• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Thailands brud

Mysan98: Jag har känt precis som dig men ett gott råd:

Tänk efter hur DU vill ha det, det är inte för någon annans skull du gifter dig! Det är ER dag

Jag oroade mig också i böran för vad släktingar etc skulle tycke och ffa vad de ville men tillslut så kom jag fram till vad JAG ville och helt plötsligt blev livet mkt enklare

• Champis_Sanna

TBrud....hur långt hår har du?? Kanske kan komma med ett litet tips... Era bröllop låter underbara. Ni verkar ändå kommit långt i planeringen..:)

• MrsNyberg2B

Jag har nu kommit fram till att jag inte vill ha någon uppsättning, bara långt lockigt hår.. kanske med någon blomma eller så.. För min del betyder det iofs lite förlängningar och arbete ändå, eftersom mitt hår inte kommer att hinna bli så långt och fint tills dess - trots denna framförhållning...

• InaHjärtarAdam

MrsNyberg2B:

hehe, jag håller på o fixar me mitt hår nu för att få det så bra som möjligt till bröllopet. toppar och sköter om ordentligt.
    snacka om petigt;)

• MrsNyberg2B

Ja... Har precis inhandlat miljoner snoddar och hårspännen.. Insåg nämligen att jag ska låta håret växa lite innan jag klipper till det - jag friserade mig själv sist, nämligen, så det är ojämnare än få, och om jag ska klippa det nu, blir det tokkort... Det får bli inpackningar och sånt ett tag framöver alltså..

• Thailands brud

Champis-Sanna Jag har ganska långt hår, ca 30 under axlarna och längre lär det bli. Så en uppsättning kan bli ganska tung, dock har jag inte så tjockt hår. Uppsättningen måste ju vara snygg och hållbar både med och utan slöja. Funderar på att göra en knut långt ner i nacken som ser ut att sitta löst och göra stora lockar i överhåret så att det ligger i en stor våg och sedan sätta en stor orkidé på sidan av knuten. Vill gärna ha det enkelt och min erfarnehet av att locka håret är att det är superfint i 1 timme, sen börjar lockarna räta ut sig och med alla styling produkter i så ser det bara stripigt ut.

• Thailands brud

Mrs Nyberg: Jag ska också köpa på mig lite olika, svårt att hitta hår pinnar med hög kvalité som verkligen håller och inte rätar ut sig. Ska köpa lite hårpinnar med pärlor i cremevitt också och eventuellt ett långt pärlband att väva in i frisyren.
    Ebay är ett tips vad gäller hårprodukter!

• MrsNyberg2B

Pärlor i håret har jag funderat över också.. Det är ju jättesnyggt tycker jag.. Anledningen till att jag inte vill ha en uppsättning är helt enkelt för att det inte är "jag". Långt, utsläppt hår är mer min stil. Enkelt men snyggt..

Hå¨ller med om att det är svårt att hitta bra grejer, man vill ju verkligen veta att de är bra! TAckar så mkt för tipset... :)

• Pumpkin

Oj vad här skrivs! Själv har jag agerat madrass åt lilla sessan hela dagen, men det gör jag så gärna efter att ha utsatt henne för den där läskiga operationen

Jag kommer troligtvis göra hår&make på salong, skulle det inte bli så så blir det min moster som får hjälpa mig tror jag...

• Pumpkin

Thailands brud
    Tycker att din idé om hur du ska ha håret låter superläckert!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!