Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Nancy pancy:
Jag vill absolut inte dömma dig! Som jag skrev innan, kanske jag som är i din siuation efter min operation.
Försöker bara se det ur en annan synvinkel. :)
Hallå alla!
Jag skriver det igen det tar tid lång tid för mej ca 10 mån innan jag kände mej normal.Det va jag som skrev det om bagageluckan.
Har inte varit inne här på ett tag, oxå ett tecken på att jag inte tänker på det så mycket längre.
De blir mjukare , den konstiga känslan att muskeln inte räcker till försvinner.
MEN ni måste ha tålamod det tar tid.
Min läkare sa till mej att man ska göra allt som känns konstigt just för att vänja muskeln vid sitt nya läge.
Han sa att efter två mån finns det inget man inte kan göra( med resarvation att jag har snittet i armhålan)
Jag töjde ,strechade muskeln mycket.
Jag är supernöjd med mina nu men jag var inte heller beredd på att det skulle ta sådan lång tid.
Kämpa på flickor
algit
Precis..och de kommer fortsätta att förändras ett tag framöver oxå säkerligen.... Kul att du är nöjd och mår bra tjejen..
dannie:
Jag håller med dig, men det som händer efter en sådan här operation är just att man plötsligt blir väldigt fokuserad på sina bröst. Nyopererade bröst känns hela tiden och de glöms liksom inte bort. Inte ens på natten när man kämpar med att hitta en bra ställning att få sova några timmar i. Sedan är det ju så att man har lagt ut stora pengar (i mitt fall 49.000 och då vill man kunna känna sig någorlunda nöjd. Då kan en höjdskillnad, en storleksskillnad eller lite knepig form kännas jättekonstigt. Om det dessutom gör extra ont i ett bröst och det bråkar vid läkningen så kan det räcka för att man ska känna sig riktigt trött och deppig. I mitt fall så är de lite olika + att det vänstra bröstet känns obehagligt och ömt i vissa lägen. Men med tiden kanske allt sådant rättar till sig så pass att man kan känna att det är ok, dock ej "perfekt" (man har ju ofta en drömbild man målat upp och den kanske inte alltid är helt realistisk).
Känslan att vilja ta ut inplantaten direkt är egenligen inte konstig. Det är en ren panik-reaktion skapad utifrån en ångest som uppstått i och med operationen. För att bli av med ångesten som kanske är riktigt tuff så ser man ingen annan utväg än att "plocka ut och börja om på ruta ett", dvs få sina gamla bröst tillbaka och låta allt bli som vanligt. Men de flesta avvaktar nog och blir förr eller senare nöjda.
Kram
Skulle INTE bli en smiley efter 49.000
Där borde det suttit en *ler*
Hej på er tjejer!
Så tråkigt att höra när vissa av er här inte är nöjda med era nya boobs! Mina är två veckor idag och de har förändras mycket sen operationsdagen och jag antar att de kommer fortsätta att förändras mycket! Tänk va länge man gick innan å längtade till att äntligen det var ens tur att få sina nya boobisar! Bli inte ledsna redan nu att de inte är så ni önskade få dem, våra nya boobisar måste få sin tid att hitta rätt i våran kropp! :) De säger ju att det slutgiltiga resultatet inte kan ses förrän det gått sex månader! Jag hoppas så att ni ska bli nöjda i slutändan!
Bröstkaramellen, jag tycker dina är jätte fina och jag förstår om din pojkvän inte fattar vad du menar! Men självklart är din åsikt den viktigaste! Jag ville ända säga vad jag tycker! Jätte bamse kram från mig till dig!
Vad har hänt med plasticsurgery.mylava.net???? Är sidan nere???
Kraaaaaaaaaaaaaaaaam på er!!!!!
Pickolina:
Skelögda var namnet
Och jag måste bara säga att jag tycker det är väldigt värdefullt att ha dig här som faktiskt har hamnat i det läget att du valde att plocka ut dina inplantat och idag tycker om och accepterar dina bröst. Jag är väldigt glad att du inte slutade "hänga" här trots detta. Och jag förstår precis ditt inlägg kring motståndarna, för de skulle lätt kunna gå igång på sånt här. Men det är ju inte därför vi skriver om det som är jobbigt, utan för att det faktiskt inte bara är enkelt och superpositivt.
Tärnansara:
Tack gumman, det värmer
Jag hoppas att de riktigt hittar rätt i min kropp (bra liknelse av dig) och jämnar till sig. Jag har försökt gå in och prata med dig på plastic.... men det är ju helt omöjligt. Jag har i alla fall köpt en Swegmark nu och den är UNDERBAR. Jag ska köpa en till nästa vecka.
Kram!!!!
algit:
Så det var du med bakluckan
Jag kände efter förut idag och det gick ganska bra. Värre med alla kramar idag (skolavslutning). Kände riktigt hur mina kanonkulor var i vägen *fniss*.
bröstkaramellen
Så sant, så sant...
Alla (de flesta) har väl fantiserat, drömt och längtat efter sina nya bröst långt innan de blir verklighet?! Att sedan slå ihop sin drömbild med verkligheten och dessutom när kroppen är så sliten som den blir efter en sådan stor operation... Ja, det är ju inte alls konstigt att tankarna och känslorna snurrar konstant. Å som du säger, de gör sig ju påminda hela tiden... Sedan blir man även lite "besatt", det är ju såååå nytt och annorlunda så man kan inte låta bli att inspektera GRUNDLIGT... Vilket leder till att man upptäcker varenda liten skavank och imperfektion....
Inte lätt inte....