Uppsalabrudar 2006 del 2
Startar en till tråd då våran har blivit nerstängd.... Hoppas ni hittar hit.
Startar en till tråd då våran har blivit nerstängd.... Hoppas ni hittar hit.
Pärtan! Vad har hänt??
Skriv privat om du vill prata.
frasfor@yahoo.se
Kram på dig
Uppdatering av brudlistan.
12/8 Sanna Panna
12/8 Krizzy
12/8 lovanf
19/8 Barca Mary
26/8 CarroK
26/8 Buzzlan
26/8 A.M.P
7/10 okt2006
7/10 woman
11/11 Strumptjejen, Agouza
Redan gifta:
20/5 Snart...
27/5 Telan
3/6 Brud i Uppsala
3/6 Jamboochjag
10/6 busgumman
10/6 annawe
17/6 picachu
17/6 Pärtan
17/6 BornToBeBride
22/7 Helena_H
22/7 Tullia
29/7 Dala82
29/7 hyperballad
5/8 Andlin
Sanna Panna, Krizzy och lovanf, ha det så bra i helgen och passa på och NJUT av er stora dag!
Då är man fru då. Har två ringar på fingret och är nu tillbaka till verkligheten och vardagen och det känns ganska som vanligt frånsett att jag helt plötsligt har mycket mer tid över och det inte är så stressigt och så framförallt så får jag säga min MAN istället för pojkvän!
Lördagen var helt underbar, men gick alldelles för snabbt. Vaknade innan väckarklockan ringde, men kände mig ändå ganska utsövd. Trodde att jag skulle få problem att somna på kvällen innan, men jag somnade som en stock när jag lade huvudet på kudden.
Efter frukosten blev jag hämtad av min systers pojkvän och så åkte vi hem till dom och så blev jag friserad av syrran. Blev jätte nöjd med håret. När jag var klar och hade fått i mig lite pastasallad så kom sminkösen. Hon var jätte duktig och jag kände mig så vacker när jag tittade mig i spegeln och såg frisyr och sminkning.
Efter att ha skrotat runt lite i lägenheten och packat ihop mina saker så var det slutligen dags att ta på sig allt och ge sig av till parken där vi skulle träffa min blivande , bestmanen och kompisarna som skulle fotografera. Trodde att det skulle kännas lite jobbigt att fotograferas i en park där det var en massa andra människor, men det var inga problem alls. Det kändes helt naturligt att springa runt där finklädd och pussas på pojkvännen Har inte sett alla korten ännu, det var lite svårt pga det var så soligt och lite svårt med skugga men det blir väl några kort som blir bra.
När vi var klara åkte vi till kyrkan. Var faktiskt ute i god tid och jag som trodde att det skulle bli stressigt.
När vi väl stod i kyrkan och väntade på att få gå in så kom nervositeten. Hade faktiskt klarat mig rätt bra innan.
Vigseln gick otroligt snabbt kändes det som och det ska bli kul att få se videofilmerna från det för jag svävade mest på små rosa moln inne i kyrkan och vad prästen sa det kommer jag knappt ihåg.
Vår solist sjöng När löven faller och Kärleken förde oss samman och då var tårarna nära och det var nog tur att det inte var så många som hörde mig när jag sjöng psalmerna för då var rösten inte direkt stabil...
Efter vigseln och allt kramande, riskastande och fotograferande så tog vi mer kort medan gästerna tog sig till festlokalen. Åkte sedan till festlokalen med en svart läcker Pontiac.
Själva festen var otroligt kul och vi verkade ha lyckats rätt bra med bordsplaceringen för gästerna verkade roa sig rätt bra. Maten var helt underbar, serveringspersonalen skötte allt jätte bra och vi lyckades dansa bröllopsvalsen utan att trampa varandra på tårna.
Åkte ifrån festen vid ca halv två tiden och irrade sedan runt på hotellet lite innan vi hittade vår svit. Där njöt vi av lite champagne och frukt och försökte landa efter dagens äventyr (och jobbade på att få bort hårnålar och löshår från mitt hår).
Allt fungerade perfekt under hela dagen och det var en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. Men å vad skönt att det är över... allt detta slit för bara en dag, det var allt tur att gästerna uppskattade mina servettringar som jag har jobbat så med och att det tom tog hem dem!
Har ingen hemsida, men ska se om jag kan fixa en, så att jag kan lägga ut lite bilder senare så att ni får se lite från vår dag.
Pärtan: Är ledsen för er skull...
Kommer ihåg själv hur rädd man var första 12 veckorna att något skulle hända med fosteret.
Men de säger att om det blir missfall så beror det ofta på att barnet ändå var missbildat på något sätt. Inte för att det kanske är någon tröst...
Men tänk inte så mycket på det här... det blir när det blir... gläds åt ditt bröllop istället! En vacker dag blir du mamma också ska du se!
Bamsekram från mig!!!
andlin - Tack. Din dag verkar ha varit underbar! GRATTIS!
Konstigt nog är jag inte alls nervös ännu ... känns inte som att det är så stor idé att gå och oroa sig över om det blir som man tänkt sig eller inte, då blir man nog bara besviken. Tror det blir bra hur det än blir!
lovanf: Tack!
Nä, det är egentligen lika bra att inte oroa sig. Det blir som det blir och så länge båda säger ja i kyrkan så...
Vår toastmaster trodde dock att jag skulle ha lite svårt att släppa allt på själva bröllopsdagen, för fram till den hade jag stenkoll på allt och jag såg till att alla visste precis vad som skulle göras. Men det var ju jag som hade alla detaljer i huvudet och för att vara säker på att folk visste hur vi ville ha det så var jag ju tvungen att berätta det för dem... Sedan fick det bli som det blev, men då hade jag iallafall gjort mitt bästa för att få vårt bröllop som vi hade planerat det och sedan kunde jag strunta i alla praktiska saker på själva bröllopsdagen och bara ägna mig åt det jag skulle ägna mig åt och njuta av dagen. Och det gick ju bra!
Uppdaterar listan. Ser att det hittills bara är jag och min kära som kommer att gifta sig i september
12/8 Sanna Panna
12/8 Krizzy
12/8 lovanf
19/8 Barca Mary
26/8 CarroK
26/8 Buzzlan
26/8 A.M.P
23/9 Patriks gamlisbrud
7/10 okt2006
7/10 woman
11/11 Strumptjejen, Agouza
Lycka till i helgen tjejer!
Hoppas att ni klarar er ifrån regnet.
Nu har jag lagt upp några bilder från som togs innan vigeln på:
www.familjeliv.se/krypin/andlin/galleri.php
Ni som gifter er i morgon, lycka till! Och försök stanna upp ibland och insup allt runt omkring er. Känslor, gäster, kyrka...
Håller tummarna att det inte regnar!