• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Akkidakki

hehe... ja drömmarna eller snarare mardrömmarna har börjat göra sig till känna... I natt drömde ja om att min man inte ville vara kvar på bröllopsfesten utan blev sur och åkte hem!!! Ugha... Guuud va arg ja va på honom när ja vakna... hehe... Hoppas inte de händer... vore ju inte så lyckat ;)

• Yllo

Allt är nästan klart!! Festprogrammen är utskrivna, bokningarna bekräftade, allt är levererat till bröllopsplatsen (nåja, landet då ). Det enda som fattas är skor till min m2b och det ska vi inhandla i morgon. I fredags hade vi vigselsamtalet med prästen och valde psalmerna.. Nästa fredag ska vi ha genrep i kyrkan tillsammans med barnen och solisten. Jag är ledig hela nästa vecka för att fixa de sista detaljerna + att jag har tid bokat för SPA!! På torsdag ska jag träffa hovmästarinnan och gå igenom hur borden ska placeras (lite närmare för vi träffade henne i går också), ge henne bordsplaceringslistan och instruktioner om hur borden ska dekoreras. Passade även på att träffa fotografen en vända till och diskutera hurdanna bilder vi vill ha och valde plats för utomhusfotograferingen.. ALLT ÄR KLART och jag längtar så till lördagen!

• Rosenhaga

*funderar på vad jag har kvar*

Hmmmm....oups, det var visst en del! :)

• anmob

Ja usch vad jag börjar bli nervös. Har också gått igenom massor av gånger allt som kan gå fel. Lilleman är ju förkyld så det fattas bara att han får ett kruppanfall natten till Lördagen.

Var i lördags och övade på dansen vi har fått privat lektioner av min sambos kompis mamma. Oj vad de kommer bli imponerade av våran wienervals på lördag
    Tänkte jag skulle försöka jobba den här veckan förutom på fredag men hur jag ska kunna koncentrera mig vete katten.

• Gooseberrygirl

Vi AVbokade just bilen ;) Och det känns skönt. Det har varit så mycket mystiskt kring den - vi får t.ex. inte namn och telefonnummer till ägaren utan allt ska gå via minst två andra personer?!?

Så där i övrigt börjar jag bli orolig för att jag har glömt/kommer att glömma något - trots alla listor ;)

• juni3brud

Bil ja, min m2b fick äntligen tummen ur så nu har vi en cab av ngt märke (?) att åka i från kyrkan. Han kommer att köra och jag åka eftersom det inte finns ngt baksäte. Det blir till att stanna efter vägen och pussas..

• Yllo

Hihihi.. Min älskling förstod inte att jag vill fara till kyrkan med min pappa.. att jag anser att han förmodligen har en mer lugnande inverkan på mig än vad min då väldigt nervöse blivande kommer att ha Därför har vi nu gemensamt beslutat att han (min m2b alltså) och chauffören hämtar mig och tärnan hos frissan och så far vi till fotografen. Därefter får dom köra hem mig till pappa och så far jag med honom till kyrkan. Det verkade i alla fall i helgen som om pappsen har börjat fundera på att föra fram mig till altaret.. annars så får jag väl göra som jag sa till prästen "Jag kan gå själv!!"

Ska roa mig med att städa och tvätta hemma idag så att allt är fint och rent när jag far iväg till Åland i morgon. Vill ju vara på plats lite tidigare så att jag kan fixa de sista små detaljerna och ta det lungt och slapna av ordentligt innan lördagen.

Har redan plockat ihop de få grejer vi glömde i onsdags när vi var över med "bröllopslasset" till Åland.. fattas bara skorna men dom blir väl packade ikväll när dom är inköpta.

Bara idag och i morgon till här på BT innan det är dags att fara iväg till bröllopet.. Så efter i morgon så kommer jag att vara FRU när jag loggar in nästa gång

• Gable

Vad glad man blir när man försöker förboka en taxi för att ta sig från stan till kyrkan... DET GÅR INTE!!! För hela j-vla stan är avstängd p g a det där eländiga marathon!!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!

• Snart så!

OjOjOj...

Nu börjar det verkligen kännas nära. Får sånna där stress-stillestånd i hjärnan för att det är så sanslöst mycket detaljer att hålla i huvudet samtidigt.
    Till råga på allt var jag magsjuk inatt och det känns ju mindre roligt så här 5 dagar innan bröllopet. Bara brudgummen slipper det så han inte får det om några dagar... Det vore verkligen illa.

Egentligen har vi så gott som allt under kontroll men mycket kan man ju inte fixa förrän dagen innan.
    Jaja, det blir nog bra.

Hur gör ni för att mota bort stressen?? Och har ni något tips på hur man håller magsjukan borta???

• Victory

Snart så!: Jag har också haft magsjuka i två (korta) omgångar, så jag hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka på lördag! I övrigt känner jag igen det där stress-stilleståndet i hjärnan som du pratar om! Inatt låg jag vaken till halv 4 och kom på fler och fler och fler saker som måste fixas. Till slut fick jag kliva upp och skriva ner allt, det blev mer än ett A4 med punkter!! Men idag har jag börjat bocka av på listan, så jag börjar känna mig lite lugnare.

Sen har jag ocskå tagit semester imorgon. Jag skulle egentligen bara ha semester onsdag-fredag, men jag har ingen ro att arbeta ändå och jag känner att jag behöver en dag till på mig. Man vill ju inte stressa ihjäl sig heller utan kunna koppla av och njuta några dagar innan.

YLVA!!! Du åker ju snart!!! Hoppas nu att allt går bra för er. Kommer vi att gifta oss samma tid eller ligger Åland en timme före, som Finland? Hur som helst ska jag tänka på dig, och så får vi höras efter helgen, då som Fruar!

Svar på tråden 3 juni 2006