Augusti 07
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Ja det blir så att vi får ta oss en riktig funderare när vi tittat på huset. Vi har varit på fler visningar så vi börjar få en känsla för hur vi vill ha det.
Men att hoppa över bröllopet är uteslutet. Sambon sa nyss att om vi köper huset så kan vi ha catering med middag och så i trädgården. Äh det löser sig!
Jag fortsätter på datum listan...
4/8
Melleni(4/8-07)Köping Malma kyrka 15.30
fru-o7, Vårdsbergs kyrka kl.15.30
Stefans fästmö, Älvsåkers kyrka kl 16.00
maljor, Ljusdals kyrka kl 15.00
Patriks brud, Tyresö kyrka kl 15.00
11/8
pysis
Angelica Grebbestads kyrka
18/8
jojo02, Linköpings Domkyrka 15.30
25/8 Malin johansson Bro kyrka 14.00
25/8 A n n i s e n Bolmsö kyrka 16.00
pysis (brud 11/8)
Som läget är just nu ska jag ha slöja och diadem
Maljor - hur syr du servetterna? Har du något mönster? Lite sugen på att fixa egna.....
Maljor:
Vad har du köpt för tyg och vad kostade det? Hur stora gör du dem?
Har också tänkt sy dessa, vill inte att de ska bli för dyra, men vill inte heller ha "snikiga" servetter.
köpte linnetyp på ikea för 79kr/meter och det räcker till ca 6 servetter... gör dem 45x45cm stora vilket jag tycker är lagom.
Klipper bara ut fyrkanter och fållar in kanterna 2-3mmx2 (dubbelvikt fåll så det inte blir några fula fransar).
Sen tänkte jag vika servetterna på mitten och "rulla" ihop dem och knyta ett marinblått band (2-3cm brett) runt...
pysis (brud 11/8)
Oj då det blev visst lite knäppt med smilisarna när jag svarade på din fråga..
maljor
vad duktig du är som syr servetter
Jag tänker köpa dunilin servetter eller möjligtvis hyra linneservetter, har ej bestämt mig. Tycker alla som pysslar så mkt själva är jätte duktiga
haha nu blev det knäppt med smilisen i igen, nu ger jag upp
A n n i s e n 25/8 2007>
Ville ha linneservetter eftersom vi ska linnedukar men antingen så var de jättedyra eller så var de jättesmå så då syr jag hellre =)
pysis (brud 11/8)
Lidingö... fint!
Min planering ligger långt bakom dom flesta här känns det som... har varit och kollat på klänningar men inte hittat någon som har varit WOW ännu Kyrkan och lokal är bokad florist har vi i familjen och inbjudningskorten och bordsplaceringskorten och alla sådanna kort skall jag och min arbetskamrat göra och alla bordsdekorationer! Jag sitter mest och kollar upp olika saker, cateringen kan jag inte beställa förrän 2007 frisören har jag inte fått tag på, fotografen skall min bästa killkompis fixa eftersom han känner han jag vill ha!
Har fått låna grannars hus för att ha mina långväga gäster hos ( har många sommargäster där vi bor ) Sammanlagt om alla kommer blir vi ca 55 och det är ju inte så jättemånga gäster! Själv då? Hur skall ni göra? Hur många skall ni ha? Har ni något tema eller så på olika saker?