kompisar som gäster med efterföljande kaffe och tårta. Kvällen avslutas sedan hemma hos oss med kompisarna och lite party. I utlandet sedan kommer vi att bjuda familjen på bröllopsmiddag.

• e.m.

Sådär, nu är fotografen preliminärbokad! Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för vår bröllopsplanering! :) Tossi, det blev den som du rekommenderade. Tack för tipset, de verkar kanon!

Ansu,
    Roligt, inte riktigt det traditionella upplägget. Det låter väldigt mysigt tycker jag! :)

• Tossi

e.m. Roligt :)

Ansu, låter som ett väldigt bra upplägg om man inte vill ha det traditionella. Välkommen till tråden

• Ansu

Tack Tossi,
    Ja reaktionerna från vår familj vara bara positiva även om min brorsa sa Vadå vill ni ha mer oss på er Honeymoon. Men vi sa det att man behöver ju inte sitta klistarade vid varandra bara för att man reser tillsammans och jag tror nog att jag om min blivande man hinner få stunder för oss själva

• Billa

Hur går det för er brudar!? Nu har jag köpt materialet för inbjudningarna! Så spännande!!! I går va det bara 11 månader kvar! Ha alla här bestämt efternamn?!

• Tossi

Här går det sakta men säkert framåt, har pratat igenom temat med min lillasyster som ska göra inbjudningar, menyblad, med mera. Hon har även erbjudit sig att göra bordsdekorationerna. Det blir något av ett skogstema med mossa och som binder samman vårt färgtema lila, grönt, silver och vit. Vi ska samla höstastrer och mossa till inbjudningarna och köpa silver tråd och silverpärlor och sen ha ett vitt ark som botten.

Efternamn är bestämt jag byter till hans. Ngt ovanligare än mitt.

• September mys

Vi tar också hans namn
    har påbörjat inbjudnings korten, ska ha i tapet så de måste pressar ett tag innan, passar ju mig så vill vara ute i god tid
    kyrkan och församlings hemmet är bokat och klart... nu ska vi bara planera festen har sparat den för jag tycker att det verkar svårt..

• Ansu

Jag har också börjat "spåna" på inbjudningarna. Det blir troligen ett personligt brev (inkl inbjudan) till varje par som är bjudna. Vi ska ha ett ganska litet bröllop ca 30 gäster, så då funkar det med att skriva personliga brev. Ska man ha många gäster så blir det ju betydligt mer jobb

Kyrkan och prästen är också bokad.

• Billa

Kyrka och bygdegård är bokat, präst får vi veta i vår!
    Jag får se om jag hinner börja lite med inbjudningarna ikväll, det är ju skönt att ha börjat med dom!

Vi kan inte bestämma oss för efternamn! Vi har udda efternamn båda två!

• Tossi

Har kontakt cateringfirman för att få meny förslag som knyter an till vårt tema skogen.

Svar på tråden September 2007 !!!