• snäckan80

chokladfontän

Hejsan!
    Har en fråga om chokladfontäner.
    Vi har funderat på att ha det i stället för tårta. Nu undrar jag om det är någon som haft chokladfontän och vad ni tyckte om det?
    Sen undrar jag också ungefär vad det kan kosta???

Tacksam för svar

• Svar på tråden chokladfontän
  • Miss Em

Hej,

Vi har inte haft det sjalva men har varit pa manga "wedding fairs" dar dom haft det. Verkligen jattegott!!

Dom rekomenderar att man har nagon som skoter den sa gasterna inte far choklad pa kladerna.

Fontanerna verkar vara ganska bra mycket billigare ha over (UK) an hemma sa skickar med en lank med pris exempel. Vet inte om dom saljer till Sverige dock.

www.gadgets.co.uk/item/CF/Stainless-Steel-Chocolate-Fountain.html

• Moulin

Jag var också väldigt sugen på en chokladfontän, det skulle ju vara jätteläckert att ha lite frukt och chokladfontän! På E-bay kostar de inte mycket heller. Minns inte exakt men typ ett par-trehundra kanske. Det som var värre var däremot frakten.

Kollade precis upp på E-bay. De flesta fontänerna finns i USA och frakten kostar 50-60 dollar. Här kan du kika!
    www.ebay.se/listResults&Query=chocolate+fountain&SearchWorldWide=1

• Miss Em

Gud vad jag blev sugen pa choklad nu!!

• Mi@

Känner mig lite dum... vad är en chokladfontän? Låter gott och spännande...

• Moulin

Mi@: Kolla länken! Nu blev jag jättesugen på att köpa en igen.

• Mi@

Okej! Tack nu såg jag! Såg rätt smaskigt ut...

• Moulin

Sayurii: Har inte provar själv, men antar att det är en flashigare variant av vanlig chokladfondue. Lägg i choklad i fontänen och slå på, så värms det upp och smälter. Antar jag.

• Sayurii

Låter smaskigt, men kladdigt!
    Tack Moulin.

• Moulin

Håller med. Man kanske får köpa till några fondue-gafflar i så fall, så att gästerna slipper gegga med händerna.

Svar på tråden chokladfontän