• Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • Billa

Jag blir nr 4 i min vänkrets. Har varit på två (de tredje gifter sig i thailand i januari 2007) Av de jag har varit på så va det ena borgligt och det andra kombinerat dop/bröllop som jag även spelade på!

• Saffranin

Tossi: ja, visst vore det bra om man kunde få se hur det går till...

Ska alla här gifta sig kyrkligt eller? Vi kom fram till det efter lite velande fram och tillbaka. Lyckades förresten boka kyrkan igår trots allt. "Festlokalstanten" tyckte inte att jag skulle ge mig.

• Billa

Vi ska gifta oss kyrkligt. Jag är inte troende, men min sambo är det, så det betyder mycket för honom.

• Tossi

Vi ska också gifta oss kyrkligt, men det är mest för att jag gillar kyrkan som plats och jag har varit ganska aktiv i deras ungdomsaktivteter även om jag inte anser deras tro vara den rätt (men det behöver man ju inte säga högt).

• Andie

Hej hej

Sptember brud här förhoppningsvis.
    Vi är ganska långt gångna i vårt planerande. Men vi ska dock göra det mesta själva. Har bokat festlokalen men fick just ett nej tack från prästen vi ville ha då hon har ett nytt arbete innom svenska kyrkan och viger inte längre folk. Lite synd men vi får hitta en annan präst helt enkelt. Detta kommer ske nästa vecka :D

Längtar redan.... ;)

• Saffranin

Har ni börjat fundera på inbjudningskort än? Jag vet inte om man ska göra själv (verkar krångligt... är inte direkt så pysslig) eller beställa nånstans ifrån (men de jag har kollat på känns så tråkiga! Man kan bestämma så lite själv hur de ska se ut verkar det som).

• Billa

Vi har bestämt hur våra ska se ut, har gjort en prototyp på dom till och med!!
    Det är en del pyssel, men jag tycker sånt är skoj, så det gör inget!

• Nyckelpiga

Ännu en tös som ska gifta sig i september! Vi har bokat festlokal den 1 sept - kyrka är inte ännu klart. Insåg häromdagen att nu är det mindre än ett år kvar.....tänkte att det kanske är dax att börja med även de övriga praktiska frågorna.

Det verkar som att många kommit långt i planerna - tom innehåll i festprogram. Lätt att bli stressad av att höra att många kommit så långt.

• Saffranin

Billa: Hur gjorde du då? Är verkligen kass på sånt där... Folk här pratar om embossing(?) och sånt och jag fattar ingenting. Skulle vilja hitta nåt enkelt sätt som ändå såg snyggt och elegant ut

• Tossi

Inbjudningskorten och alla andra såna där grejer ska en av mina småsystrar göra. Så hon jobbar på det förhoppningsvis. Först ska hon få göra spara-dagen-kort som vi kommer skicka till alla hjärtansdag (är väl passande :)) Sen kommer vi skicka inbjudningarna i mitten på juli och ha osa den 15 augusti. Har ni funderat över sånt?

Nyckelpiga , välkommen till tråden :)

Svar på tråden September 2007 !!!