• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Nancy pancy

pickolina:

Intressant och spännande!! =)

Jag känner, konstigt nog efter så kort tid efter operationen, att jag har accepterat min gamla bröst. Känner också att det var onödigt att kasta ut så mycket pengar för att komma till den insikten. Så nu vill ta ut implantaten och få tillbaka mina gamla fina bröst. =)

Jag vet att jag inte ska göra något förhastat för att inte ångra mig. Men jag tror uppriktigt inte att jag kommer göra det. Jag känner att jag har lärt mig en läxa, en ordentlig läxa.

Jag får en varm och lycklig känsla i kroppen när jag tänker på att ta ut implantaten och få små bröst igen. =)
    Jag gillar inte alls känslan att ha sillisar och jag var ju faktiskt hyffsat nöjd innan operationen.

Aja, jag ska fundera mera och jag tänker på alla aspekter. Jag är inte alls lika deppig längre och kan tänka klarare.

Ha det gott!

• Nancy pancy

bröstkaramellen:

Vad sa din kirurg angående att förstöra sina gamla bröst om man väntar för länge med att ta ut implantaten? Kan dom bli det?

Jag är jättenöjd med resultatet förrutom att dom känns upptryckta under hakan och står rakt ut när man tittar på dem från sidan. Men de hänger nog till sig efter ett tag och så är dom nog fortfarande svullna.

Min sambo är också jättenöjd, likaså min mamma. Båda tycker att jag ska behålla dem och tycker att jag ska vänja mig. Men de vet inte hur jag känner riktigt inombords. Men jag ska inte göra något förhastat. Vill inte kasta en massa pengar i sjön. Phuuuuuuuu.....jobbigt det här. "Lyxproblem" =)

• pickolina

Nancy pancy

Jag förstår tankarna och känslorna.. Som sagt, jag har ju faktiskt redan tagit ut mina.... Så jag har full förståelse om du skulle välja att göra det och kanske kommer att göra det. Dyrköpt läxa men det kanske var vad man behövde oxå... Så får man nog välja att se på det.

Det är ju svårt att säga vad som är rätt för dig, speciellt nu när du är nyopererad och inte ritigt dig djälv... Men jag tror att du kommer att välja vad som är rätt för just DIG i slutändan.

Se bara till att det är ett genomtänkt beslut....

Du har stöd här, vad du än bestämmer att göra och kom ihåg att du har all tid i världen att bestämma dig på... Jag hade mina över bröstmuskeln + att jag hade dem i 3år innan jag tog ut dem.. Placeringen av implantaten och tiden jag hade dem var ju det som påverkade resultatet, hur brösten blev när jag tagit ut implantaten. Hade jag väntat ännu längre hade det blivit "värre" och hade jag tagit ut dem tidigare hade det KANSKE blivit "bättre"... Men om du bestämmer dig inom 6mån är det nog ingen större fara alls....

• pickolina

bröstkaramellen

Jappz, både överkänslighet och brist på känsel är vanligt och blir oftast MYCKET bättre med tiden... :)

• bröstkaramellen

Nancy pancy:
    Han ville nog inte ens diskutera det i dagsläget för han svarade inte på den frågan alls och jag ville inte känna mig gnällig och så vid återbesöket (han tittade bara in lite snabbt för egentligen var det bara koll av stygn). Så jag tänkte, precis som Pickolina skriver, att förmodligen är det ingen hit att sövas ner för snabbt efter den första operationen, och om jag ändå ska ta ut dem så kan jag väl "stå ut" i 6 månader för förmodligen är ingen större skada skedd om jag låter den tiden passera. Då VET jag ju sen att jag väntade och jag blev inte nöjd = plockade ut dem. Eller jag väntade och DET BLEV OK fastän det inte blev supertoppen = jag behöll dem.
    Återstår att se i november!

Pickolina:
    Tack! Din kunskap är guld värd - i alla trådar Jag är ett stort fan av dig och dina inlägg. Klok, urduktig på att argumentera, en otrolig diplomat!!!!

Kram!

• pickolina

Nancy pancy

Jag tycker så här... Låt det gå typ 1månad.. Du är inte läkt på en månad men mår förhoppningsvis lite bättre då i alla fall, då kroppen fått återhämta sig lite.. Om du känner lika dant så ring då och prata med Gabriella och fråga alla de frågor du har... Tex kanske det är så att du måste vänta en viss tid innan du kan få ta ut dem, pga hälsorisker och hur länge (ungefär) du kan ha dina implantat utan att det förändrar dina naturliga bröst för mycket osv... Så du har mer kött på benen om vad som gäller ifall du skulle vilja ta ut dem. Under denna tid hinner du fundera och beslutet kommer mogna fram....

• bröstkaramellen

Nancy pancy:
    Alltså jag menade att Pickolina också skriver att det nog inte är någon fara om man bestämmer sig inom de första 6 månaderna. Alltså ingen mening att panik-plocka-ut-dem redan efter 3 veckor.

• pickolina

bröstkaramellen

TACK! :) Vad gullig du är... *kram*

• Nancy pancy

pickolina:
    Kan inte göra annat än att hålla med bröstkaramellen! =) Tusen tack!

Kram!

• bröstkaramellen

Pickolina:

Det kom från hjärtat. Du imponerar på mig. Du får aldrig lämna oss

Svar på tråden Bröstförstoring (5)