• Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • Tossi

Billa, vad ska ni ha som tilltugg?

• Amaya

Hej septemberbrudar! Här kommer en till
    Idag har vi äntligen bestämt datum - den 8 september 2007 gifter vi oss

• Billa

Tossi, I stället för små snittar så tänkte vi oss något sötare, så det blir tebröd. Det är mandelmassa och äggvita som man spritsar i olika former! Och till allergiker så blir det någon kaka!
    Till kaffet så funderar vi på praliner som vi gör själva!

• Billa

Oj, glömde visst: Välkommen Amaya!!

• Ansu

Vi ska ha ett litet bröllop med "bara" dryga 30 gäster. Efter bröllopet så kommer vi att bjuda på lite mat och kaffe&tårta.

Vi funderar på att skippa det här med bordsplacering. Någon som gjort likadant?

De lite större barnen ,8-13 år, 5 st, ska få ett eget bord så det kan snacka om det de vill och vi andra sitter vi ett annat bord.

• Tossi

Billa, det låter gott!

Välkommen Amaya!

Ansu, vi ska inte göra så men alla gör ju som de vill :)
    Vi kommer inte göra så pga att de som känner varandra alltid sätter sig brevid varandra. Så vi ska blanda dem lite.

• Billa

Vi kommer ha bordsplacering, kommer bli supersvårt! Jag läste om någon som hade 1-2 tomma stolar mitt emot brud och brudgum så att vem som hellst kan sitta där en liten stund och prata, så det kommer nog vi oxå ha! Alltså det är inte meningen att nån ska sitta där och äta utan bara snacka lite!

• Tossi

Nu har vi köpt grejer till bordsdekorationen, blev billigare än vi budgeterat :)
    Vi har även köpt det som behövs till save-the-day-kort och inbjudan, blev också billigare :)

Hur går det för er andra?

• Billa

Tossi ; vad ska ni ha för bordsdekorationer?! Jag har ingen aning om vad vi ska ha!
    Jag ska ringa cetering imorrm, och nästnästa vecka ska jag till frissan och trimma min lugg, och då passar jag på att fråga om när man ska boka sånt, så det kanske blir bokat då!

• Tossi

Vi ska ha vit duk, En ganska stor glas cylinder med grön mossa och höstastrer i botten och ett grönt ljus, sen ska vi ha två mindre glas cylindrar med lila glassten i botten ett laget mossa ovan på och sen en blomma (har inte bestämt vilken än). De ska stå i mitten av bordet i en ring av mossa och höstastrer. Sen ska vi ha mossbollar med silverpärlor, silvertråd och en vit papperslapp med namnet på som bordsplaceringsskyltar.

Bra att du påminner mig jag måste hitta en frisör.

Svar på tråden September 2007 !!!