• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Akkidakki

afrodite:
    blir säkert bra med sångledare... det som inte riktigt klicka hos oss va att vår toastmaster fick springa och säga till dom hela tiden när det va dax... ingen ögonkontakt och sen va det bara en som va på scenen och han hördes knappt... (tror de va marcus) Men annars e vi väldigt nöjda... Just vid maten märktes det att dom nog är ett rätt nytt band utan rutiner...

Vi hade alla 3 och nej dom ville sitta vid ett eget bord och äta...

Lycka till!!!

• Malin A

Vi hämtade bilderna hos fotografen i torsdags - och de är helt underbara! Vi ska dock byta ut ett av korten som fotografen valt ut, det är på buketten och våra händer och jag vill hellre ha ett på oss själva!
    Nu tänkte jag be om lite tips på text till tidningen! Skriver man mitt flicknamn eller mitt namn som gift?

Måste även skriva av mig när det gäller lite frustration över prästen... Han ringde och ville ha betalt för vigseln... Han nämnde inget om detta under de samtal vi hade före vigseln, tycker gott han kunde gjort det. Nu påstår han att han fick ta ledigt från sin hemma-församling för att viga oss i en annan församling. Visst, reseersättning kan jag förstå, men hur mycket mer ska han egentligen få? Är det snålt med 500

• Victory

Malin A: Lite skumt att han inte nämnde det innan... att han ville ha betalat alltså. Tycker gott att 500 kr räcker p.g.a. den dåliga informationen.

Jag är också i färd med att skicka in en bild till tidningen men jag har så svårt att bestämma vilken vi ska ta. Ni får gärna komma med synpunkter:

Denna, fast i färg:
    www.petrahall.se/brudpar/viktoria_daniel/image-html/125934S.html

Eller denna:
    www.petrahall.se/brudpar/viktoria_daniel/image-html/135242S.html

Som text funderar jag på nåt i stil med:
    NN och NN (mitt gamla namn förstås) vigdes den 3 juni i X kyrka av NN (prästen).

• Malin A

Tack Victory!
    Jag tycker det första kortet på er är helt underbart!

Skriver du ut hela ditt flicknamn och sedan ditt nya namn? Jag funderar på att skriva Malin f. A och sedan min mans för- och efternamn, då borde man förstå att jag tar hans? Eller?

• Meddelande borttaget
  • Victory

Jag tror vi bara skriver mitt för- och tidigare efternamn och så hans för- och efternamn. Om man vill kan man ju också skriva "Paret tar efternamnet X!

• Yllo

Vi behövde inte skriva texten egentligen, tidningarna tog den info dom fick från pastorsexpeditionen.. d.v.s.
    "Vigsel mellan XX (hans fullständiga namn) och YY (mitt fullständiga flicknamn) har skett Lördagen den 3 juni 2006 i XX kyrka, vigselförättare var prosten DD. Paret är bosatta i PP, Sverige. Med på bilden finns även barnen AX och BX." sedan stod det även att jag var brödig från Åland i o med att vi bor i Sverige och gifte oss på Åland.

Vissa skriver att paret tar det gemensamma namnet PP eller om någon behåller sina respektive namn. Vi valde dock att inte skriva något alls i det fallet.

• Yllo

Vicky, båda korten var jättefina, men jag gillade nog det första bäst Såg så härligt ut när blåsten lekte med ditt hår, fast det skulle ju ha varit kul med en bild med buketten också Nej, kör på den första bilden i färg du

• Malin A

Bra text Yllo!
    Fler som redan bestämt hur ni ska formulera texten?

• Liten med Mindre

Tillbaka i etern - efter en superhärlig resa.

Vi hade en fantastisk bröllopsdag, minnena bara snurrar runt fortfarande.

Enda smolket i bägaren var väl min mage som var ybernervös hela dagen, och mådde lätt illa på kvällen. Den fick väl smällen av att jag klarade av att låta bli att gråta mig igenom dagen. :) (Grät i två dar efteråt i stället.)

För att skapa en enhet, så avslutade vi bröllopsresan med magsjuka och illamående. Men då hade vi haft två fantastiska veckor i Indonesien, och tack och lov inte regnat bort som de gjorde på södra delen av ön.

Mer berättelse och bilder kommer när jag har trist på jobbet i nästa vecka.

Fru Edbäck

Svar på tråden 3 juni 2006