• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Jenny_Åland

Jag kan inte heller med att klippa i tidningar. Jag älskar inredning och prenumenerar på 2 inredningstidningar. Sambon blir galen på att jag sparar ALLA nummer eftersom jag vill ha allt kvar. Skulle jag klara av att klippa i dem, skulle jag kunna kasta massor och bara spara de reportage jag tyckte var bra. men jag vill inte förstöra tidningen

• Champis_Sanna

Oj Vad ni har hunnit skriva mycket sedan jag var här sist... Jag får bli snabbare på att kika in i denna tråden...Tack för alla välkomnande. Nu ska vi se om jag lyckas hänga med i erat tempo... Jag ska gifta mig 3 Maj 2008. Vi har bokat kyrka och köpt en klänning. Sen har vi bestämt vad folk ska göra. Får se om vi kan sätta oss en stund i helgen och knåpa ihop hur vi vill ha det med lite småsaker... vi ska ha temat blått. Eftersom det är en favoritfärg för oss båda. Sen har ju jag massa funderingar när det gäller blommor, hår mm Det är ju trots allt en hel del som man ska planera ett tag innan och boka. Kram på er

• Thailands brud

Är det någon av er som ska göra hår & make själv?

Eftersom vi gifter oss i Thailand så känns det säkrast för mig att göra det sjäv.....då vet man i alla fall vad man får. Någon annan som sa ge sig på detta?

Har ingen aning om vad jag vill ha för frisyr, min slöja är 3.5 meter lång så det blir att fundera noga.

• Mysan98

Nej jag ska inte göra själv. Är helt hopplös på håruppsättningar och mitt hår är ett sånt där hopplöst halkigt hår så jag överlåter det gärna till någon annan :)

• Thailands brud

Mysan98: Mitt hår är ganska formbart och jag brukar göra frisyrer på mig och andra men det är lite skillnad när det är till sitt eget bröllop.... Blir att träna MYCKET och hoppas att man har en bra "hairday". Blir det skit så har jag ju ingen annan att skylla på än mig själv Blir nog en enkel frisyr ändå med tanke på att det bara är vi och både arrangemang och klänning är relativt enkla.

• Mysan98

Hahahha ja det är ju riktigt TASKIGT om man vaknar upp med en bad hair day den dagen man ska göra sin frisyr :) Var någonstans i Thailand ska ni gifta er?

• Thailands brud

Mysan98: Förmodligen blir det Koh Samui men just nu undersöker vi alla möjligheter som finns, vilket är ganksa tröttsamt, tidskrävande och frustrerande. Det är ju ganska knepigt att gifta sig lagligt i Thailand på egen hand utan arrangörers hjälp men vi undersöker den möjligheten för tillfället!

Men givetvis är det spännande att planera allt också, dock är det med jobb än vad jag trodde från början. Vi väljer att gifta oss utomland i hemlighet för att göra det så enkelt som möjligt där vi och våra löften står i centrum-hahahaaha, hade nog varit betydligt mindre tidkrävande att planera en trafitionell vigsel i Sverige. Men vi ser framemot det oerhört och hoppas att allt flyter på så att det blir någorlunda som vi tänkt oss.

Var och hur gifter ni er?

• Mysan98

Var har vi inte bestämt ännu, fast det blir i Stockholmsområdet/Mälardalen/Roslagen :) Det gäller ju att hitta det där perfekta stället du vet... Vilket vi inte har gjort ännu. Så egentligen är frågan HUR lite svår att besvara också. Allt hänger ihop lite. Så just nu är vi på utforskarresor. Efter att ha sett Tensta Kyrka så blev jag lite sugen på att gifta mig där, men vi får se som sagt var... Veligare brud får man nog leta efter tror jag, men jag slits mellan mitt amerikanska arv och vår ekonomi

• Thailands brud

Är du amerikanska?

Ja ekonomin är en viktigt del även om man vill inse det eller inte.... Jag har alltid drömt om ett stort kyrkbröllop med massor med gästar. MEN jag ville åka på en långresa med min älskling också och eftersom vi inte har råd att göra både och så fick vi välja. Ju mer jag funderade över en hemlig vigsel utomlands i Thailand och att få spendera 3-4 underbara veckor där bara han och jag så blev tanken allt mer lockande. Min sambo var överlycklig när jag äntligen gick med på att skippa ett stort och dyrt bröllop och lägga pengarna på oss själva istället

Så nu under våren så är det tänkt att vi ska lägga upp resrutten och välja ut vilka hotell vi ska bo på och boka vigselplats. Flygbiljetterna tänkte vi boka i Augusti. Klänningen är redan beställd

Så vi får hoppas att håret är på "min" sida den aktuella dagen!

• Mysan98

Mmm är amerikanska till hälften fast jag är född där :) Så jag slits mellan den djupa pliktkänslan och att bröllop är på liv och död (mina släktingars inställningar också) och att hitta det som är typiskt vi och som känns superrätt. Resultatet är att INGET känns rätt så jag är liiiiite stressad över att vi inte kan komma till något beslut i någon fråga.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!