• JohannaLa

Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!

Ville bara påpeka det :)
    För det verkar som att "folk" tror det. Många verkar tro att man blir lyckligare om bröllopet är stort och kostar mycket.

Jag ska gifta mig den 8/7 2006. Vi bestämde slutgiltigt datum förra veckan. Sammanlagt kommer allting (inkl kläder och vigselring) kosta max 4000.
    Vi ska först viga oss borgerligt den 1:e. Sen kör vi det för oss "riktiga" bröllopet den 8:e, eftersom vi vill att vår vän och pastor ska välsigna oss, och han har inte vigselrätt. Max 16 personer kommer vi vara.

Jag tror inte ett dugg på att vi kommer att bli mindre lyckliga bara för att vi inte väljer att lägga våra pengar på ett stort bröllop!! Det är inte så att vi inte har pengar att lägga, utan vi vill helt enkelt inte lägga massor av pengar på -en- enda dag utan istället spara inför framtiden.

Alltså:
    Du -behöver- inte ha ett stort och dyrt bröllop!! Det är inte det som gör lyckan!

• Svar på tråden Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!
  • yrvädret

June20

Jag har också 16 mm i min ring, men jag tycker inte att jag har speciellt smala fingrar. Det är bara att konstatera ytterligare en gång; Guldfynd suger!!!

• June20

Jag har tom fått rekomenderat av en antikhandlare att fråga o kolla ordentligt om man handlar där vad rä det för dfiamanter du får i ringen om du handlar där(el andra produkter också) för dem har asmycket som har picke o det e ju igentligen inge o ha....mest som små dekortaions stenar på sidorna i såna fal så man ej ser "felen" men i en större sten hade ja def INTE haft dem! De e tydligen väldigt friska på att anvd "skit stenar" på den butiken.

• Anna O

Vad bra att ni kommer undan med så billigt bröllop! Jag tycker att det är fantastiskt att vi lever i ett så fritt land att man kan planera precis som man vill ha det själv: billigt- mittemellan eller dyrt bröllop (eller inget alls)- inget är fel! Det enda som blir fel är om man inte gör det som man själv känner är rätt för egen del.

• PetraT74

Vi har också planerat att gifta oss borgligt. dels har vi köpt hus så ekonomin är som den är.
    Sen efter 11 år tillsammans och två barn känns det mer rätt för oss att bara ha våra närmsta med på en borglig vigsel.

• Dusty angel

Vem forsoker du overtyga "hemmafru", oss eller dig sjalv?

• utvandraren

Orkar inte läsa allt dividerande i denna tråd, men jag har då aldrig läst någonstans här på BT att man måste ha ett dyrt bröllop. Alla gör väl som dom vill själva....

• Dusty angel

Precis Utvandraren! Hemmafru later som nagon som inte har rad att ha ett stort, dyrt brollop sjalv och da maste hon forsoka trycka ned andra for att ma battre sjalv. Klassiskt beteende av nagon som ar avundsjuk.

• tjollan

Jag tror inte hemmafru är "avundsjuk" jag förstår det mera som om att det är inte hur dyrt ett bröllop är som är det viktiga utan att man gifter sig.

Som sagt glöm inte att det är omöjligt att höra tonläge i en text. Vi vet ju inte hur riktigt hennes grund intentioner är.
    Dom är säkert vänliga i tanken och inte avundsjuka som många tror.

• Hemligt ( fast inte längre)

Helt rätt hemmafru, man måste inte ha ett dyrt bröllop!
    Vi gifte oss borgerligt med bara våra mammor och vittnen närvarande och detta inte pga att vi inte hade råd med nåt annat utan för att vi ville ha det så. Vi hade från början planerat nåt helt annat men kom på att det var liksom inte vi och detta är vi väldigt glada för idag

• red rose

hahahaahahah!!!! fan va sjuka alla e här. att ni orkar bryr er vem som betalar mer eller mindre....

Svar på tråden Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!