• snäckan80

chokladfontän

Hejsan!
    Har en fråga om chokladfontäner.
    Vi har funderat på att ha det i stället för tårta. Nu undrar jag om det är någon som haft chokladfontän och vad ni tyckte om det?
    Sen undrar jag också ungefär vad det kan kosta???

Tacksam för svar

• Svar på tråden chokladfontän
  • Jenny brud

www.chokladfontan.se (_inte_ www.chokladfontaner. se - det är två olika företag) säljer och hyr ut fontäner i Sverige (Uthyrning endast i delar av Sverige tror jag.)

De har små fontäner för ca 1150 kr. (Vi ska köpa två stycken och ha som en del av vår dessertbuffé - en med vit choklad och en med mörk.)Man kan också hyra en större fontän. Jag fick en offert (bor i Sthlmstrakten) och enligt den skulle det gå på ca 6000 kr (inklusive frukt att doppa) för en stor fontän till ca 70 personer...

• Liljekonvall

Är det någon som vet om det låter mycket från motorn på chokladfontänen? Känns ju mindre kul om det dånar en massa...

•  Mrs James to be

Det later ingenting...
    Om nagon har problem med amerikanska E-bay,kor pa den fran england...Jag tror det ar E-bay.co.uk,jag kollade pa en liten fontan for £25,maste bli runt 310 kr eller natt sant.
    Vad galler chokladen,ga in pa ett storre bageri och be att fa kopa choklad det finns i vit,mjolk och mork vanligtvis.Det ar som "pastiller" som man smalter och sen haller i fontanen

• Maria

Liljekonvall , nej den är ganska tyst. Kör du den när det är tomt i rummet hör du ju den förstås men i partyvimlet på bröllopet är motorljudet knappast ens hörbart. Jämför ungefär med hur ett akvarium låter!

• Liljekonvall

Tack för svaren!
    Jag tycker att detta var ett perfekt alternativ då min m2b inte äter tårta!

• future mrs B

ang chokladfontan, en van till mig kopte kontakt pa Claes Olsson sen bytte hennes man... en ide bara..

• annaglitter

Jag har en chokladfontän. Fick av sambon i present. Den är från England och måste alltså ha en transformator men det går jättebra med en liten vanlig en.

Det kan bli kladdigt, om man inte gör det snyggt vill säga. Men doppar man en jordgubbe eller två är det nog ingen fara tror jag.

Vi ska ha den när gästerna väntar på oss under fotograferingen. Vi kommer ha mörk choklad och jordgubbar och kanske lite kex.

• Utpala

Undrar ännu om vilka chokladmärken man kan använda?
    Valrhona skulle ju bli svindyrt...

Svar på tråden chokladfontän