Augusti 07
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Vi har sparat ihop 30.000 plus att vi har handlat för ungefär 10.000 redan så nu ska vi bara spara så vi har till resan =)
Vi tänkte ha medelhavsbuffé... vet inte riktigt om vi ska ha förrätt men sånt fall skulle jag ha velat ha en kräftsoppa som är helt underbar =)
Vi ska oxå ha choklad i vår tårta *älskar choklad* Ska ha chokladbotten, på första lagret ska det vara ljus chokladmousse och på andra lagret ska det vara vit chokladmousse och mosade hallon *mmm*
Har faktiskt köpt min klänning redan =) en nixa 849 ska jag ha =)=) så har jag köpt underkjol, skor, underkläder (att ha under klänningen, ska ha annat på natten ), väska och tiara =) så har vi köpt m2b's kläder oxå. Rock (typ frockcoat), skjorta, väst, slips, nya skor och kostymbyxor. Ja och en slipsnål till honom och armband och örhängen till mig =)
Har "ytterdelen" på inbjudningskorten klara så jag väntar bara på att skriva ut inlagan nu. Har lokal, fotograf, kyrka, trubadur och frisör bokade. Plus att jag har testgjort våra bordsdekorationer =)=)
Nattson
Ska du gifta dig i kyrkan brevid skokloster slott?
Melleni, japp den kyrkan blir det! Känner du till den?
Maljor, oj vad ni hunnit med mycket! Jag har test gjort hjärtan i saltdeg som vi ska ha som "placerings kort". Vi måste se lokalen och borden först innan vi ger oss på dekoration osv. Men jag har några ex man skulle kunna testa. Klänningen ska jag titta efter i februari.
nattson>
den kyrkan är ju superfin *avundsjuk*
haha... jag har gjort klart vigselprogrammen oxå.. de väntar på att bli utskrivna =) nu försöker jag hjälpa syrran med hennes bröllop som är månaden innan vårt....
måste fråga....ska ni ha slöja??
JAg ska nog inte ha det.....kan inte bestämma mig.
jag tänker inte ha det... ska bara ha en enkel tiara med pärlor
Nattson
Första gången jag va vid sko kloster så sa jag att här vill jag gifta mig men då dock ha bröllopet vid slottet. Och ha deras exotiska mat som de hade att erbjuda i bröllops paket. Så vackert ställe. Kyrkan blev inte min favorit men området så fint.
Tyvärr sa ekonomin annat och de skulle bli krångel med all transport från köping till skokloster. Killan har en stor släkt och svårt att börja skära i den med den gemenskapen de har.
Va kul för dig och hoppas du får en solig vacker dag. Önskar dig all lycka.
När det kommer till Slöja så har jag tänkt att ha det. En enkel håruppsättning med tiara och slöja.
När det gäller slöja har jag inte bestämt mig än. Men det lutar åt att det blir slöja. Fast ingen jätte lång sak.
Men shit, Maljor vigsel program också?! Börjar känna mig lite stressad.
Men vet ni tjejer, igår såg vi ett hus som vi kan tänka oss att köpa... Det var till ett ganska bra pris och det skulle sänka vår boendekostnad. Men då måste vi spara in lite på bröllopet. :( Det känns tråkigt och jag sa att vi redan planerat så mycket runt bröllopet och om det går så långt somatt det skulle bli antingen eller så vill jag ha bröllop. Eller?? Tänker jag fel?
vi är i samma sits fast vi väntar med hus... tänker inte vänta med bröllop iaf
mmm men vänta du... ska sy mina 80 linneservetter innan det hela är klart =/
Nattson
Jag förstår att du vill gifta dig, Vi köpte hus nu den 15 Augusti men vi hade inte kollat på hus om vi hade fått utesluta vårt bröllop. Utan vi räknade på allt och fick se att ekonomin sa okej.
De finns gott om hus så vänta du bara de dyker upp fler. man ska aldrig ta det första man tittat på. Man finner så mycket med att kolla runt på olika. man lär känna hur man egenligen vill ha i sitt eget hus. Men jag vet hur det är när man väl har sätt ett man gillar:)