Uppsalabrudar 2006 del 2
Startar en till tråd då våran har blivit nerstängd.... Hoppas ni hittar hit.
Startar en till tråd då våran har blivit nerstängd.... Hoppas ni hittar hit.
Idag ska jag på konsulation... Spännande!
Hur går det för er andra? Inte långt kvar nu!!!
Kram på er alla
22/7 Helena_H
22/7 Tullia
29/7 Dala82
29/7 hyperballad
5/8 Andlin
12/8 Sanna Panna
12/8 Krizzy
12/8 lovanf
19/8 Barca Mary
26/8 CarroK
26/8 Buzzlan
26/8 A.M.P
7/10 okt2006
7/10 woman
11/11 Strumptjejen, Agouza
Redan gifta:
20/5 Snart...
27/5 Telan
3/6 Brud i Uppsala
3/6 Jamboochjag
10/6 busgumman
10/6 annawe
17/6 picachu
17/6 Pärtan
17/6 BornToBeBride
På tors ska vi träffa prästen för samtal. Vad händer på ett sånt samtal? Är det bara för att lära känna oss lite eller är det lite djupare saker han vill prata om typ varför vi gifter oss m.m. Vi har ingen aning vad vi kan förvänta oss. Skulle vara skönt att vara lite förberedd. (Kontroll kontroll)
Krizzy, vad var det för konsultation och hur gick det?
Hur det går för oss? Jorå, idag lyckades vi faktiskt dansa vals utan att trampa varandra på tårna för mycket Fast jag tror inte att det var så vackert att titta på. Går en intensivdanskurs just nu (har varit ett tillfälle och är ett kvar) så får vi se om vi klarar av den där valsen tillslut, utan att se för dumma ut.
Annars så försöker jag mest se till att få till något slags tids- och vem som gör vad och vad som ska göras-schema för dagarna innan bröllopet och själva bröllopsdagen.
Har gjort ett utkast på bordsplaceringen också och ett första förslag på vigselprogrammet, men eftersom vi ju inte har träffat prästen ännu, eller helt bestämt solosånger eller för den delen in och utgångsmusik så kan jag ju inte göra klart det.
I morgon är det BARA en månad kvar för oss och det känns som väldigt kort tid. Hur ska vi hinna med allt? Nåja, det löser sig nog tillslut.
Andlin-allt löser sig och blir det inte riktigt som man tänkt sig är det inet som gör något en dag som denna!
CarroK- ett samtal innan med prästen kan nog se väldigt olika ut och beror till stor del på prästen. Med vår präst gick vi igenom själva vigselakten bestämde psalmer. Han gick igenom de oliak texterna och dess innebörd fast när jag frågade lite mer om skillnader blev han lite nervös och kom inte med något bra svar) sen så frågade han lite om oss. Det var väldigt avslappnat även om både jag och min make fick känslan at prästen var nervös, vi tror inte han har hållt så måna vigslar ännu. Sen under själva vigeslakten så är ju prästen där som stöd och vi valde att läsa löftena efter honom vilket kändes "tryggt". Så träffen med prästen är, iallafall enligt min erfarenhet, inget att vara nervös inför. Det är bara ett vanligt samtal.
andlin
Det var en konsulation om vad jag ska ha för håruppsättning och sminkning, samt att vi gick igenom hur alla min tärnor kommer att vara med hår o make..
Har nog inte kännt mig så lyxigt behandlad på länge.. Nu längtar man ännu mera till dagen D....
Kram på dig.
Hej igen tjejer!
Nu är jag tillbaka i Sverige efetr en underbart härlig resa.
Kul att se ert planerande nu när man är klar.
Vi har nu fått korten från fotografen. Oj vad många över 200 st att välja från. Sååå himla fina oxå.
Välkommen hem fru-Pärtan . Hur känns det att vara gift då?
Det måste vara svårt att välja kort om man har så många att välja av. Hur många ska ni ha?
jamboochjag: Jo, allt ordnar sig alltid på ett eller annat sätt, men med tanke på hur mycket andra saker vi har att göra också förrutom att planera bröllop så känns det som om tiden inte räcker till. Men, vi har ring, hindersprövning och präst så gifta ska vi väl iallafall bli
Hejsan Tjejer!! I helgen blev jag hippad, så himmla kul, det var verkligen en superdag. Först kom syrran in och ville ha med mig till gränby för att handla, visst tänkte jag. När vi väl har handlat och är på väg ut då rusar alla mina underbara vänner fram och skriker ur buskarna. Ja ha då var det dax då hann jag tänka. Sen på med ögonbinden och iväg.
Första stoppet var i stadsparken där det var uppdukat med massa god mat, fina kläder fick jag oxå, slöja och en hämskt grön klänning. När vi fått i oss lite att äta var det dax för lite lekar och frågesport. Innan vi skulle till nästa stop fick jag vara målvakt till ett gäng aspackade djurgårdare i stadsparken, inte nog med det jag fick skrika att jag höll på bajen. Efter en fin räddning i målet fick jag en jägermaister att skåla på Vidare på resans gång pajjar syrrans bil så vi får vänta på en serrvare som kommer och lagar den. Typiskt men lite kul. Väl framme vid nästa stopp som luktade bränt gummi så fick man en adrenalinkick. Goocart, jihoo jag älskar denna fartkick. Det var skitkul att stampa gasen i mattan och bara känna fullständig kontroll. Dock kom jag bara tvåa, men vinsten fick jag ändå. Sen åkte vi hem till en av tjejerna och duschade och käka massa god mat och drack jättegott vin. En av mina vänner är jätteduktig på att sminka så hon lag en partymake sen var det fest hela kvällen med ett underbart gäng. En trött och lycklig brud lämmnades sedan av vid dörren till sin älskade make och dom sov lyckliga hela natten.
Oj vad långt det blev men det är så kul att berätta...
Kram på er
krizzy:
Det låter som du fick en jätte kul möhippa!
Hur många mål släppte du in då under "fotbollsmatchen"?