• snäckan80

chokladfontän

Hejsan!
    Har en fråga om chokladfontäner.
    Vi har funderat på att ha det i stället för tårta. Nu undrar jag om det är någon som haft chokladfontän och vad ni tyckte om det?
    Sen undrar jag också ungefär vad det kan kosta???

Tacksam för svar

• Svar på tråden chokladfontän
  • Utpala

Skit också! Nu kan jag inte annat än gå omkring och fundera på chokladdoppad frukt. Dessutom godisstrejkar jag.
    Får väl skaffa mig en fonduegryta då jag slutar strejka...

• annaglitter

Utpala
    Ha ha :D
    "bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

• 16 juli

Chokladfontän är jättetrevligt att ha. Vi hyrde en i Malmö. Vi använde jordgubbar, marshmallows och sockerkaka. Man kan ju också ha kiwi eller ananas. Man bör ha en liten tallrik till varje gäst som de kan lägga frukten på eller en servett att hålla under hakan.

• La Vallée

visst blir det dyrare med Valrhona, men fantastiskt mycket bättre också! man får vad man betalar för, KVALITÉT!

• Wunja

Jag var på en fest i England förra sommaren där det fanns en stor chokladfontän. Massa olika saker att dippa; olika frukter, marshmallows, minimunkar, profiteroles, etc.

Chokladen som användes den gången var vanliga Milka-chokladkakor och det var verkligen supergott!! Personalen som skötte fontänen tyckte att man borde använda någon annan, finare choklad men jag tycker att den här varianten var ett bättre alternativ smakmässigt. Gästerna flockades kring fontänen hela kvällen :)

Jag blev helt såld på idén och köpte således med mig en liten chokladfontän hem, men upptäckte när jag skulle köra den hemma att den var trasig, typiskt! (Var kan man få en chokladfontän lagad i Sverige tro?)

• Fru annaglitter

Vi gifte oss i lördags och vår chokladfontän gick varm hela kvällen. Gästerna älskade den!! :)
    Vi köpte choklad på Chokladfabriken, beställde så mycket vi behövde och så gjorde de helt färsk choklad till oss. Såååå gott

• Trollsländan

Fru annaglitter
    nu blir jag så sugen, var köpte du fontänen?

• Jenny brud

Jag har nyligen köpt två små (hem)fontäner till vårt bröllop om två veckor. Provkörde i veckan och det var kanon. Vi köpte dem på www.chokladfontan.se (de har choklad också) och det funkade jättebra med leverans och så. De har just sänkt priset till 999 kr för en liten fontän...

• Trollsländan

Tack Jenny brud
    ska genast övertala M2B
    vi är chokladberoende!!!

• Jenny brud

Vet precis vad du menar! Hela vårt bröllop blir ett enda långt frossande i choklad!
    :)

Svar på tråden chokladfontän