Uppsalabrudar 2006 del 2
Startar en till tråd då våran har blivit nerstängd.... Hoppas ni hittar hit.
Startar en till tråd då våran har blivit nerstängd.... Hoppas ni hittar hit.
Krizzy: Kul möhippa.
andlin: Det känns bra att vara fru. DOck inte så mycket annorlunda, förutom namnteckningen då. Vi ska ha ett collagealbum så vi kommer att ha 40-50 bilder.
Igår var det möhippa och svensexa för oss. Var inte hemma på förmiddagen och när jag kom hem så stod min syster och en kompis i trapphuset.
Fick packa ihop lite saker och sedan fick jag på mig en slöja som var lite väl lång, men min syster hade inte fått klippa av den för min systerdotter så den fick vackert vara så lång, och en T-shirt med en bild på min M2B på. Sedan var det ögonbindel på och så åkte vi iväg. De trodde nog att jag inte skulle ha koll på vart vi var på väg, men jag hade stenkoll hela vägen utom in på parkeringen på Botaniska trädgården. Där väntade ett gäng kompisar med god mat och dryck och kameror som gick varma. Efter att vi hade ätit så att magen var full så var det dags för chokladprovning med champagne. Innan dess hade jag även blivit sminkad. Inte så jätte vackert...
Sedan när vi hade ätit klart så var det på med ögonbindeln igen.
De hade dock försagt sig lite om till vilken del av staden vi skulle och när jag sedan hörde en jobbarkompis röst, så tyckte jag att "ha, nu vet jag vad vi ska göra". Det bar av till jobbarkompisens kermaikverkstad och väl där så fick vi en liten snabbkurs i hur man drejade och sedan var det bara till att göra vackra skålar. Alltså, det var väl meningen att det skulle bli fint men den ena skålen blev riktigt ful och alla tyckte att den var jätte fin, visserligen med ironi i rösten, men sedan när jag gjorde den andra, som jag faktiskt är rätt nöjd med så erkände de att den första var faktiskt inte så vacker...
När vi hade lekt klart med leran så åkte vi hem till en kompis och åt massor med god mat, drack och sjöng. Fick även svara vad jag trodde att min pojkvän hade svarat på lite frågor om vad han tyckte om mig. Allt var inte så jätte lätt att kunna "veta" vad han hade sagt.
Efter ett tag kom några från svensexegänget tillsammans med min pojkvän. Nu var det frågesport om mig och så fick jag känna på en massa saker med ögonbindel. Dels var det jobbrelaterade saker och sedan var det mer vardagsrelaterade saker. Tycker att jag klarade mig väldigt bra, trots att domarna inte alltid var så snälla, det är faktiskt inte så lätt att svara rätt på färger när man inte ser något Fast, jag imponerade faktiskt på dem när jag talade om vilken färg det var på en del av jobbsakerna.
Långt efter midnatt så åkte vi sedan hem och somnade sött i våra sängar. Det har varit en jätte kul dag och kul att träffa kompisar som man inte direkt träffar varje dag!
Lät som en händelserik dag....!
Undrar lite när det är dags för mig, misstänker dock att det är rätt så snart...min sambo får en del skumma samtal från mina närmaste vänner....!
lovanf:
Ja, det var en dag som det hände rätt mycket på. En toppen bra dag som blev rätt lång innan jag kom i säng, men som gick alldelles för fort! Och det känns faktiskt rätt tomt nu när den är över, för man har ju gått och väntat på att den ska komma och varit lite nervös för vad de ska hitta på och nu har den varit.
Bra lärdom från möhippan inför bröllopsdagen är att stanna upp i bland under dagen och riktigt ta till sig vad som händer runt omkring en!
Igår blev äntligen festprogrammen ihopvikta och ihopknutna. Så nu är de klara frånsett att vi ska ha in ett papper med festprogram och text om folk också, men det lägger vi i sista veckan.
Helena_H och Tullia. Lycka till på lördag!
tack andlin!!
nu är det nästan dags! det är svårt att fatta efter allt planerande och väntande..
Uppdatering av brudlistan.
29/7 Dala82
29/7 hyperballad
5/8 Andlin
12/8 Sanna Panna
12/8 Krizzy
12/8 lovanf
19/8 Barca Mary
26/8 CarroK
26/8 Buzzlan
26/8 A.M.P
7/10 okt2006
7/10 woman
11/11 Strumptjejen, Agouza
Redan gifta:
20/5 Snart...
27/5 Telan
3/6 Brud i Uppsala
3/6 Jamboochjag
10/6 busgumman
10/6 annawe
17/6 picachu
17/6 Pärtan
17/6 BornToBeBride
22/7 Helena_H
22/7 Tullia
Hej tjejer!
Idag skulle jag och min sambo igentligen ha gift oss i Danmark kyrka utanför uppsala...
Men som några av er vet så blev jag äntligen gravid, så vi ställde in bröllopet till nästa sommar.
Nu är det 7 vecker kvar innan lill-n kommer, och allt har gått jätte bra! Men vi är jätte glada att vi väntade med att gifta oss. Det är ju två så stora grejer det där med att skaffa barn och att gifta sig.
I vilket fall som helst så har vi bokat samma kyrka, samma festlokal, samma catering mm som till i år. Gäller ju att vara ute i tid! Och sedan har jag faktiskt köpt klänningar till tärnorna...
Såg att hyperballad och Dala 82 ska gifta sig idag. Till er säger jag bara LYCKA TILL!
Så har man blivit hippad då...
Det hela gick av stapeln förra lördagen, den 22:a juli. De tog mig på jobbet och min första reaktion blev att jag var tvungen att guida (vilket är mitt jobb under sommaren)men mina vänner hade ordnat vikarie för mig...
därefter bar vi av till Universitetsparken och hade picnic, det var en massa gott att äta och dricka. Jag fick också svara på frågor som handlade om vad min blivande svarat om mig på frågor min tärna ställt till honom, jag skulle alltså gissa vad han svarat - fick bara 4 av 11 rätt...
Nästa uppdrag var att måla en tavla, med mig och min blivande om tio år...både svårt och lätt. Lättare blev det inte av att jag endast hade färgerna gult, rött och grönt att jobba med.
Efter picnicen packade vi in oss i bilar och for ut till Ulva Kvarn där jag fick blåsa glas. Superkul, men väldigt väldigt varmt. Fick göra ljusstake, två glas, två gjutna glashjärtan, samt örhängen och halsband med glasdroppar.
Efter detta for vi tillbaka till sta'n där några var tvungna att avvika och resterande gick hem till mig för att jag skulle få en chans att fräscha till mig.
Kvällen avslutades sedan med middag på restaurang tzatziki, då några andra som inte kunde vara med under dagen anslöt sig.
Det var en alldeles lagom dag, med tanke på att jag jobbade på söndagen. Var dock rätt trött då...!
Hoppas planering och så går bra för alla som har den stora dagen kvar att se fram mot. Nu är det bara två veckor kvar för min del...börjar bli lite nervös...!