• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Thailands brud

Ina: Nej det behöver man verkligne inte göra, säger man festuppsättning så blir det ett heeeeelt annat pris. Men dom blir rätt sra när dom kommer på en...

• InaHjärtarAdam

dom kanske inte behöver komma på en? man behöver ju inte skylta med det;)

• Thailands brud

Ina: Nej givetvis inte men ibland kanske det blir svårt om man gör det i samma stad där man sätter in annons i tidningen...

• InaHjärtarAdam

jaa, fast vad ska man göra om dom blir sura? gå nån annanstans i fortsättningen. det finns väl fler än en frisör att välja på:)
    jag skulle gjort så iallafall om jag fick det en tusing billigare! jag tycker inte man har nån skyldighet att rapportera vart man ska med frisyren.

• Thailands brud

Ina: Jag menade inte heller att man måste vara ärlig eller rapportera, sa bara att det är vanligt att det blir sura miner. ivetvis förstår jag också att man kan vända sig någonannanstans i fortsättningen....

• June20

Thailands brud

man kan säga att man ska gå på bal..det brukar räcka....hehe

Vi ska gifta oss ev sista helgen i Juli som det ser ut nu för att passa folks semesterdatum el så skiter vi i det o tar 9e Aug för 080808 gick inte ihop med festlokalens uthyrning-endast helger ej fredagar.

Ok lät rätt kompilcerat det där med din knut....tappade mig där nånstans vid volymen hahaha men kan tänka mig min beskrivning lät snurrigt med. Jag har nån bild med en knut o en orchide som jag sparade för att ev ha liknande när jag skulle på en väns bröllop. Spadare på datan så kan inte visa här om ja inte mailar då.
    :)

• Thailands brud

June20: Vad synd att ni inte kunde hyra lokalen en fredag. Vi har inte heller kontrollerat om vi kan få 080808 då vi inte valt hotell eller plats för vigseln.... Men eftersom vi verkligen har en sor önskan om att få gifta oss detta datum så blir det väl så att i selekteringen av hotell/arrangör så spelar det stor roll vilka datum de har möjlighet att hjälpa oss med.

Ska ni ha ett stort bröllop?

• June20

Thailands brud

Nej endast 19-25st vilket satt käppar i hjulet med eftersom många lokaler krävt att vi varit minst 30,40 el tom 60pers!
    Men vi vill inte bjuda dem vi inte träffar så ofta el på flera år. Samt vi har inte råd heller, skulel vara tvungen att ta ut lån på 20 000 bara för maten antagligen då.
    Jag har heller inte så himmla stor släkt/vän skara o han har ifs inte hemskt mycket vänner heller men däremot 300släktningar nere i Jugge! som e massor han knappt vet vilka dem är men som brukar bjudas in ialf på bröllop om man har det där nere för "så gör man där nere"...helt vanligt med 3-400pers.

• Thailands brud

June20: Håller med dig om resonemanget kring gäster, därför väljer vi att gifta oss i hemlighet....det är svårt att välja bort folk och det blir alltid en massa tyckande tyvärr.

• drömbrud

Hej hop alla gulliga brudar!!

Nu e jag tillbaka i stockholm efter en UNDERBAR helg!

kram

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!