• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Fru E

Thailands brud:

Är det med brudbukett, din klänning, mat och makens kläder etc....

Har ni redan bokat biljetter och hotell?

Kan man sy upp klänning i Thailand samt kostym? Hade varit roligare.

• June20

Thailands brud

jo en del el lite sådär välja bort en hel del släkt o även visa vänner men majoriteten har varit att själva ställena som hyr ut lokalerna krävt att vi ska vara flera än vi är och det är riktigt elakt. Tänk om tex det hade vart några som gifte sig och den ena kanske bara hade kontakt med föräldrar o nåt enstaka syskon o den andres familj var död! Med tanke på många försvann i tex Tsunamin. Nä ni passar inte in här för ni är för få!
    Tycker det borde finnas mera valmöjligheter för dem med mindre bröllop.
    Det är igentligen det jag önskar just nu att jag hade råd att köpa tex ett rätt fint hus el hyra då och kunna hyra ut lokaler i den för vigslar inkl alternativa vigslar så som goth och dem som bara inte vill ha en präst där men ändå inte vill vara i rådhuset. Att kunna erbjuda dem olika draperingar av lokalen och ev sidenblommor så att dem slipper tänka på att köpa dyra blommor som sedan bara dör.
    Men jag har inte sådana pengar och vet inte nånstans där jag skulle kunna hyra/köpa ett sådant hus. Alternativ till kyrkan. Samt uthyrning av ev mindre lkaler för dem med små fester som ÄNDÅ vill dansa också o inte bara sitta vid ett bord hela kvällen.
    Har sett flera lokaler där men hyr ut mindre lokal men då finns ingenstans o dansa utan bara sitta runt bordet!
    Jaja...vi får se vad som händer jag kanske vinner på lotto en vacker dag ;) ;) ;)

• Mysan98

June20: Jag håller tummarna för en framtida lottovinst för dig!!

• June20

Mysan98
    hahaha TACK! det eller triss kanske...:)
    ersättning för min whiplashskada e inte fel heller förstås...hmmm...

Såg snöfligpapper på Panduro i Fredags sådant som är halvt genomskinligt...jätte fint!

• Mysan98

Åh tack June20!!! Då måste jag åka dit idag!!!

• Pumpkin

Mysan98
    Åh, kan inte du (om du köper) ta kort på dom så jag får se?

• Thailands brud

Emmis 81: Vi har budgeterat för 30 000 och i detta har vi räknat in flygbiljetter, boende, fickpengar, vigselarrangemang(dvs bukett, mat etc). Kläder och rig har vi bestämt för att börja titta på redan nu för att sprida ut kostnaderna lite. Min klänning är redan beställd . Om 30 000 räcker eller inte återstår att se, vi kommer inte att boka hotell vistelse genom flygbolaget utan ta kontakt med hotellen på egen hand.

Vi har ännu inte bokat varken hotell eller flygbiljetter men kommer att göra det till sommaren för att säkerställa att vi garanterat får det datum vi valt.

• InaHjärtarAdam

åååh jag blir gaaalen!!
    alla mina bröllopsplaner föll itu när det bara kommer in fler och fler på gästlistan.. nu kan vi inte vara i den lokalen jag har bokat och om vi inte ska va i den lokalen så är det onödigt att ta just den kyrkan. min sambos mamma vill inte att vi ska gifta oss i kyrkan överhuvudtaget och vill att vi ska ha ett punk-inspirerat bröllop. liiite långt ifrån vad jag själv har tänkt. hon vill ha knytkalas istället för catering också. min mamma är helt tvärtemot.
    jag förstår helt allvarligt inte hur detta ska bli av tillslut! tänk om det slutar med att vi får gifta oss i rådhuset bara vi två och skita i fest och allt bara för att det inte går att arrangera!
    jag vet att vi inte ska lyssna på alla andra utan tänka på vad vi vill. men det är så svårt att göra det och hålla sig till en budget när alla samtidigt håller på och drar en åt ena eller andra hållet vad gäller alltifrån solosång till cacetoppers!
    vi borde ha gift oss i smyg!

• Pumpkin

InaHjärtarAdam: Men hur kan det ha poppat upp nya på gästlistan helt plötsligt?

• Thailands brud

Ina: Väldigt glad att vi ska göra just det när jag läser vad du skriver

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!