• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Edsåsen

Hej alla!
    Nu är man fru

Kom hem från Spanien för en vecka sedan...
    Har haft det jättebra, men det kändes att man inte var van värmen där nere, det var som mest +36 grader...

Men jag ska väl börja från början...
    På fredagen var vi och pyntade föreningshuset och dukade, hängde bla upp nästan 70 meter tyg i taket så att vi fick ner takhöjden lite, det blev kanonbra.
    På lördag förmiddag kom Lunkan, vår käre toastmaster och hämtade Brungummen som skulle göra sig i ordning hos Bestmanen, Hans. Sen kom mamma och Gunilla och hämtade barnen. Jag gick omkring i mjukisbyxor fram till tolv och var jättelugn, sen var det dax att försöka att få till något så när kontrollerade lockar och det gick bra. Innan jag kunde klä mig klart var jag tvungen att ta ut hundarna på en sväng, den blev inte så lång men de fick springa på lägdan, innan jag satte fast dem ute.
    Sen var det klänning på, sminkning, besvärligt eftersom jag inte använder det i vanliga fall, men syster gjorde ett bra jobb.
    In i bilen och åkte upp till Storlien, eftersom vi var lite tidiga fick vi snurra där en stund innan det bar av till kapellet i Storvallen.
    Där utanför i stormen såg Ronnie mig för första gången, han har inte haft en susning om hur klänningen såg ut
    Väl inne i vapenhuset så lättade Richard, prästen upp stämningen så vi fnissade så det hördes in.
    Sen började det, rosenblad låg utspridda på gången...allt gick så fort, Mabbe var jätterörd men läste en jättevacker dikt, Syster och Maria sjung och spelade, det gick lite knagligt för de var så rörda, men det gjorde inget.
    När allt var klar så var det ut i stormen, för riskastning och såpbubblor, det var bara att hålla upp bubblorna man behövde inte blåsa, för det gjorde vinden.

Sen för vi och gästerna åt olika håll, vi till Tännforsen för att ta kort och gästerna till Duved för att lyssan på när Jocke berättade om Karolinerna och sedan till Glashyttan där de fick höra och se hur det gick till att blåsa glas.

När vi var i Tännforsen var det uppehåll och solen tittade fram en sväng...

När vi kom till föreningshuset, blev det brudskål och sen gick jag bara omkring och mös...
    Jasper hade gjort ett otroligt jobb med maten, men det visste vi att han skulle göra, så när varmrätten var serverad sprang han hem och bytte om och kom tillbaka och åt med oss.
    Tal hölls det många, det var svårt att hålla tillbaka tårarna. Vilka underbara vänner och familj vi har...

Och senare på kvällen kom tårtan fram, den hade vi hållit hemlig för alla, vi gick in i köket och dekorerade den och rullade in den själva. Det var många som hade trott att vi skulle ha en traditionell tårta, men tji fick de...

Våra vänner försökte senare sätta oss på pottkanten, med div lekar, men vi klarade allt galant. Toastmasterns fru sa efter frågesporten att Toastmastern hade lite att lära

Vid ett for vi till Holiday Club där vi skulle bo i en av deras sviter, jag blev buren över tröskeln och sen blev jag alldelens förstummad, för i sviten låg det rosor, överallt, från min käre man (känns bra att få säga man nu )100 stycken var det, sen hade min kära syster och Pernilla ställt in en korg med godsaker och champanje.

Dagen efter så blev vi hämtade för att åka till föreningshuset och brunch, jag hade gjort 16 pajer, och paketöppning.
    Sen lämnade vi städning åt alla andra och tog flyget från Frösön till Arlanda, därifrån for vi vidare till en vecka i Spanien, som man och hustru

Bilder finns i länken nedan...

mitten75.spaces.msn.com/PersonalSpace.aspx

Kramar i massor och alla som har sitt kvar: NJUT, dagen går otroligt fort...

• Malin A

Hej alla lyckliga fruar!

Även jag hade en fantastisk dag - nån där uppe måste varit med oss hela denna dag, för allt klaffade fantastiskt bra!

Min man och jag sov inte i samma hus natten före, så när jag vaknade den 3 juni gick jag ut i trädgården och njöt av synen av helt blå himmel och havet låg spegelblankt!

Hos frissan blev den en härlig fm med jordgubbar och champange. Liiite stressigt innan vi åkte till kyrkan och där stod han - mannen i mitt liv, vackrare än någonsin! Vi var båda otroligt nervösa - men lyckliga! Vigsel gick bra, bortsett från att min man glömt ta bort prislappen på sin sko - så det gick ett litet fniss genom kyrkan när vi knäböjde! Men det är sånt man måste bjuda på!

Gästerna fick sedan åka en skärgårdstur medan vi blev fotograferade i den vackra sommargrönskan. Sedan blev det brudskål med gästerna och sedan middag. Mat och dryck blev också lyckat!

Bröllopsvalsen blev snarare en bröllopsdans, men det såg enligt gästerna bra ut i alla fall! Sen blev det riktigt roligt party - alla var uppe och dansade och hade kul!

Jag har definitivt upplevt den största och hittills bästa dagen i mitt liv! Visst, den gick fort, men jag känner ändå att jag njöt och fick ut allt jag någonsin kunnat önska!

Vi åkte sedan till Sicilien och kom hem för en vecka sedan. Även resan var fantastisk, och jag och min man svävar fortfarande på moln!

Fortsatt Lycka till alla nya fruar!
    /Malin, numera F!

• junibrud2006

Nu är man tillbaka från sicilianskt värmerekord på 44 grader... Känns nästan skönt med lite regn... Planet landade vid två imorse så vi har varit hemma drygt tolv timmar.
    Vi har haft två underbara veckor och nu när vi kom hem väntade en cd från porträttfotografen med tittbilder inför visningen. Kanonfina! Det finns en bild på www.portrattstudion.se under brudpar.
    Nu var den på andra raden, på en bänk, Linda och Mikael.

Så fina ni alla var! Snart firar vi månadsdag, det ni!

Mer bilder kommer så fort jag landat lite!

• junibrud2006

Förresten, måste ju berätta lite om alla kul presenter vi fick! Tre dagar på en sjöflotte - vi, en enkel flotte med litet överdrag om det regnar och bara guppa fram på små sjöar, båtfärd med ripbåt (snabb gummibåt genom Stockholm skärgård, resepresentkort på 4000 kr samt massor av fina saker såsom handgraverade glas med våra namn och datum och andra presenter. Vilka underbara vänner man har!

• Akkidakki

Hej fruar!! Hur känns det nu och bli kallad fru?? Själv känns det lite ovant fortfarande och heta fru Öhrling... Haha...

Som jag sa innan så hade vi en helt sagolik dag. Vigseln va helt underbar. Grät konstant kändes det som... Så vackert!! Och sen va det fint väder när vi åkte häst och vagn så det va skönt innan hade det duggat lite så vi blev aldrig fotade på stranden utan det blev i ett parkeringsgarage... Låter konstigt men jag tror att bilderna blev kanon...

Litet smakprov finns på www.nygifta.se/html/forst.htm sök sedan på skåne län och sjöbo så e det vi som är det första paret... Annika och Jonas... Ska hämta bilderna imorgon!! Sååå spännande!! Dessutom e de min födelsedag!! Kanon present!!

Iallafall tillbaks till stora dagen så va den kanon. Många tal! trodde knappt någon skulle våga men jo då tom min mesta bästa vän vågade sig upp och hon brukar vara lite blyg!!
    Valsen kan man som Malin skrev inte kalla för vals utan mer dans... men det gick bra. Och festen sen... Vilka vänner man har!! Underbart!!

Finns dock lite som kunde varit bättre... Serveringspersonalen va usla. Sen på natten så kommer vi till hotellet där vi ska sova... då har dom glömt ställa upp vår övernattningsväska på rummet så vi får ringa till dom mitt i natten så dom får komma och ge oss vår väska... tar ca 40 min innan dom dök upp... (nackdel med att inte ha nattportier)... Sen på morgonen så ville vi ha frukost på rummet... ringde roomservice i en timme inget svar... DÅLIGT!!! Det va kasst men annars så kan vi inte klaga!

När vi sen kom hem dagen efter så hade storken landat på taket och hela huset va pyntat med toapapper och sågspån!! Jättefint... hmm.... Alla fönster hade dom dessutom lyckats spaya med snö...

Bröllopsresan sen va inte heller fel.. Skönt med 2 veckor och slappa!! Men på måndag börjar allvaret igen... usch...

Ska fixa lite bilder jag kan lägga in med... Några bilder från resan kan ni se här... annika800622.spaces.msn.com/

Kram på er!!

• Afrodite_06

Hjärtligt GRATTIS till er alla !!

Akkidakki:
    Är sååå nyfiken . . . hur var orkestern ?
    Var övernattade ni ?
    Var kom serveringspersonalen ifrån ?

• Akkidakki

Afrodite:
    Orkestern va okej... tråkiga till maten men sen va dom helt ok!! Sov i Ystad... vill inte hänga ut hotellet dock för att allt verkar lösa sig vi kommer få kompensation mer än tillräckligt så...
    Serveringspersonalen va ordnad av köksan...

Lycka till med ditt eget!! När e de??

• junibrud2006

Nu har jag lagt upp lite bilder på msn. Mer kommer garanterat men bara om någon är lite nyfiken!

spaces.msn.com/junibrud2006 !

Det är album bröllopsbilder men ni bör komma in direkt!

• Akkidakki

Jo... glömde ju berätta om vår lilla tabbe... alla bröllop ska väl ha nåt... Jonas ring kom på fel finger och sen svullna det så vi hade lite problem att diskret byta finger i kyrkan utan att det skulle märkas... Men vi lyckades...

• Afrodite_06

Akkidakki:

Okej . . förstår att du inte vill hänga ut hotellet.
    Vi har bokat samma orkester.
    Funderar på att ha en sångledare och att orkestern "bara" spelar till bordsvisorna.
    Vad tror du om det ?
    Satt de med er och åt, hade ni alla 3?

Vi gifter oss den 7:e oktober.

Svar på tråden 3 juni 2006