• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Mysan98

Jag&Du: Såna där dagar är jätte jobbiga att ha. Kan inte föreställa mig hur det känns att vilja gå ner så mycket som 21 kg, men mitt mål är i alla fall 7 kg. Av det skälet så vill jag inte prova klänningar nu för jag vet att jag kommer bli sååååå besviken och ledsen när ingenting sitter som man tänkt sig.

Kram gumman!

• MrsNyberg2B

Jag&Du - det är väl superbra att du iaf erkänner att du mår dåligt! Det sa min behandlare till mig när jag var på ett ätstörningsbehandlingshem, eftersom jag "alltid" är glad, och därför ska träna på att säga att det inte är bra.. Tänk på hur bra det är att du inte ska köpa klänningen redan nu, tills det blir dags hinner det säkert komma ännu fler, och ännu finare klänningar!!!!

• Mysan98

Snart så....: Hade havtema när jag fyllde 30 år. Tycker att det finns så mycket fint kring det temat så man blir alldeles sjuk i kroppen. Tycker att det skulle kännas lite tjatigt att ha det temat igen...

• Snart så....

Mysan98: Roligt, du kanske har lite tips på bordsdekorationer? Ska samla massa snäckor mm nästa sommar :)

• Pumpkin

Nu börjar det hända mer grejer med vår hemsida, har till och med lagt upp ett foto på oss två tillsammans Finns typ inga såna nästan

Jag&Du
    Inte behöver du be om ursäkt för att du mår piss en dag, det är ju så livet är! Här kan du hänga oavsett vilket humör, vi gillar dig ändå

• June20

Froggys

På den lokal som festen ska vara på så kan dem inte ge catering till oss. Dem har inte sådan service alls pga okunnskap antar jag samt inte inne på sådan företagssamhet. Det är en pensionärsföringing nämligen. Det brukar inte ens hyra ut sin "festlokal" så ofta...den är mest till dem pensionärer som bla är med i en kör o andra grejer som hålls i det "rummet".
    De kunde enbart rekomendera någon catering firma men vi har bestämmt att vi ska laga maten själva där.

Annars ang den EVENTUELLA vigsellokalen,för vi e inte helt hundra på den pga den e svindyr o hyra. Fattar inte att utomhus o rådhuset är det enda som visa tycker att borliga vigslar ska hållas på. Det är faktiskt jättesvårt att hitta vettiga fina lokaler överhuvudtaget i GBG som inte kostar jättemycket eller har massa regler på antal gäster!
    Om det är gratis i rådhuset och i kyrkan (utomhus också då)varför måste det kosta tusenlappar för att man vill gifta sig någon annanstans?! Som det är någon straffavgift för att man är imot dem andra liksom?
    Yaya det kostar ialf 2500kr o ev några lappar till om vi beställer snittar och nåt bubbel från den restaurangen som har festvåningen vi tänkt på.
    Ush e lite kinkig över att "ja men det är ju gratis o gifta sig" biten....det e bara o gå till rådhuset el kyrkan...men om man verkligen inte tycker om vad dessa står för då?!
    Förutom att jag inte tycker om vad religon står för,därför ska vi OM vi kan undvika det till max inte ha det hela i kyrkan, så tycker jag att gå till kyrkan är rätt tråkigt....alla andra går ju dit o gifter sig! :P JAG ÄLSKAR UDDA! även om jag är rätt "vanlig" på det mesta ändå.

Ursäkta inte "argt" mess till just dig bara berättar lite om lokalerna samt komenterar min besvikelse på samhället igen angående dess traditioner mm.

• June20

Jag&Du
    hittade denna intr sida:
    www.juvelsalongen.se/karleksringar.php

kolla in ringen längst upp till vänster :)
    när man ser den ser den oval ut men i spegelbilden ser den runt ut...nu när jag tittade efter extra...jaja hmmm

• Mysan98

Snart så....: Har ju tyvärr ingen bild från själva festen men jag kan beskriva hur jag gjorde. Först köpte jag billig lakansväv på Ikea för typ 19:-/m som jag färgade marinblått (skulle föreställa havet). I mitten av långbordet från kortsida till kortsida hade jag sand (jo det funkade alldeles utmärkt utan att få det i maten) och i sanden så strösslade jag ut finkornigt silverglitter. Sen fördelade jag ut olika typer av snäckor och sjöstjärnor. Med jämna mellanrum hade jag skåla med flytljus som var formade som sjöstjärnor. Det blev verkligen dösnyggt och jag fick mycket beröm för min dukning!!!

• Snitte- 5/7-2008

ojojoj vad ni skriver man hinner ju inte med för fem öre!!

Vilka fina sidor alla gör!!!
    MsNordqvist: jag är också född i östersund 1984.... :) hihihi tyckte det var roligt :)

• Pumpkin

snitte
    Haha, va roligt! Vilken månad är du född?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!