• Aztrid

Gift och jättelycklig!

Den 12 augusti gifte jag mig med min älskling.

Det regnade större delen av dagen, men det gjorde inget. Allt annat blev perfekt. Och vad kan gå fel så länge man säger JA i kyrkan?

Bilder finns på www.annaodavid.se

• Svar på tråden Gift och jättelycklig!
  • Sessa-25

Ni är otroligt vackra må jag säga. Och ni är ett sådant par som man ser verkligen älskar varandra....
    Grattis och lycka till...

• Aztrid

Tilly78:

Kul att du får idéer.
    Pappret till gästboken kostade kanske 50 kr. Utskriften i färg gjorde jag på en laserskrivare. Vet inte kostnaden för detta. Tog lite tid då arken var så tjocka (kolla maxvikt för skrivaren) att jag var tvungen att mata dem en och en.
    Sedan beskar jag papperna själv på min eminenta skärmaskin.
    Jag lämnade in gästboken till ett tryckeri som satte dit spiralen och det kostade ca 50 kr.

• Tilly78

Tack för tipsen! Jag tror att jag stjäler idén med gästboken. Hoppas det är ok!

Hade du löshår i din uppsättning eller var det bara ditt eget?

• #Maria#

Hej!
    Vilket jättefint bröllop. Tycker gästboken var en rolig idé. Har du gjort den själv hemma på datorn?? /Maria

• JRA

Va fina ni var. Klänningen var verkligen vacker. Stolarna som var framför er som gästerna fick slå sig ner på när man ville ha en liten pratstund med er var lysande. Ert bröllop ser verkligen lyckat ut. Sån askmall skulle jag gärna vilja hitta. Kanske kan du maila mig om du har tid och lust?

puzzleon@hotmail.com

• tingtingeling

Har kikat in på din sida igen, för det var så mycket som var fint... :)

Vad använde ni för typsnitt på placeringskorten?

• Duchess

Oj.. jag är otroligt imponerad av allt från frisyrer till hemsida till klänning och allt :)

Jag har också en liten undran om gästboken. Jag har en god vän som just nu utbildar sig till bokbindare, och jag har funderat på att be henne om hjälp att göra en egen gästbok. Hur känner ni: Är det okej att använda sig av era ideer och delar av designen?

• EmsP

Grattis!!

Det första min sambo sa var:
    - Kan man kopiera ALLT rakt av?

Det kommer vi såklart inte att göra,
    men det gav oss MASSOR med idéer!

Det bevisa oxå att allt behöver
    inte vara mega maxat utan
    att det är de små detaljerna
    som räknas...

Tack ska ni ha!

• Aztrid

Oj oj tack för alla snälla ord!
    Vi är verkligen jättenöjda med vårt bröllop. Som EmsP skriver så är det de små sakerna som gör det. Vi har använt samma typsnitt, samma papper, samma färger rakt igenom. Det ger resultat för då hänger allt samman.

Självklart får ni sno idéer. Jag har ju en gång fått idén eller delar av idén från bröllopstorget. Jag hade aldrig lagt upp adressen till min hemsida om jag inte hade velat dela med mig...

Ett tips är dock att alltid personifiera saker och ting så att det känns som er. Det är ni som gifter er och gästerna måste känna igen er i arrangemanget.

David och jag är t ex inte finblommor, vi är trädgårdsblommor... Vi är inte champagne, utan vi är mousserande vin... Jag hoppas ni förstår liknelserna!

Svar på tråden Gift och jättelycklig!