Uppsalabrudar 2006 del 2
Startar en till tråd då våran har blivit nerstängd.... Hoppas ni hittar hit.
Startar en till tråd då våran har blivit nerstängd.... Hoppas ni hittar hit.
CarroK och Buzzlan: Ett par gick på Drottninggatan, upp mot Carolina och svängde av mot kyrkan vid Stockholms nation och det andra paret uppe vid slottet. Var ni där?
Vi var på båda ställena :
Men jag hade en vit klänning så då kanske du vet om det var jag..."asgarv"
Ah, vad det du
Men när du säger det så kan jag utesluta en av brudarna, för jag vill minnas att hon inte hade vit klänning.
Hade ni en fin vit bil vid slottet?
Nej vi promenerade bara längs drottninggatan och sen upp i slottsbacken för att fotograferas...Jag hade en axelbandslös tvådelad benvit klänning, mörkröd rund bukett och långt halvuppsatt hår med rosor o murgröna i. Mannen hade benvit Frockcoat och svarta byxor......CarroK gifte ju sig i slottet..kanske såg du henne????
Grattis CarroK!!!!!Hoppas att din dag blev lyckad. Min var helt oooootrolig!!!Något man inte glömmer i första taget.
Andlin: Ja jag var på slottet. Gifte oss i Vasaborgen och hade middagen på slottet. Jag hade en champangefärgad klänning och vinröda kallor i handen. Maken min hade jacuete (eller hur det stavas) vinröd väst och plastron. Kanske var det mig du såg.
Vi hade en helt fantastisk dag men nu känns det lite tomt faktiskt. Man har planerat så länge för det här och så är det slut så fort. Blev impad av mig själv för jag höll mig lugn hela dan. Var inte ens nervös precis innan vigseln! Trodde jag skulle storgråta under vigseln men höll mig förvånadsvärt lugn. Mannen var det värre med... Vi åkte en svart hundkojelimo till slottet så den vita bilen var inte min!
Buzzlan: Grattis kul att ni hade det bra. Vi hade det väldigt varmt i Vasaborgen. Precis efter brudskålen började det regna men vad gjorde det... Kanon god mat, roliga tal och en massa party på kvällen. Vi lämnade festen näst sist tror jag eller nåt sånt. Lite sömn för att sedan ha presentöppning hemma hos oss dagen efter. Är ledig i morgon också och det känns jätteskönt. Maila gärna en bild till mig så gör jag detsamma när våra kommit. Kram
CarroK
en bild ska du absolut få så småningom. Vi ska på bröllopsresa först . Sen flyttar vi ju från stan i morgon så det tar ett litet tag innan vi har uppkoppling igen...Men det kommer en jag lovar. Ser fram emot en bild från dig också!
Kram
Då var det nog inte någon av er som jag såg, men jag undrar om jag inte såg er bil CarroK. Hur dags kom ni upp till slottet?
Tänkte att jag skulle påminna om att det är BT-träff torsdagen den 31 kl. 18 på Café Linné.
CarroK; hade ni hyrt jaquette och i så fall var? vad kostade det?
Buzzlan: Vart ska ni åka på bröllopsresa? Vi var och hämtade kataloger igår hos olika resebyråar. Funderar på en rundresa i Asien i Jan-Feb. Dyrt men ett minne för livet.
Andlin: Jag tror att bilen stod på borggården mellan 16-17.30 nånting. Det är min mans bil som vi fixade annan förare till så vi själva kunde njuta av bilen. Vi har nämnligen aldrig åkt i den själva därbak!
Okt2006: Såg att du skrivit i min tråd om min mans svensexa... Allt ordnade ju sig till slut. Vi hyrde jaquette från Ingvors i Norrtälje. Det kostade 1500:- och då ingår det byxor, skjorta och rocken. Vi valde att köpa västen och plastronen + en näsduk i samma färg själva (via henne) För det betalade vi 1450:- Vet ej vad det kostar att hyra allt. Men jag kan tillägga att mannen var så fin i sin jaquette och han fick många positiva kommentarer från släkt och vänner. De flesta vi känner som gift sig tidigare har haft frack så detta var lite annorlunda men jättefint.
Om ni vill se en bild på bilen,oss och regnet(!)(tyvärr syns inte jaquetten så bra på just den bilden)så gå in på www.minisevenclub.com